Gå till innehåll

Kundrelationshantering som får er att stanna?


Mjorich

Recommended Posts

Vänner,

 

Jag letar efter kundrelationsargument för att välja en pokersajt över en annan. Då menar jag alltså inte argument som att "det finns mycket fisk" eller affiliaterelaterade grejer som "bra rakeback" utan kundservice och kundhanteringsaspekter.

 

Exempelvis;

- Blir du kontaktad när du inte spelat på ett tag med ett bra erbjudande?

- Har du en specifik kontaktperson på sajten?

- Besvaras dina frågor snabbt?

- Får du bra erbjudanden?

 

Jag skulle uppskatta om ni kunde uttrycka varför ni föredrar en specifik sajt (vilken?) i relation till till den här typen av argument och vad de specifika argumenten är?

 

Bästa hälsningar,

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oklart för mig varför kundservice och kundhanteringsaspekterna skulle vara viktiga.

 

Va? Det är självklart att man, om allt annat är likvärdigt, föredrar en site som man snabbt kan komma i kontakt med, som inte strular med in- och utbetalningar och som inte kommer med undanflykter när det blir problem av olika slag. Det finns nog till och med en del som värderar dessa egenskaper väldigt högt när de väljer var de ska spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sajterna är överlag ganska lata tycker jag, jag rejkar 10-35k dollar per månad och under mina 5+ år jag spelar har inte en enda sajt någonsin gett mig ett erbjudande eller bett mig spela på deras sajt, det är lite skumt.

 

Det sagt, (=

 

så tycker jag in-utbetalningar ska skötas smidigt, om det går insta (upp till 30 min) så är det riktigt jävla bra, känns skönt o få ut pengarna lika snabbt som dom går in. Jag acceptarar även om dom tar en extra summa för det, Nordicbet har instauttag för 25kr, och som alternativ ett vanligt uttag som tar 2-4 dagar som är gratis. Det är ju bra tänkt, även om det tog dom 5 år o komma på (=

 

Det andra som är viktigt för mig är en kontaktperson, som helst är på msn och inte på mailen, vem fan orkar skicka mail?

 

 

Man kan tycka att kundhantering/service inte är så viktiga, men då har man inte haft ett problem med uttag på Full Tilt som tagit 2-3 veckor utan att supporten svarar (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något jag inte gillar är siter som ringer en för ofta. partypoker t ex hade ett tag en ful ovana att ringa en klockan 8 på morgonen eller när man hade 6bord uppe hos dem etc, för att fråga om man förstått reglerna på deras senaste promotion som var helt omöjlig att förstå men som man tack vare lite cliffnotes på 2+2 ändå redan hade listat ut ungefär hur den funkade och det som var oklart ur cliffnotesen kunde de ändå inte svara på.

 

msn är helt klart ett plus.

 

i övrigt så är säkerhet/pålitlighet något jag kan tänka mig byta bort några procent mot. eftert att vc-poker slängde ut alla som vann så insåg jag att grindtiden som försvann pga spektaklet var bra mycket dyrare än de extra procenten man hade hunnit få där. att eurolinx tog pengarna och drog var ju rätt sjukt, gjorde en lite misstänksam mot pokerskinsen på primanätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Snabba svar på mail jag skickar till supporten är mycket uppskattat.

 

* Säkerhet/trygghet.

 

* Att sajten står fast vid erbjudanden dom gett, även om dom senare kommer på att erbjudandet var litegrann för bra. Heypoker och Expekt är två lysande exempel på hur man INTE ska göra.

 

* Snabba uttag (banköverföringar) är ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Det är självklart att man, om allt annat är likvärdigt, föredrar en site som man snabbt kan komma i kontakt med, som inte strular med in- och utbetalningar och som inte kommer med undanflykter när det blir problem av olika slag. Det finns nog till och med en del som värderar dessa egenskaper väldigt högt när de väljer var de ska spela.

 

Beror väl på vad ni menar med kundhanteringsaspekter, men det ni har räknat upp hittills är rätt fundamentala grejer som redan funkar klockrent på nästan alla sajter.

Sedan att Pokerstars tar 14min på sig att svara på ett mail medan någon annan sida dröjer 1-2dygn....

Vet inte med er, men det är ju ingenting som gör att man skyfflar över allt spel där, i synnerhet med tanke på att man kanske kontaktar supporten en gång/halvår i snitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller ha vishoppar med helt orimliga priser. Har rejkat 1400dollar på en sida och har 75chips att handla för. En hood tröja kostar 250 och en nano kostar 1700chips. Alltså behöver jag rejka ungeför $30k för att få ut en nano. Sinnes.

 

De skulle tjäna mer på att inte ha shoppen då den bara upprör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något jag inte gillar är siter som ringer en för ofta. partypoker t ex hade ett tag en ful ovana att ringa en klockan 8 på morgonen eller när man hade 6bord uppe hos dem etc, för att fråga om man förstått reglerna på deras senaste promotion som var helt omöjlig att förstå men som man tack vare lite cliffnotes på 2+2 ändå redan hade listat ut ungefär hur den funkade och det som var oklart ur cliffnotesen kunde de ändå inte svara på.

 

msn är helt klart ett plus.

 

i övrigt så är säkerhet/pålitlighet något jag kan tänka mig byta bort några procent mot. eftert att vc-poker slängde ut alla som vann så insåg jag att grindtiden som försvann pga spektaklet var bra mycket dyrare än de extra procenten man hade hunnit få där. att eurolinx tog pengarna och drog var ju rätt sjukt, gjorde en lite misstänksam mot pokerskinsen på primanätet.

Party är helt otroliga på att ringa under knepiga tider ja. Nu är jag tilldelad en svenska som när hon ringde första gången faktiskt frågade vilka tider hon skulle ringa på. Sa också till henne att kolla upp om jag spelade innan hon ringde.

Deras olika promotions är ju som du nämner nästan omöjliga att förstå. Dom brukar låta rätt fina tills man läser det finstilta. Så ibland känns det rätt bra när dom ringer och förklarar. Även om det allt som oftast slutar med att man sitter och skäller på deras värdelösa system.

Går också att tjata till sig biljetter till konserter, fotbollsmatcher och annat. Brorsan blev för ett tag sedan erbjuden biljetter till en dart tävling i tyskland. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina herrar,

 

Så saker vi premierar är;

+ Snabba insättningar och uttag

+ Snabb support

+ Gärna separat kontaktperson

+ Tydlighet i erbjudanden och promotions

+ Snabba leveranser av utlovade saker (exempelvis VIP-shop)

+ Alltid hålla fast vid vad som utlovats (exempelvis bonusar)

+ ...

 

Vi gillar inte att;

- Bli uppringda, i synnerhet inte på obekväma tider

- Inversen till det mesta under föregående rubrik

 

Har vi mer viktiga grejer? Om ni får nämna en, vilken sajt sköter de här aspekterna absolut bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina herrar,

 

Så saker vi premierar är;

+ Snabba insättningar och uttag

+ Snabb support

+ Gärna separat kontaktperson

+ Tydlighet i erbjudanden och promotions

+ Snabba leveranser av utlovade saker (exempelvis VIP-shop)

+ Alltid hålla fast vid vad som utlovats (exempelvis bonusar)

+ ...

 

Vi gillar inte att;

- Bli uppringda, i synnerhet inte på obekväma tider

- Inversen till det mesta under föregående rubrik

 

+ Snabb support

Där vill jag lägga till kunnig personal som inte kringgår själva frågan man ställer och en massa bortförklaringar som sen leder till att "skicka ärendet vidare" som ändå aldrig leder någonstans.

 

Edit: Tydligen läser man inte hela trådar längre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

"Copy-paste standardsvar" som inte besvarar frågan/frågorna är lagom irriterande. Skit hellre i att svara då.

 

Ungefär lika ballt som kundservice via telefon med femtielva steg av: "Tryck 1 om du vill....." när man redan från början vet att man måste tala med en verklig människa. De borde ha ett alternativ typ: "Tryck 1 om du redan nu vet att du måste tala med en riktig människa och inte är sugen på att knappa på din telefon 7 minuter för att komma dit".

 

 

 

Annars tycker jag som övriga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...