Gå till innehåll

NLT - SNG, pocket 10s från SB, 5 personer kvar


rickie

Recommended Posts

Hallå. Tänkte ta upp en hand från en SNG. Varit ett rätt så aggressivt bord, och nu när blindsen är någolunda stora har det börjat bli en del all-ins preflop.

 

Total number of players : 5

Seat 2: teeitUP04 (2107)

Seat 5: HERO (2625)

Seat 7: astern123 (1420)

Seat 8: CCSupaStar (2686)

Seat 10: dr_ood (1162)

HERO posts small blind (50)

astern123 posts big blind (100)

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Td, Tc ]

 

 

Trevligt med pocket 10s självklart!

 

 

CCSupaStar calls (100)

 

 

Hmmmm, nån som limpar in, skumt, har ingen direkt read på hans spel. Kan ju betyda AA tänker jag, men har oxå sett folk limpat i såna här situationer med små par, KJs, och annat. Han har ju marker för att limpa, även om höja är det självklara för mig ifall jag tänker spela i den situationen.

 

 

dr_ood raises (1162) to 1162

dr_ood is all-In.

 

 

Okej, nån ställer in här, tänker att jag antingen är emot 2 överkort eller ett lägre par, möjligtvis ett högre självklart, men jag har marker som täcker honom hursomhelst, och drar slutsatsen att jag är favoriten.

 

 

 

teeitUP04 folds.

HERO raises (2174) to 2224

 

 

Höjer upp potten ytterliggare, så att inte limparen får för sig att syna.

 

 

 

astern123 folds.

CCSupaStar: hmmm aa no good

CCSupaStar raises (2586) to 2686

CCSupaStar is all-In.

 

 

Ops, problem!!! Limparen sitter med AA.

 

 

HERO calls (401)

HERO is all-In.

 

 

Får trycka in mina sista marker här, och förlorar mot AA. Första All-in hade 44.

 

 

Återigen skulle jag lyssnat på mina instinkter ang limparen :D Hur skulle ni ha gjort? Tycker det var en rätt intressant hand det här iaf.

 

 

Over and out!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt läge faktiskt. Har jag ingen read på någon av dem som väldigt tight så spelar jag som du gjorde. Har limparen aldrig limpat tidigare så lägger jag mig. Folk som brukar komma in för en raise som helt plötsligt limpar har höga PP i sng väldigt väldigt ofta + att du ofta har en coinflop på den halva av stacken som redan är inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt läge faktiskt. Har jag ingen read på någon av dem som väldigt tight så spelar jag som du gjorde. Har limparen aldrig limpat tidigare så lägger jag mig. Folk som brukar komma in för en raise som helt plötsligt limpar har höga PP i sng väldigt väldigt ofta + att du ofta har en coinflop på den halva av stacken som redan är inne.
¨

 

 

Tack för svaret.. Ska försöka analysera folks spel mera, är rätt dålig på det, på sistonde har jag inte pallat fokusera på spelet förrän på slutet när det blir lite mer action. Då kanske man vet lite bättre vad man gör i såna här situationer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...