Gå till innehåll

Augusti 50k händer


tilta_mitt_liv

Recommended Posts

  • Svars 201
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såja, hittade ett fint pass nu där jag plussa 3.9 k kr. backade dock cirka 1 k igår så ligger still rätt mkt back på 25 k kr skiten. Men är nog ett grönt resultat för månaden nu i allafall, blir inget mer spel denna månad pga kvalborg, valborg et.c.. Skönt att lägga denna skitmånad bakom sig och ännu skönare att göra de med ett (om än väldigt litet) grönt resultat.

 

 

 

25 000 kr utmaningen :

 

Antal spelade dagar : 8

Antal spelade händer : 11 000

 

Resultat

-2730/ 25 000

 

 

Andra halvlek nu, KOM IGEN INTER! Hor pedro filmar också, fuck de. Jag orkar inte med Barca-hypen längre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

AHhhhhhhhhhhhh, varit en mkt dålig lockdown! Varit kanonväder kombinerat med olika fester så det har inte blivit mkt spel.

 

har dock fått in cirka 7 k händer och plussat ca 3 k kr på dem. Det har endast spelats 1/2 kr blinds för varit tvungen att ta ut 20 k från rullen för diverse sommargrejer (resor, flytt et.c). Inte grindat ngn everest på ett tag och i sommar blir det nog endast SVS.

 

Nu blir de häng hos en polare i några dagar med VM och krök.. Blir nog ganska lite poker framöver då jag ska resa utomlands i tre veckor med start om en vecka.. Kommer istället för poker fokusera mkt på fotbolls-VM!

 

Har en Betting kassa på 7200 kr och spelar på Nordicbet och Bwin. kommer va ganska mkt nit i mitt gamblande, högsta insatsen är 5 % av bankrullen!

 

Mina sju första lagda spel är

 

5 % - 360 kr på att Grekland åker ur gruppen 1.60

 

5 % - 360 kr på att Australien åker ur gruppen 1.35

 

2 % - 144 kr på dubbeln Sydafrika - Mexico 1.a Tyskland - Australien 1.a 4.28

 

5 % - 360 kr spanien kommer etta i sin grupp 1.25

 

5 % - 360 kr Tyskland - Austr 1.a Serbien - Ghana 1.a 3.09

 

3% - 216 kr Uruguay-Frankrike X i halvtid 2.00

2 % - 144 kr Sydafrika når 3 hörnor före Mexico 1.82

 

Orkar inte motivera alla spel hehe, men jag ångrar att jag tippa på sydafrika lite, mexico är i grund och botten ett bättre lag... men hor nordicbet låter min inte annullera mitt spel. Aja bara att hoppas Bafana Bafana vinner.

 

På återseende

 

Och ja Honk, jag är nog i sthlm i augusti, kommer bli fett!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte oddset på Australiens uttåg i gruppspelet jävligt lågt eller har de blivit enormt mycket sämre på 4 år? (Tog sig ju då vidare från Brasilien, Japan och Kroatien gruppen och torska på en feldömd straff i 94e minuten mot italien i åttondelen)

 

Tror de kan störa både tyskar och serber även om jag tror de åker ur, men oddset är väl för lågt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd på Sydafrika... Två st 2 % spel förlorade men oavgjort i uru-fra i ett 3 % bett med oddset 2.00 gör att jag efter första dagen ligger back 1 %.

 

Dega även in 1 k på ett annat konto och där tänkte jag bara slaska med livebetting. plussa marginellt på det efter lite hörnbets i uru-fra...

 

Lade in en fyrling som jag hoppas ska gå hem

 

argentina - nigeria 1.a

brasilien - nordkorea 1.a

spanien - schweiz 1.a

holland - danmark 1.a

 

Ger ett totaltodds på 2.90 och jag satsar 4 % - 216 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VM E SÅ FUCKING NÖT!

 

Angående Australien så visst är oddset lågt men kan bara inte se dem kvalificera, har även fått den reken av en kunnig bettinggrabb. Dock är de väl inte värdens överodds som sagt.

Lite ytterligare spel lagda.

 

 

3 % - 216 kr Sydkorea-Grekland 1 (draw no bet) 1.89

3 % - 216 kr Argentina-Nigeria 1 1.40

2 % - 144 kr över 4.5 kort i arg-nig 1.80

3 % - 216 kr över 2.5 mål 1.87

4 % - 288 kr rooney englands bästa målskytt 2.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VM E SÅ FUCKING NÖT!

 

Angående Australien så visst är oddset lågt men kan bara inte se dem kvalificera, har även fått den reken av en kunnig bettinggrabb. Dock är de väl inte värdens överodds som sagt.

Lite ytterligare spel lagda.

 

 

Sydkorea-Grekland 1 (draw no bet)

Argentina-Nigeria 1

 

rooney englands bästa målskytt

 

sida/sidor du bettar på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har deg på nordicbet, bwin och bet365.

 

Skönt med Sydkorea, de leder med 2-0 atm.. Sen har jag 5 % på att Grekland åker ur gruppen och de bettet ser ju onekligen rätt bra ut nu..

 

JOBBA ARGENTINA NU!

 

Kan nog räkna hem bettet att grekland åker ut iaf.. Visste att de var dåliga men såhär dåliga trodde jag inte de var, eller är det sydkorea som är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog räkna hem bettet att grekland åker ut iaf.. Visste att de var dåliga men såhär dåliga trodde jag inte de var, eller är det sydkorea som är bra?

 

tror nog dem tar sig vidare men i åttondelen tar de antagligen stopp...

 

Har en del pengar inne i argentina-nigeria matchen, en målrik match som argentina vinner som även innehåller minst 4 kort vill jag ha!

 

Nigerianer kommer att åka på kort när de ska försöka stoppa snabba spelare som Messi et.c + att sydamerikaner överlag har ett rätt hett temperament ligger till grunden för mitt över 4.5 kort spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu ere dags för grind igen! Vm-bettingen gick +-0. Satte hela mitt plus jag skramlat ihop på att Tyskland skulle gå vidare till final men spanien satte stopp på det. Har spenderat en månad i afrika, skulle vara tre veckor men de va nöten så jag "missa" flyget!

 

Har tagit ut väldigt mkt från rullen så den e lite skadeskjuten minst sagt, tänkte hitta semi-lockdownen från och med nu och en vecka frammåt. Har träningsläger med ett fotbollslag i helgen så kvällarna bör jag ej dricka alkohol på ---> grinden e given. Nästa vecka ska de enligt SMHI bli kasst väder och då kan jag lika gärna grinda. 3000 händer per dag är målet och det bör ta cirka 6-7 timmar!

 

Hejja hejja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lockdownen blev aldrig av. Spelade cirka 15 k händer i juli och sprang dåligt som fan. Lyckades dock hitta miniplusset trots alla sjuka utdragningar så man ska väl inte whina för mkt...

 

Har som sagt en skadeskjuten rulle efter semestern så målet är att få in 50 k händer nu i Augusti.. Har mkt tid nu precis innan plugget drar igång så de vore väl fan om man inte lyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

blev 38 k händer i augusti och 10 k kr upp. Lite segt då jag efter 20 dagar låg plus ca 14 k, men variansen sa sitt I guess.

Tagit ut en del av rullen till mexico resa+lite annat skit så grindar 1/2 igen :(. Men kommer inte ta ut ngt nu på ett tag framöver. ska bli kul å se hur de går.

 

här är en hand jag undrar över, tacksam för respons.

 

HAND 1. Ab5 har jag precis vunnit en rätt stor pott mot, han var semitiltad och hade bettat pott tre gånger på raken tidigare händer. därför jag checka på flopp, trodde han skulle betta.. Är det bara att dega som gäller trots att KJ är en möjlig hand för ngn av fi? Hade inte Ab5 varit med i handen antar jag de e syn som gäller men nu när han sitter där djup bakom blir jag lite konfunderad.

 

Seat 2: spelare13 (kr389.88)

Seat 4: HERO (kr650.44)

Seat 3: Mibo (kr203.56)

Seat 5: topguns (kr163.65)

Seat 1: Ab5 (kr411.48)

Mibo posts the small blind of kr1.00

HERO posts the big blind of kr2.00

spelare13 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Queen of HeartsQueen of Spades

HERO posts the big blind of kr2.00

topguns folds

Ab5 raises kr7.00

spelare13 calls kr7.00

Mibo calls kr7.00

HERO raises kr28.00

Ab5 calls kr28.00

spelare13 calls kr28.00

Mibo calls kr28.00

*** FLOP *** 4 of Hearts9 of DiamondsQueen of Clubs

Mibo checks

HERO checks

Ab5 checks

spelare13 checks

*** TURN *** 4 of Hearts9 of DiamondsQueen of Clubs10 of Diamonds

Mibo checks

HERO bets kr55.00

Ab5 calls kr55.00

spelare13 folds

Mibo goes all-in with kr175.56

HERO ???

 

 

Peajz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hej alla proffs där ute!

 

Har en hand från sessionen nyss jag undrar lite över. Har inga reads på fi.

 

Undrar lite över hur jag bör agera mot hans turnreraise.. Är han någorlunda vettig synar han ju antagligen bara med ett ess som är sämre än mitt. han slår nog inte om med AJ tex... Kände mig rätt säker på han hittat set eller tvåpar... Men känns för nitigt att folda? Och bara syna känns fel för då blire trubbel på river. Shov eller fold? V

 

 

BossMedia Game #1410273807: Table Diana 14 - kr2.50/kr5.00 - No Limit Hold'em - 19:21:56 - 2010/10/26

Seat 1: pascal (kr501.39)

Seat 2: HerrPes (kr2054.13)

Seat 3: HERO (kr529.01)

Seat 4: nossluap (kr940.00)

Seat 5: Denver_ (kr588.52)

Denver_ posts the small blind of kr2.50

pascal posts the big blind of kr5.00

nossluap is the button

*** HOLE CARDS ***

pascal posts the big blind of kr5.00

Dealt to HERO Ace of SpadesKing of Clubs

pascal posts the big blind of kr5.00

HerrPes raises kr17.50

HERO calls kr17.50

nossluap folds

Denver_ calls kr17.50

pascal folds

*** FLOP *** 3 of Clubs5 of Hearts7 of Hearts

Denver_ checks

HerrPes checks

HERO checks

*** TURN *** 3 of Clubs5 of Hearts7 of HeartsAce of Clubs

Denver_ bets kr43.12

HerrPes folds

HERO raises kr111.00

Denver_ raises kr250.75

HERO ?!?!?!??!?

 

Semivekt att inte 3betta pre men hade mkt action på andra bord så blev ett "hann precis syna" tryck på detta bord. Standardmove att 3 betta med AK sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...