Gå till innehåll

Granska min nonshowdown kurva


rai

Recommended Posts

Testat att denna månad multitabba 12-16bord fullring och min nonshowdown kurva skrämmer mig. Den e sjukt stabil,dock åt fel håll.

Mina stats är: Vpip% 14.9 pfr% 9.1 3bet 1.6 Flopp c bet 63 Agg 1.77

 

Läcker jäkligt mkt när jag callar raise,så min tanke är att det är ett stort hål att täcka. Men hur? Tips för att täcka denna läcka?

 

kruva.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan nog ha lite högre cbet än du har i FR. För övrigt säger den omtalade röda linjen mer om spelen man spelar i än om ens eget spel så länge man är en vinnare.

 

Okej. Vad "bör" c bettet ligga på? Försöker att mixa lite där och undviker cbetta om ja missat och mer än 1 synar.

 

Du värdebetar inte tillräckligt mycket på rivern och bluffar förmodligen ganska lite
Hur mkt syns mitt värdebetande som en negativ faktor i det röda fältet? Värdebettet borde väl påverka den blåa kurvan väl? Tycker ja värdebettar nästin till perfekt faktsikt,ser det som min styrka att beta rätt siffta för syn. Däremot bluffandet tror jag kan stämma. Just nu är min "bluffcykel" att cbetta och kanske slänga in en bet på turn. Kanske borde mixtra upp med att checkraisa lite samt kanske öka 1-2% på 3bettsbluffarna.

 

Men annars skönt att höra att den ser " relativt" normal ut. Kan man förvänta sig en pluskurva eller är det en omöjliguppgift på fullring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade snarare att du kanske inte värdebetar tunt på rivern, inte att du inte värdebetar tillräckligt mycket. Om du värdebetar rivern och får fold där, så kommer din röda linje gå upp. Jag menar alltså att man inte ska ta en passiv linje på rivern, och att man hellre skall bet/folda istället för check/syna. Bara ett antagande, kanske inte är så i ditt fall.

 

Förövrigt kan du ju öppna upp din 3-bet range vilket kommer öka din röda linje då du får mycket fold. Enligt pokerstove så har du en 3-bet range som inkluderar QQ-AA. Börja 3-beta mer i position med en polariserad range. När du har spelat många 3-bet potter och känner dig bekväm så kan du börja öppna upp med att 3-beta mer från blindsen. Din röda linje kommer garanterat att gå upp.

 

Har ingen aning om din steal% men att ha en hög steal% från knappen och co kommer öka din röda linje.

 

Isolera spelare som limpar mycket och sen c-beta dessa är mycket profitabelt och kommer öka din röda linje. Att sluta completa i sb, kommer påverka din röda linje om du nu gör det. Finns hur mycket som helst man kan göra för att öka den röda linjen.

 

Tycker inte du ska bry dig allt för mycket om den röda linjen när du ändå plussar. Förövrigt såg jag inte att det var fullring, vet absolut ingenting om fullring så bry dig inte om mitt dravel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina kurvor ser ganska exakt ut som dina. (som flickan sa)

 

Har inget bra alls att komma med, men följer tråden med spänning. Jag har en känsla av att min röda kruva berodde på att jag var för lös pre och tvingades folda för mycket på flopp och det var därför. (vpip ständigt över 20)

 

Men det kan visst se så ut även med en tightare image (som flickan sa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...