Gå till innehåll

Sjyssta pokernamn


henjon

Recommended Posts

När jag gjorde lumpen låg det en kille på samma kompani som hette Henrik Höjer. Det hade ju varit rätt +ev som pokerspelare att råka bära det namnet.

 

Finns det fler bra pokernamn tro?

 

Tja... enligt Eniro så finns det 11 personer som bär efternamnet Stege. Ännu fler heter Färg och ska man bli lite internationell så är det också 7 st som lystrar till namnet Fluch. Inga kåkar och fyrtal, men Karim Quaad bor i Stockholms södra förorter.

 

Mindre smickrande är kanske att tillhöra det gäng på några dussin svenskar som heter Fisk. Kan inte vara helt optimalt att komma till registreringen på poker-SM och presentera sig som Jonas Fisk?

 

Set är ett inte alltför ovanligt förnamn som fyller upp ett antal enirosidor. Tyvärr vad jag kan se ingen Set Färg eller Set Stege dock.

 

Allra bäst är dock den här - ett namn jag av en ren slump såg på en firmabil för nån månad sen. Kan det bli mer nötterna än detta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat följande skojiga:

 

Muck Luterkort

Nut Jonsson

Anette Kortzon

Kjell River Badh

Gul Gulay

El Anten

Edge Lidin

Raise Alireza

Amanda Tell

Satellite Erlings

Sale Fish

Equity Bonus Bramklev

Carl Kickert

Laszlo Limpar

Isuldurs Bane

 

(Ja, jag har tråkigt på jobbet)

 

 

FAN va jag vill höra om denna människa i ett turre-ref eller liknande.

"Laszlo limpar med 67s i mellanpos"

 

 

edit:

Sen om man tänker i lite längre än 1.34sec så kommer man ju iofs på att vi har en liten fotbolls-legend med samma efternamn.

Fast jag tycker nog Laszlo fyller upp bättre där :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindre smickrande är kanske att tillhöra det gäng på några dussin svenskar som heter Fisk.

 

Snarare några hundra.

 

Efternamn

 

* Det finns 156 personer som har efternamnet Fisk

 

Förnamn

 

* Det finns 4 kvinnor som har förnamnet Fisk. Av dessa har 2 namnet Fisk som tilltalsnamn.

* Det finns 1 man som har förnamnet Fisk. Av dessa har 0 namnet Fisk som tilltalsnamn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej - det kanske är dags att börja fundera över ett drömbord och hur referaten skulle kunna låta. Man kan ju blanda in ett par stora namn.

 

Mitt förslag:

 

- Gunnar Grinder

- GG Allin

- Phil Ivey

- M. Riverstål

- Laszlo Limpar

- Henrik Höjer

- Tom Dwan

- Steve Bluff

- Muck Luterkort

- Gul Gulay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Mörkarna är nu på 1000/2000. Ivey foldar från UTG. Muck Luterkort muckar sina kort också. Höjer limpar och Limpar höjer eller var det Limpar som limpade och Höjer som höjde - jag ser inte skillnad på de där två? "

 

"Tre sekvenskort på floppen. Grinder checkar. Gul öppnar potten. Bluff höjer. Bluff höjer! bluffhöjer? Grinder viker ner sig. Gul funderar. Han funderar. Och Gul skjuter in alla markerna i mitten! Kan Bluff syna det här, kan han syna? Ja han synar och vänder upp... tia och knekt i klöver för en semibluff med stegdrag och runner-runner till färgen! Semibluff på Bluff! Vad har Gulay? Gulay visar raketerna! Dealern vänder upp turnkortet -- det är en ruterfyra som inte hjälper någon av spelarna. Spänningen stiger... Vad kommer på rivern? Där vänder dealen upp kortet... och det är en dam för stege på Bluff! Bluff träffar stegen på sista kortet och Gulay gular! Gul är gul och ute ur turneringen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat följande skojiga:

 

Muck Luterkort

Nut Jonsson

Anette Kortzon

Kjell River Badh

Gul Gulay

El Anten

Edge Lidin

Raise Alireza

Amanda Tell

Satellite Erlings

Sale Fish

Equity Bonus Bramklev

Carl Kickert

Laszlo Limpar

Isuldurs Bane

 

(Ja, jag har tråkigt på jobbet)

 

FAN va jag vill höra om denna människa i ett turre-ref eller liknande.

"Laszlo limpar med 67s i mellanpos"

 

 

edit:

Sen om man tänker i lite längre än 1.34sec så kommer man ju iofs på att vi har en liten fotbolls-legend med samma efternamn.

Fast jag tycker nog Laszlo fyller upp bättre där :-P

 

Lolsi, Laszlo var min granne innan jag flyttade :lol:. Inte en enda gång kopplade jag hans efternamn till poker. Och ja, det är Anders farsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...