Gå till innehåll

Advisor för svs?


Fordie

Recommended Posts

tjena

 

nu har även det kvinnliga könet i detta hus fått upp ögonen för poker och det tar hus i helvete bara för att jag inte kan lära henne det jag lärt mig som onlinespelare under 5-6år till henne på 10 minuter så.. jag tänkte höra om ni vet av någon advisor för svenska spel? finns det någon öht så får ni gärna tipsa.

 

hittade förövrigt ingen bättre forumsdel att lägga denna i så flytta gärna dit den ska. fast man kanske inte får diskutera pokerprogramvara på detta forum? sitter på en 7" eee så har lite svårt att söka runt efter specifika regler och sådär.

 

nåja, om det inte finns någon advisor.. finns det något man kan hjälpa henne med? har förklarat hur hon ska betta och vilka händer som är bra osv men hon lyssnar ju inte så det kanske är meningslöst. låter henne bara spela fl just nu iaf men hon svinger värre än när jag kör 90/60 och 100% cbet i omahan så en advisor hade varit sjyst.

 

tack för tips och råd. perfekt om man lär henne lågnivålimit, då har man en levande rakebackmaskin :D

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du ute efter egentligen? Ge henne en pokerbok.

 

framgår inte det ganska tydligt i mitt inlägg?

kort: holdem inspector, holdem genius eller liknande fast det ska fungera för svenska spel (eller vilken bossklient som helst eftersom det är simpelt att byta utseende mellan dom).

 

jag har gett henne 5 simpla saker att följa. betta inte rakt in i 3-4 pers helt tom samt folda om hon är helt tom. raisa alla par och när hon har 2 kort över 10. betta/raisa med minst högsta paret. om alla checkar till dig och du är sist att göra något så betta oavsett hand.

 

inte ens detta förstår hon, så en pokerbok känns ganska avlägsen.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill hon inte lära sig eller kan hon inte lära sig?

Känns ju rätt meningslöst att hålla på om hon inte vill, och samtidigt känns det ju helt döfött om hon inte ens kan ta till sig de enklaste av direktiv.

Har du kollat med frugan vad hennes ambition med detta är?

Om hon bara vill sitta och klicka lite, kanske det är play money som gäller tills hon greppar grunderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

framgår inte det ganska tydligt i mitt inlägg?

kort: holdem inspector, holdem genius eller liknande fast det ska fungera för svenska spel (eller vilken bossklient som helst eftersom det är simpelt att byta utseende mellan dom).

 

jag har gett henne 5 simpla saker att följa. betta inte rakt in i 3-4 pers helt tom samt folda om hon är helt tom. raisa alla par och när hon har 2 kort över 10. betta/raisa med minst högsta paret. om alla checkar till dig och du är sist att göra något så betta oavsett hand.

 

inte ens detta förstår hon, så en pokerbok känns ganska avlägsen.

 

/Fordie

 

byt fruga imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt dig med henne när hon lirar, och förklara VARFÖR hon ska göra som du säger att hon ska göra. Inte bara ATT hon ska göra det.

 

Be henne sätta sig med dig när du lirar, och lira då själv som du säger att hon ska lira, så du ger konkreta exempel på hur hon ska lira. Kanske blir virrigt annars.

 

Du kanske ska förklara varför i stort man ska spela på ett visst sätt. Grundläggande info om odds osv? Vissa fattar ju liksom inte utan tror att poker verkligen till 100% är lotto...

 

Lycka till med din blivande rakebackmaskin! När du lärt henne, kan du klona henne ett par gånger och be de klonade rakebackmaskinerna lira på mitt konto 24/7. Tack på förhand.

 

Edit.

Glömde det viktigaste...

 

Du kanske ska börja med att fråga om hon verkligen vill lära sig. Att hon är villig att lära sig. Annars kan du ju lägga ner direkt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du ska lära henne spela SNG och turneringar. Det är mycket enklare att förstå och hon kan vara nogorlunda vinnande även om hon inte förstår allt inom poker. Jag lärde min flickvän att spela poker på det sättet. Hade samma problem som du ett tag men till slut verkade det fastna i huvudet på henne och nu krossar hon lowlimit SNG's med marginal. Så mitt tips är skippa CG och lär henne SNG och turneringar. :)

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill hon inte lära sig eller kan hon inte lära sig?

Känns ju rätt meningslöst att hålla på om hon inte vill, och samtidigt känns det ju helt döfött om hon inte ens kan ta till sig de enklaste av direktiv.

Har du kollat med frugan vad hennes ambition med detta är?

Om hon bara vill sitta och klicka lite, kanske det är play money som gäller tills hon greppar grunderna.

 

Hon vill lära sig, men verkar inte ta åt sig vad jag säger.

Hon har väl inga ambitioner direkt, men det har jag; få en levande rakebackmaskin ;)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt dig med henne när hon lirar, och förklara VARFÖR hon ska göra som du säger att hon ska göra. Inte bara ATT hon ska göra det.

 

Be henne sätta sig med dig när du lirar, och lira då själv som du säger att hon ska lira, så du ger konkreta exempel på hur hon ska lira. Kanske blir virrigt annars.

 

Du kanske ska förklara varför i stort man ska spela på ett visst sätt. Grundläggande info om odds osv? Vissa fattar ju liksom inte utan tror att poker verkligen till 100% är lotto...

 

Lycka till med din blivande rakebackmaskin! När du lärt henne, kan du klona henne ett par gånger och be de klonade rakebackmaskinerna lira på mitt konto 24/7. Tack på förhand.

 

Edit.

Glömde det viktigaste...

 

Du kanske ska börja med att fråga om hon verkligen vill lära sig. Att hon är villig att lära sig. Annars kan du ju lägga ner direkt....

 

Tiden har gått ut innan jag hunnit förklara varför hon ska göra som jag säger :lol:

 

Jag har försökt förklara det med starthänder osv, men hon tycker 47s är en bra starthand för att det kan bli färg+stege+färgstege.. Så ehm..

 

Jo, hon vill lära sig. Men hon verkar inte vilja lyssna. :shock:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du ska lära henne spela SNG och turneringar. Det är mycket enklare att förstå och hon kan vara nogorlunda vinnande även om hon inte förstår allt inom poker. Jag lärde min flickvän att spela poker på det sättet. Hade samma problem som du ett tag men till slut verkade det fastna i huvudet på henne och nu krossar hon lowlimit SNG's med marginal. Så mitt tips är skippa CG och lär henne SNG och turneringar. :)

 

Lycka till :)

 

Haha, sng och turneringar, aldrig. Lät henne spela en 5krs dubbel sng på svs och ja.. AJs minraise. floppar A+nutflushdraw, minbet in i 6 pers. Försökte förklara det med att potta, valuebetta osv men det var lönlöst, är nog enklare att lära henne FL eftersom det är så simpelt att lära sig att bara spela. 2/4 vinner man ju rätt lätt på på svs. Sen om jag lär henne lite mer avancerad FL-strategi så har man ju en levande rakebackmaskin, 0.25/0.50 ett par bord några timmar om dagen ger ju några kronor i månaden :)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste förlora innan man kommer "vilja" lära sig att vinna. I början tycker folk alla händer äger, "det är ju så billig att se en flopp och jag kan ju få kåk med 103..". Efter ett par veckor när hon märker att det inte är vinnande spel kommer hon bli mer mottaglig för lärande.

 

Ja, hon tog sig ju friheten att spela bort halva min rulle på svs inatt så nu kanske hon fattar att något inte står rätt till i hennes spel.. :roll:

Man var ju sådär glad när man såg saldot när man logga in. :D

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon vill lära sig, men verkar inte ta åt sig vad jag säger.

Hon har väl inga ambitioner direkt, men det har jag; få en levande rakebackmaskin ;)

 

/Fordie

 

 

Ja, hon tog sig ju friheten att spela bort halva min rulle på svs inatt så nu kanske hon fattar att något inte står rätt till i hennes spel.. :roll:

Man var ju sådär glad när man såg saldot när man logga in. :D

 

/Fordie

 

Verkar som hon skulle behöva tidernas bästa rakeback deal för att ens hålla sig (och dig) någorlunda flytande.

 

Inte så värt att ha en levande rakeback maskin om hon backar rakt ut för att hon inte kan "ta åt sig av vad du säger".

 

Jag säger det igen, skaffa playmoney konto åt henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...