Gå till innehåll

Isildur1


luckyz

Recommended Posts

undrar var folk får allt ifrån :P

 

tex Martonas står för martin de knijff / jonas danielsson

 

och isildur1 är ett felstav när man skapa ftp kontot, skulle igentligen vara - ikildur1... lol

 

Nej, så är det inte.

Isildur är ett gammalt vikinganamn och betyder rakt översatt "bögen i buren"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligast var läsarnas kommentarer om "pokerskatt". *lol* De verkar ha bra koll! :-P

 

Det är nästan så man tror att det är Cyntax som levlar dem för skojs skull.

 

Herregud vilka kommentarer med alla experter. Nog för att nivån annars brukar vara låg men detta tar ändå priset:

 

"Pokervinster från annat EU-land är beskattningsskylldig, oklart hur mycket(någon som vet?)"

 

"6. skattefritt

Det är skattefritt om man spelar i vissa länder, vilka vet jag ej men jag har för mig att det är hela europa som är skattefritt.

skatteverket"

 

"Man betalar skatt på poker (som är ett tur spel precis som Lotto och Triss) precis som på andra lotterier. Svensson märker inte av denna skatten då svenska spel står för skatten på Lotto Triss m.m och även poker Så poker på Svenska spel är ett undantag. ...

För icke EU länder betalar du skatt både i det landet du spelar och till svenska staten när du kommer hem till Sverige och laglydigt deklarerar dina vinster."

 

"Nätpoker är idealiskt för penningtvätt och/eller skatteplanering. ...."

 

"Huset tar väl en andelfrån varje pott så detta borde väl blivit en rekordhög rake."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligast var läsarnas kommentarer om "pokerskatt". *lol* De verkar ha bra koll! :-P

Från DI:

53. Sorgligt 2009-11-18 16:56

Här har vi en spelberoende stackare (2000 händer och minus 18 mille, mao. statistiskt säker förlusttrend) som hamnar i rekordböckerna. Vilken rubrik härnäst? Heroinbrukare tar rekord dos och överlever?

Fattar inte folk att detta är en sjuk människa?

Doktorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från DI:

53. Sorgligt 2009-11-18 16:56

Här har vi en spelberoende stackare (2000 händer och minus 18 mille, mao. statistiskt säker förlusttrend) som hamnar i rekordböckerna. Vilken rubrik härnäst? Heroinbrukare tar rekord dos och överlever?

Fattar inte folk att detta är en sjuk människa?

Doktorn

Fan, du hann posta den före mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...