Gå till innehåll

Spela mot färgdrag med ess hög


Duktig

Recommended Posts

Säkerligen 95% av de gånger folk synar med färgdrag på lägre nivåer sitter de med esset och kan sätta en ess hög färg. Detta råkade jag ut för två gånger igår, då jag satt med top pair och en bra kicker. De hade inget förutom färgdraget med esset, dessutom en dålig kicker.

 

Då sitter man där på floppen med träffat top pair, bettar runt pot, får en syn trots potbettet. Vad gör man på turnen om det är en blank? Med tanke på att de redan synat pot med runt 25% att sätta det på turnen, är det någon idé att slänga iväg ett lika stort bet innan rivern då?

 

Jag råkade ut för detta två gånger igår som sagt, och båda gångerna missade de färgen men fick in esset. Kan jag göra något annorlunda i dessa situationer och i så fall vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för detta två gånger igår som sagt, och båda gångerna missade de färgen men fick in esset. Kan jag göra något annorlunda i dessa situationer och i så fall vad?

 

När ett överkort kommer till ditt par och speciellt om det är ett A - många gillar att spela sina A - så bör du alltid fråga dig själv; "Kan det kortet innebära att motståndaren nu har en bättre hand än min ?"

 

 

Fö så har motståndarna 12 outs så de har nästan lika stor chans som dig att vinna handen om de får ser både turn och riverkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...