Gå till innehåll

Riktiga Online-SM på Svenska Spel - Officiell brag och whinetråd


papiPope

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker det är tråkigt att inte fler spelade 5-manna SM. Med ett så bra inköp (alla kan vara med och det blir ändå bra pengar även för de mest rutinerade turneringsrävarna) satt av Svenska Spel, och med en bra struktur (blinds, stack och payout) och väldigt låg rake visar Svenska Spel att man borde vara det givna förstavalet när det kommer till viktiga mästerskapstävlingar. Anledningen att inte fler spelade SM på Svenska Spel, som för övrigt stöder svensk idrott med stora pengar varje år, är all denna propaganda vårat poker förbund - "av spelare, mot spelare" spridit tillsammans med unibet. Det här måste bli en ändring på. Min dröm är att alla spelare snart ska förstå vilken ära det är att vara bäst i hela Sverige på poker.

Vad är det för snack om svalt intresse? 642 spelare i 5-manna är ju betydligt fler än på Unibet där det väl var runt 450 spelare. Då hade Unibet väldigt gynnsamma satelliter till turneringen. Något sånt har väl inte funnits på Svenska Spel eller har jag missat något. Kostade mig runt €50 att kvala in till 5 av 6 events värda €600 i inköp på Unibet och lär ha varit fler som klarat av liknande bedrift. När jag går till kval till Main Event på Svenska Spel står inget om att det ens är en plats garanterad så vägen via satellit är inte gynnsammare till SM än vanlig tävling.

 

Varför borde det vara mycket fler deltagare på Svenska Spel under dessa förhållanden? Vill snarare påstå att intresset är långt högre än jag förväntat mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, bara just över 70 som är reggade till HU/Duell. Tyvärr äcklig kvällstjänst imorgon!!!

 

Tagga inför main, det gör jag.

 

Några tips:

 

Drick mkt vatten

Ät riktig mat

Motionera regelbundet

Festa INTE

Sov ordentligt, ni kan sova ut på lördag men ni ska inte sitta uppe hela natten innan.

Läs lite av Dan Glimnes artiklar på aftonbladet. Finns under fliken "Poker"

 

 

Ta dessa tips för vad ni vill, men jag antar att alla vill vinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är tråkigt att inte fler spelade 5-manna SM. Med ett så bra inköp (alla kan vara med och det blir ändå bra pengar även för de mest rutinerade turneringsrävarna) satt av Svenska Spel, och med en bra struktur (blinds, stack och payout) och väldigt låg rake visar Svenska Spel att man borde vara det givna förstavalet när det kommer till viktiga mästerskapstävlingar. Anledningen att inte fler spelade SM på Svenska Spel, som för övrigt stöder svensk idrott med stora pengar varje år, är all denna propaganda vårat poker förbund - "av spelare, mot spelare" spridit tillsammans med unibet. Det här måste bli en ändring på. Min dröm är att alla spelare snart ska förstå vilken ära det är att vara bäst i hela Sverige på poker.

 

amen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirade 5-manna, busta typ 120e. Lyckades trippla de första 10-15 minutrarna o låg rätt bra till, sen gick allt åt hvete. Nya tag på lördag i ME. Just nu 957 anmälda, hur många kan man hoppas och tro att det blir? hur många var det förra året?

Läste någonstans att man hoppades på att slå förra årets deltagarantal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirade 5-manna, busta typ 120e. Lyckades trippla de första 10-15 minutrarna o låg rätt bra till, sen gick allt åt hvete. Nya tag på lördag i ME. Just nu 957 anmälda, hur många kan man hoppas och tro att det blir? hur många var det förra året?

Läste någonstans att man hoppades på att slå förra årets deltagarantal.

 

Var väl över 4 mille i prispotten, så över 2000 deltagare va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare till omgång 3 nu. Första matchen tog nästan en timme. Andra svängde rätt mkt men vann tillslut med AJ vs 88 ai pre.

 

 

Denna är sjuuuukt! Värsta buggen jag sett. Är första handen i 2a omgången, normala blinds ska vara 20/40. Jag tänkte ju inte på det, inte heller fi. Var efter handen när han frågade varförjag hade blind på 300 jag kom på det. Plus att det inte är någon BB och SB ska ju vara på knappen men så är inte fallet. Helt sick!!

 

150.00/300.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 3 december 2009 20:20:56

SM Duell (Vanlig /Turnering )

Plats 1: mj90 (8000.00)

Plats 2: i-j (7400.00)

mj90 lägg SM 300.00

** Giv **

mj90 [9h, Eh]

i-j [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

i-j Höj till 600.00

mj90 Syna 600.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 9k, Er]

*** Bet Runda 2 ***

i-j Satsa 340.00

mj90 Syna 340.00

*** Turn(Board): *** : [8s, 9k, Er, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

i-j Satsa 380.00

mj90 Höj till 1000.00

i-j Syna 1000.00

*** River(Board): *** : [8s, 9k, Er, Kh, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

i-j Passa

mj90 Satsa 2400.00

i-j Syna 2400.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 8680.00

mj90 [9h, Eh] Två par, ess och nior Vinst: 8680.00

i-j Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Vad ska man säga om svenska spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare till omgång 3 nu. Första matchen tog nästan en timme. Andra svängde rätt mkt men vann tillslut med AJ vs 88 ai pre.

 

 

Denna är sjuuuukt! Värsta buggen jag sett. Är första handen i 2a omgången, normala blinds ska vara 20/40. Jag tänkte ju inte på det, inte heller fi. Var efter handen när han frågade varförjag hade blind på 300 jag kom på det. Plus att det inte är någon BB och SB ska ju vara på knappen men så är inte fallet. Helt sick!!

 

150.00/300.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 3 december 2009 20:20:56

SM Duell (Vanlig /Turnering )

Plats 1: mj90 (8000.00)

Plats 2: i-j (7400.00)

mj90 lägg SM 300.00

** Giv **

mj90 [9h, Eh]

i-j [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

i-j Höj till 600.00

mj90 Syna 600.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 9k, Er]

*** Bet Runda 2 ***

i-j Satsa 340.00

mj90 Syna 340.00

*** Turn(Board): *** : [8s, 9k, Er, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

i-j Satsa 380.00

mj90 Höj till 1000.00

i-j Syna 1000.00

*** River(Board): *** : [8s, 9k, Er, Kh, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

i-j Passa

mj90 Satsa 2400.00

i-j Syna 2400.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 8680.00

mj90 [9h, Eh] Två par, ess och nior Vinst: 8680.00

i-j Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Vad ska man säga om svenska spel?

 

borde väl gå att få inköpet tillbaka kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...