Gå till innehåll

Chansen att få tillbaka pengarna via hackat kontot?


Jeg123

Recommended Posts

Lite update. Hur man kommit över lösenordet har jag fortfarande inte en blekaste aning. Nu är dock lösenorden bytt men ska byta dom en gång till från en annan dator. Tänkte om det kan vara min laptop som kan vara infekterad.

 

Jag satt uppe till 0100 Amerikansk tid för att ringa supporten, men det gick inte att ringa från USA och det gick inte att "requesta call back" till Amerikanska nummer. Så brosan fick ringa upp dom och be dom ringa till mig. Vilket gick bra.

 

Då sa dom att dom skulle investigera, kontakta personerna som stod bakom dessa konton etc. Dom kunde dock inte lova att pengarna skulle komma tillbaka. 40 minuter senare ringer dom dock upp och säger att överföringarna har blivit avbrutna och pengarna är tillbaka på kontot!! Jag gissar på att jag hade väldigt tur att tjuven var en noob och inte flyttade vidare pengarna på direkten.

 

Fyfan vad glad man blev!

 

Gostekk, hur man beställer säkerhetsdosa vet jag faktiskt inte, jag fick ett email angående det och när jag loggade inte få fick jag ett popup erbjudande angående att beställa. Men gå till "security center", där står det att jag beställt en security token.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite update. ...

Då sa dom att dom skulle investigera, kontakta personerna som stod bakom dessa konton etc. Dom kunde dock inte lova att pengarna skulle komma tillbaka. 40 minuter senare ringer dom dock upp och säger att överföringarna har blivit avbrutna och pengarna är tillbaka på kontot!! Jag gissar på att jag hade väldigt tur att tjuven var en noob och inte flyttade vidare pengarna på direkten.

 

Fyfan vad glad man blev!

....

 

Men grattis!

En söndagsklonk som heter duga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis verkligen :) Efter alla dessa timmar och pengarna har ännu inte blivit depositade ngnstans (= förlorade pengar)... känns nästan som en promilles chans att något sånt ska hända. Grattis igen :)

 

Btw vill jag oxå beställa ett MC med MB, men jag hittar det verkligen inte någonstans på sidan. Helt sjukt ju? Var hittar man det? Får bara speciella kunder det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This som fn. Brainslicer where r u?

heh, tjaa, bara fantasin sätter väl gränser hur man kan komma över uppgifter, särskilt om man hittat ett intressant offer att "targetta"....

 

hopplöst att gissa sig till nåt, är man ute och reser och kopplar upp sig är man ju sårbar på okända nät(elak router kanske dirigerar om en till en kopia av sidan man vill besöka och man råkar knappa in uppgifter där), en trådlös dator i närheten utger sig för att vara en dns-server som omdirigerar osv...

 

försök fundera vad man kan ha gjort bort sig med, loggar, malware-kolla datorn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...