Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

Antingen så har han tagit engelskaklasser som fan, ansträngt sig för att skriva med dålig engelska när han spelade, blivit totalt omskriven av siten eller så är den fejk. Inte jätteintressant hur som helst tycker jag tyvärr.

 

Verbal konversation till text. Tror du intervjuaren väljer att såga det han försöker säga verbalt genom att sätta dit [LOL: pronounce] efteråt eller sätta dit medvetna skrivfel? :>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verbal konversation till text. Tror du intervjuaren väljer att såga det han försöker säga verbalt genom att sätta dit [LOL: pronounce] efteråt eller sätta dit medvetna skrivfel? :>

 

Det skulle vara guld, men nä tyvärr inte :(

 

Ok läste inte det innan om att han bara ville snacka hastings. Ändå en rätt tråkig intervju :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker han var mycket mer intressant när man inte hade en aning om vem han var eller vad han tyckte. Och jag tycker intervjun var tråkig. Men du får älska den om du vill.

 

Nåja, älskar den gör jag väl inte, men att få höra att Isildur tänker kontakta FTP avseende sin session mot Hastings är naturligtvis väldigt intressant.

 

Du får gärna tycka detta är tråkigt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir bara så förbannad på hastings och Townsend. orka att dom sitter och studerar varje hand tillsammans för å krossa en random fi. fan försök att utvecklas själv eller åtminstone mitt uppe i game om det nu så var.

 

Å andra sidan trodde jag själv (helt ogrundat) att isildur1 hade specialstuderat och gjort en databas med hjälp av andra spelares hhs med durrrr innan han kom till FTP och krossade honom. Då såg jag själv inget fel i det utan tyckte snarare att det var grymt att sätta upp en plan och förbereda sig på det sättet. Nu har det ju visat sig att så inte var fallet då han spelat allt och alla.

 

Visst bröt cardrunnersgänget mot FTs TaC, men personligen tycker jag inte det är såååååå fittigt. Kanske är just kombinationen att det var (minst) 3 personers hhs, att de alla spelade isildur1, att de kan ha ghostat (förnekas förstås) och att isildur1 blivit lite av "folkets lirare" då han utmanar de amerikanska siteproffsen som gör att folk ser rött.

 

Townsend säger i sin blogg att han hade 20k händer själv med isildur och fick 30k till som han gjorde upp en gameplan från. Ser inget fel i det, däremot kan jag hålla med om att han inte borde delat med sig av planen till Hastings.

 

Det komiska är ju att Townsend fått "straffet" en månads avstängning från red pro, dvs han kan ändå fortsätta spela hela månaden bara utan de fördelar red pro medför. Hastings som drog mest nytta av databasen är helt friad av Full Tilt. Verkar som att det bara är straffbart att sätta upp databaser av andra spelares HHs, inte att utnyttja den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir bara så förbannad på hastings och Townsend. orka att dom sitter och studerar varje hand tillsammans för å krossa en random fi. fan försök att utvecklas själv eller åtminstone mitt uppe i game om det nu så var.

 

Konstigt. Själv ser jag det som just en utveckling av pokern. I vilken annan idrott möter man en av världens bästa utan att förbereda sig? Visst, skittrist att Isildur gulade i o m att det var kanonkul att följa honom men...

 

Utveckla sitt spel var precis vad Townsend gjorde, han studerade sin motståndare, hittade möjligheter och tog fram en bra gameplan. Frågan är varför han "gav bort" den. Satt de och spelade tillsammans är det såklart fel.

 

Tänker på fotbollen och stängda träningar innan viktig match. Ganska vanligt med "spioner" där. Inte helt ok men inte direkt så att matchen ska spelas om om det uppdagas i efterhand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir bara så förbannad på hastings och Townsend. orka att dom sitter och studerar varje hand tillsammans för å krossa en random fi. fan försök att utvecklas själv eller åtminstone mitt uppe i game om det nu så var.

 

Haha...har du nyss börjat spela poker eller?

Man gör väl allt in om reglerna för att få en edge inom poker.

Hur många på detta forum är det inte som har en databas på handhistorik där dom kan analysera hur random FI spelat.

Men det är bara för att han är svensk och dom är amerikanare som du kommer med det dåliga argumentet.

Hade det varit tvärtom hade du garanterat hyllat Isildurs strategi för att knäcka dom "dryga" amerikanare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är fel eller inte att dela med sig av HHs går väl att diskutera. iomed att man själv gärna skulle byta HHs med någon annan som spelat mot en FI, men man skulle ju inte vilja att det hände mot en själv.

 

dock måste jag säga, eftersom det faktiskt är mot reglerna, att det är nästan oförlåtligt klantigt av ett red pro att MEDGE det på sig blogg.

 

det borde ju såpass intelligenta personer kunna räkna ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. men om det blir rättegång:

 

Han kan få max 4 millar?

Han blir plötsligt outad och får betala skatt på sitt spel

 

Vad är bäst egenligen? Intressant o se hur han beskattas isf.

 

lol

det är inte emot LAGEN, det är emot reglerna.

Det är helt upp till siten om vad eller om dom vill göra nått åt det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...har du nyss börjat spela poker eller?

Man gör väl allt in om reglerna för att få en edge inom poker.

Hur många på detta forum är det inte som har en databas på handhistorik där dom kan analysera hur random FI spelat.

Men det är bara för att han är svensk och dom är amerikanare som du kommer med det dåliga argumentet.

Hade det varit tvärtom hade du garanterat hyllat Isildurs strategi för att knäcka dom "dryga" amerikanare.

 

nix.

Det är inte inom reglerna till att börja med för det är inte hans egna databas som han han analyserar, han har ca 20k händer på Isildur men har analyserat en databas på 50k händer. Det är DET som är problemet, antingen för att det ligger i datamining eller för att de har slagit ihop databaserna. Dvs han har tillgång till hålkort i händer han inte har spelat, och samplemässigt 50k händer > 20k händer obv.

 

För övrigt så har ju BT fått ett straff av FTP så även FTP anser att han har gjort fel, jag anser personligen dock att straffet är alldeles för tamt och det ger ett dåligt sken över deras röda proffs och samarbete med "Team CR", ur en fisks synpunkt så har inte gemene man någon chans för att man blir nernött av ett "företag" som har kartlagt ens bettingstruktur på alla sätt och vis utan att nödvändigtvis har spelat en hand innan mötet.

 

DET är något FTP bör ta ställning till istället för att slå BT på fingrarna lite lätt och gå vidare...+ att karln har bustats för multiaccounting tidigare, det i sin tur ger ju ett ännu sämre sken på karln i fråga då han har åkt dit 2 ggr nu för diverse fusk, hur mycket ska man egentligen tänja på gränserna och fuska för att lyckas åka dit 2 ggr kan man fråga sig. ---> dåligt ljus på pokern och underlättar inte legaliseringen i USA.. finns faktiskt en del saker som isildurs situation har på sidospår tagits upp.

 

Aja blev sjukt flummigt inlägg men är på stående fot genom dörren skall upp till Piteå till föräldrar och fira jul nu ! GOD JUL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så har han tagit engelskaklasser som fan, ansträngt sig för att skriva med dålig engelska när han spelade, blivit totalt omskriven av siten eller så är den fejk. Inte jätteintressant hur som helst tycker jag tyvärr.

 

I have never in my life studied hand histories. I have never studied books, or watched videos. I always have just played poker and played with every player who wanted to play me. To be honest, I never even studied my own hand histories.

 

Det här tycker åtminstone jag är intressant och överraskande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här tycker åtminstone jag är intressant och överraskande.

 

Jag är inte förvånad att han är sådär självlärande och aldrig använt tillåtna hjälpmedel såsom böcker/videos osv, det ser man nästan på hans spel. Det är väldigt unikt, konstig och kreativ spelstil som förmodligen skapas om man är en riktig jävla talang och inte tar till några standardtips utifrån. Jag tycker det säger mer om pokerns utvecklingsmöjligheter än om själva isildur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte förvånad att han är sådär självlärande och aldrig använt tillåtna hjälpmedel såsom böcker/videos osv, det ser man nästan på hans spel. Det är väldigt unikt, konstig och kreativ spelstil som förmodligen skapas om man är en riktig jävla talang och inte tar till några standardtips utifrån. Jag tycker det säger mer om pokerns utvecklingsmöjligheter än om själva isildur.

 

Jag är inte heller förvånad. Lika lite som jag förvånas över att han gulade kort efter att någon bemödat sig att analysera hans spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nix.

Det är inte inom reglerna till att börja med för det är inte hans egna databas som han han analyserar, han har ca 20k händer på Isildur men har analyserat en databas på 50k händer. Det är DET som är problemet, antingen för att det ligger i datamining eller för att de har slagit ihop databaserna. Dvs han har tillgång till hålkort i händer han inte har spelat, och samplemässigt 50k händer > 20k händer obv.

 

För övrigt så har ju BT fått ett straff av FTP så även FTP anser att han har gjort fel, jag anser personligen dock att straffet är alldeles för tamt och det ger ett dåligt sken över deras röda proffs och samarbete med "Team CR", ur en fisks synpunkt så har inte gemene man någon chans för att man blir nernött av ett "företag" som har kartlagt ens bettingstruktur på alla sätt och vis utan att nödvändigtvis har spelat en hand innan mötet.

 

DET är något FTP bör ta ställning till istället för att slå BT på fingrarna lite lätt och gå vidare...+ att karln har bustats för multiaccounting tidigare, det i sin tur ger ju ett ännu sämre sken på karln i fråga då han har åkt dit 2 ggr nu för diverse fusk, hur mycket ska man egentligen tänja på gränserna och fuska för att lyckas åka dit 2 ggr kan man fråga sig. ---> dåligt ljus på pokern och underlättar inte legaliseringen i USA.. finns faktiskt en del saker som isildurs situation har på sidospår tagits upp.

 

Aja blev sjukt flummigt inlägg men är på stående fot genom dörren skall upp till Piteå till föräldrar och fira jul nu ! GOD JUL

 

Jag kan inte specifikt reglerna för FTP men när du kan köpa handhistorik från företag som dataminar olika siter så är reglerna väldigt verkningslösa.

Visst det är en viss skillnad när du kan se hålkorten på bägge spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...