Gå till innehåll

MrNuts - Nystart på NL10!


MrNuts

Recommended Posts

Hojhoj! :-D

 

Personligt: Namnet är Andreas och pluggar på gymnasiet där jag läser samhällsvetenskap med ekonomisk inriktning. Har väl relativt lätt för mig i skolan fastän jag inte alltid har motivationen.

Hållit på med olika sporter tidigare men har ingen fast sport numera då skador satt käppar i hjulet. Istället blir det gym med inslag av konditionsträning av olika slag.

 

Poker: Började lira i februari i år genom att sätta in 500 riksdaler. Vinnande spelare som allt för ofta skottade och rullen har därför svajat rejält. I somras gulades rullen som då låg på $600 och har sedan dess inte lirat en pokerhand. Nu tänkte jag göra en omstart och verkligen ge det en seriös chans.

 

Kommer att börja grinda NL10 fullring för att förhoppningsvis bygga på en stadig rulle. Planerna är naturligtvis att så småningom sadla om till shorthanded.

 

 

Kommer att använda dagboken till att analysera och få struktur på mitt spel. Även inslag av det allmänna livet.

 

Hoppas på många läsare!

 

Mycket nöje! :-D

 

/MrN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en 3-timmar lång session inatt. Började med att jag tappade nästan 4BI. Bland annat triss vs. kåk, utdragen på river.

 

Men tog mig i kragen och började jobba. Tog igen backet fast tappade ett inköp under sista timmen.

Överlag nöjd med mitt spel, känns som att jag börjar komma in i det hela.

 

Har under dessa två dagar lirat drygt 2k händer med 19bb/100. Blir förhoppningsvis grind ikväll, fastän inte lika lång session som gårdagens! :-)

 

 

19/11 +$40

20/11 -$11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till :)

 

Låter precis som mig, är hyfsat bra på spelet men värdelös med bankrullen. Håll koll på den så tror jag det kommer gå fint för dig!:-D

 

Ty!

 

Ja, tidigare har min BRM varit bedrövlig. Men nu ska jag försöka se till att ha en sund BRM.

 

Lycka till själv, följer din dagbok! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar lite med vart jag lirar och under vilka nick 8-)

 

Varför fullring? Jadu, jag är relativt ny inom pokern och jag har inte så mycket erfarenhet. Har tidigare lirat SnG och tänkte nu starta upp med CG. Så, jag kommer att grinda FR för att samla på mig erfarenhet för att sedan sadla om så småningom.

 

Kanske kommer att grinda FR tills NL30-NL50 nånting.

 

Tycker du att jag gör rätt i det? :-)

 

Själv då, vart och vad grindar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reg.datum: Oct 2005

Ort: Malmö

Inlägg: 491

 

Lirar själv NL10 på FullTilt och känner att det finns ganska bra med värde där.

 

Känns mer som man utvecklas betydligt mer när man lirar 6-max än fullring. + Att det finns betydligt fler instuktionsvideos kring 6-max :)

 

mycket godis här (=

 

Good luck med grinden OP! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har du lirat ungefär? Ser att du varit medlem på PF ett bra tag nämligen :)

 

Avslutade nyss ett pass. Hade egentligen inte planerat detta, men livet blir aldrig som man tänkt sig. Slutade 1BI upp. kommer att grinda inatt igen, ska fixa lite ärenden under kvällen :mrgreen:

 

 

Hur får man in ett youtubeklipp i ett inlägg? Jepp, jag är noob :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man in ett youtubeklipp i ett inlägg?

 

[ youtube]*****

 

Byt ut alla stjärnor med bokstäverna samt siffrorna som kommer efter likamedtecknet i youtubewebbadressen till det klipp du vill posta. Ta även bort mellanslaget som är där stjärnan är i exemplet här: [*youtube]

 

Lycka till!

 

Fridens Liljor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar själv NL10 på FullTilt och känner att det finns ganska bra med värde där.

 

Känns mer som man utvecklas betydligt mer när man lirar 6-max än fullring. + Att det finns betydligt fler instuktionsvideos kring 6-max :)

 

Tydligen inte så stor utveckling fast du harvar NL10 ;-)

 

Innan du ger igen så kan jag säga att jag harvar NL30 på Ongame efter en brutalt dålig period :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session nu, som jag helst av allt vill få ogjord. Började med att bli utdragen 3 gånger á 100bb jäkligt tidigt. Tiltad fick jag upp och skottade, och det gick ju inte särskilt bra :rolleyes:

 

Rullen fick sig en rejäl känga så nu är det plus jag skaffat mig hittills under db:ns livstid bort.

 

Bestämt mig för att testa att dra ner på antal bord och köra SH, typ 3 bord samtidigt. Även införskaffat PT3 så ska börja använda det till att både analysera och använda HUD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en session nu, som jag helst av allt vill få ogjord. Började med att bli utdragen 3 gånger á 100bb jäkligt tidigt. Tiltad fick jag upp och skottade, och det gick ju inte särskilt bra :rolleyes:

 

Ge fan i att skotta! Fan, 3 inköp är ju ingenting. Standard är ju att swinga 10 inköp upp & ner/session. Diciplin!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Låt särskilt bli att skotta när du är tiltad.

 

Låt alltid bli det sålänge du inte kör ett diciplinerat/planerat skott med ett par inköp precis innan övergången till nästa nivå. Då kan jag tycka det är okej med ett litet skott när man ser värde, för att ev. fortskynda processen att levla utt till nästa nivå.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...