Gå till innehåll

Tom "Durrrr" Dwan joins FullTiltPoker


Cyntax

Recommended Posts

Va ju i samma veva som Isildur började spela på FullTilt som Durrrr fick sponsor kontraktet. Var ju en sådan fin välkomst present han fick på -5miljoner$:-)

Haha jag hänger inte alls med. Men det är först nu de skickar ut nyheten i nyhetsbrevet.

 

Okej, skit i om nyheten är gammal eller ny.

 

Är det bra att vara sponsrad av FTP? Någon som har en känsla vad sånna kontrakt kan vara värda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart det är värt, får du chansen så säg inte nej ;-)

 

Jag undrar hur mkt Tom får i reda cash om ngt.

Rakeback 100% och ngn liten slant för han lirar är väl saksamma.

 

Jag har fått för mig att full tilt betalar bra när ngn syns i en tidning, web, radio, tv eller så. Annars typ inget.

 

Tror inte de kan kräva honom på så mkt tid å andra sidan så om det är som jag tror passar det båda parter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bra att vara sponsrad av FTP? Någon som har en känsla vad sånna kontrakt kan vara värda?

 

 

TonyG har en känsla.

 

Let’s explore Full Tilt further. I think what they are doing for poker is amazing and I estimate Full Tilt pays their pros close to 50 Million per year; this is money going back to the poker community. With some of their money, it’s in rake back, etc., for the Red Pro deal; but it’s still a huge deal to get the lowest deal with Full Tilt if you have some talent and self control, you are set for life. Kudos to Full Tilt for giving so much money out to the players, it feeds the live poker industry like the WSOP in a mega way.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag hänger inte alls med. Men det är först nu de skickar ut nyheten i nyhetsbrevet.

 

Okej, skit i om nyheten är gammal eller ny.

 

Är det bra att vara sponsrad av FTP? Någon som har en känsla vad sånna kontrakt kan vara värda?

 

Cyntax, han är inte bara sponsrad av Full tilt, dom har ju miljarder "Red Pro"-s o man kollar på sidan, men ytterst få TEAM Fullt Tilt Vilket är det Tom Dwan blev.. Iom. det så fick han inte bara en usel $35/h + 100% RB som resten :).... Utan att behöva spekulera särskilt vilt så är han nog set for life, inte i närheten av mängderna Ivey, Lederer, Antonius etc får ut av FTP men säkert $2m om året är det värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax, han är inte bara sponsrad av Full tilt, dom har ju miljarder "Red Pro"-s o man kollar på sidan, men ytterst få TEAM Fullt Tilt Vilket är det Tom Dwan blev.. Iom. det så fick han inte bara en usel $35/h + 100% RB som resten :).... Utan att behöva spekulera särskilt vilt så är han nog set for life, inte i närheten av mängderna Ivey, Lederer, Antonius etc får ut av FTP men säkert $2m om året är det värt.

 

$2m året??? Låter väldigt märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$2m året??? Låter väldigt märkligt.

 

Från svenska cardlovers.com

 

När han skrev på för Full Tilt så sägs det att hans underskrift är den dyraste genom tiderna, men vilken summa det rör sig om finns det inga uppgifter på idag. Men med tanke på att Tom Dwan innan han skrev på tackade nej till ett kontrakt med PokerStars värt 2 miljoner dollar per år så är det inga småsummor det rör dig om.[/Quote]

 

Vet inte hur pålitligt detta är dock eller hur mkt ftp-dealen innebär men låter konstigt om det skulle vara så extremt mycket mer än $2M. Jag antar att de miljonerna inte är något han (enbart) får ut som lön utan lär väl innebära resor, inköp etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan väl behöva lite stålar... Om man får tro engelska Wikipedia så har han ju totalt backat $1000 K de senaste tre åren på full tilt. Men han kanske grindar till mat och hyra i hemlighet på NL100 med nåt annat konto

 

Enligt rykten ska han väll vara upp 10miljoner$ live. Dock vet jag inte om detta bara är rykten eller sanning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...