Gå till innehåll

Vi har en mullvad/angivare bland oss. Vad tycker vi om det?


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar ingen roll om du förlorar. Det är vinsterna du ska skatta för enligt lag.

 

Enligt lag ja,men nu behöver ju inte skatteverket följa lagarna till punkt och pricka...

Sätter du in 10 000$ på en sida och tar ut 9000 efter ett års cyklande i badkaret så har du enligt skatteverket "tjänat" 9000$:-D

Om skatteverket säger att du tjänade 250 00kr under förra året medan du i själva verket har tjänat 15 000kr så är det det som dom säger som gäller:-)

Om en pokersida har sin verksamhet utspridd på flera olika platser i världen så kommer det alltid att enligt skatteverket vara på den icke skattefria platsen där sajten har sin "huvudsakliga verksamhet".

Sedan har vi ju även ett kanonfint system med omvänd bevisbörda. Pengar vunna på en skattefri sida kan ju när som helst bli skattepliktiga tex genom att sidan eller nätverket förvinner eller att det inte går att bevisa klart och tydligt att sidan/nätverket varit/är skattefritt på ett enkelt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit va lågt. Iofs inte så konstigt att skv tittar in här och letar stackare att sätta dit, men att sätta dit en kompis... DET är fan inte ok.
Jo, dom var kompisar.

 

Vi är 100% säkra på att tipset kommer från någon på pokerforum. Det finns ingen tvekan om det.

Vad ska man göra då? Inte skriva ut vinster i dagbocker och liknande?
Starta en fejkad dagbok/blogg i annans namn och skryt om påhittade vinster. ;-)
varför? och outa snälla..
För att vi är inte 100% säkra på vem det är.
Vad har han för vinning av detta?
anledning till att personen gör deT?
Hämnd?
får en mullvad provision per anmälan eller sker det pga jantelag?
Haha. Nej.
Härlig skyddning av sina källor SKV har. Fast dom kanske inte ens lovar något källskydd till golbögarna som tar kontakt med dom.
Okej, jag erkänner att det var en liten lögn från mig. SKV har inte sagt något till oss om vem det är.... ännu. Syftet med den lögnen var att röra om i huvudet på tjallaren.
Lönt att öht lägga ut info om att du i princip vet vem det är men inte vill outa. Hjälper ju mkt...ska folk sitta och gissa/spekulera i evighet? Löjligt ju.
Syftet var att röra om i tjallarens lilla hjärna.
Varför inte bara skita i andra och sköta sig själv? Hålla på att tjalla, vilket trams!
Wörd!
Tämligen svag trådstart, utan någon som helst fakta eller information som ges. Vad är syftet? Att han ska bli rädd och sluta ange folk (om det du nu säger stämmer)? Hmm...
Ja.
vänta nu, vem är det vi diskuterar. är det Martin Svensson 43 år familjefar som av någon outgrundlig anledning gillar att jävlas med skattesmitare på fritiden eller är det Josef Fritzl?
Hehe :)
Avundsjuka är väl en svensk välfärdssjukdom. Är det någon som är förvånad egentligen?

 

Sen kan jag ju också i ärlighetens namn tycka att det är anmärkningsvärt att någon på Skatteverket delar med sig av den här typen av information. Ökar ju inte direkt Skatteverkets trovärdighet i mina ögon.

Det var en liten lögn från mig. Syfte att röra om i tjallarens hjärna.
Så denna någon har ett pf nick på fem bokstäver?
;) Njae. Kanske...kanske inte. Fyra eller fem bokstäver i IRL-namnet kanske?! :) Jag sa väl aldrig hur många bokstäver han hade i sitt nick här. Han kanske inte är känd på pf under sitt nick? Vem vet?!
Good damn, It´s Jello :shock:
Hehe.
Måste vara årets sämsta trådstart om du ändå inte ska ge mer info
Tack för den. Jag har faktiskt funderat på att ge upp pokerforum. Kanske dags att gå i pension nu?
Geewhiz förslag är ju golden, måste bara kunna narrow it down a bit först. Jag är lite nyfiken på om han har skrivit i den här tråden, vet att om jag skulle vara en sån fitta skulle jag gjort det iaf :)
Nej. Varken den misstänkta tjallaren eller min klient har skrivit i tråden.
Tycker vi ringer Cyntax och begär ett svar. Inte mer än rätt imo!
Oh just fan. :shock:
Ni kan sluta skicka PM till mig btw och be mig ta bort dagböcker, jag är inte moderator längre, sedan fleramånader.
Och ni kan sluta skicka PM till mig och be nicket. Jag ger det inte heller på msn... det hjälper inte att skicka mejl eller ringa heller. :heart:
Vad exakt är poängen med tråden överhuvudtaget om du inte tänker tala om vem det är?
Huvudsyftet är att röra om i tjallarens hjärna... och att...
varna folk?
.
och golaren.
Bingo.
Riktigt dåligt gjort av Cyntax att inte outa.
Tack för den. :cry:
Kan väl om inte annat outa den som blivit outad hos skatteverket så kan man börja ringa in de som hatar honom.
Tjah, det är upp till honom att göra. Han har inte skrivit i tråden.
Tror på Ferna
Nej.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick uppfattningen att han systematiskt gjorde detta mot många eller iallafall flera. Har jag missuppfattat dig?
Dito - har han bara gjort det mot någon enstaka för att få ut hämnd för brustna affärsrelationer så bryr jag mig faktiskt inte ett skvatt.

 

Bryr mig nog inte ett skvatt ändå, när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra på $ till sek i alla era handanalyser o dagböcker så löser sig allt. ;)

 

...o 5 stjärnor för 5 bokstäver är väl lika säkert som ändelsen i Isildur har något med durrr o göra.

 

Se det som info istället att de är här o kollar. Inte helt oväntat kanske då det här är en site där ickeskattande samlas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips, kolla länken nedan och leta. Finns inte så jättemånga att välja på med fem bokstäver.

 

http://pokerforum.nu/forum/members/list/?order=DESC&sort=posts&pp=30

 

Om det är en kändis på forumet (=hög postcount, mer än 500 inlägg?) (stod väl att båda var kända medlemmar innan Cyntax editerade sin post?) och fem eller fyra bokstäver i nicket ("Njae. Kanske...kanske inte. Fyra eller fem." som Cyntax svarade i tråden) och med reservation att jag kan missat någon och att jag inte kan räkna så finns det en jävla massa misstänkta:

 

Fem bokstäver:

Hjort

Djens

Klyka

hajen

sulla

parre

Appel

Myt4z

Verdi

Haslo

Fudge

xlars

jello

Leooo

Swede

Neuen

HTDrD

Stahl

m1978

Bojen

jozoa

JohnH

busen

decoy

spyse

boman

Ferna (bekräftad inte mullvad av Cyntax)

Miami

Jegor

Tiggr

Blado

mbman

Timmi

Mikey

kydyl

Elvis

joeki

RayIV

draft

Morbo

Zalon

Bernt

Gekko

Zarec

Gummo

Steel

mawam

Rille

Ector

Snaso

lethe

Aaaah

Frege

Bisox

Arnan

freso

Laser

tordi

Nidot

SaInT

mitmy

 

Fyra bokstäver:

ulaf

RaMz

Gyre

bzkt

brut

Puni

Okok

XaaL

Kape

Roob

SKSK

lost

Joey

skaz

Fido

Luap

aglo

mpee

fl0w

hnat

EmWi

Plox

anth

Alow

León

Ving

raol

Yxel

back

Aeis

edsf

Hume

Aike

yesz

Macc

 

Om mellanslag, punkt och streck räknas/inte räknas:

Bjorn_

All in

_zed_

gretko.

K_MaN

Thorn-

green__

a_o_s

jm_j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...