Gå till innehåll

Bakistråden - tips


Starfitter

Recommended Posts

fick ju inte ha min bajstråd och nu är jag bakfull så.....

 

Vad gör vi för lösa den situationen? Blir alltid så satans bakfull och kan typ inte sova bort det utan ligger bara i sängen och mår dåligt.

 

cola funkar lite och fet man likaså men ingen som har nötkur?

 

återställare har jag aldrig varit mkt för =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tillbringat senaste timmarna med en tetra mjölk, bra musik som inte påminner om smörjan som spelades igår och spaltmeter av MTT-artiklar.

 

Skulle jag inte vara med på ett jippo om ett par timmar hade jag förmodligen följt Qhundens schema med vissa ändringar, gillar det dock i stora drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ser såna här trådar påminner det mig om hur tur man har som är mer eller mindre imun mot bakfylla. :-)

 

Det innebär troligen att du är alkoholist eller på god väg dit.

 

Hur som helst, blir du jävligt bakis så se till att få rutin på att hantera det redan kvällen innan. Drick vatten. Varannan kan vara löjligt och jobbigt, men försök att jobba in tre stora glas under kvällen i varje fall. Fler om du dricker öl. Få också i dig en resorb innan du somnar, och en till på morgonen.

 

Ät fet mat när du vaknar. Ha gott om tv-program att se på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet är orättvist

 

4 st små 33:or öl och jag är bakfull idag :-(

 

Normalt försöker jag som Qhunden köra med Resorb

Jag kan rekommendera den här ritualen

 

Innan sänggående

1 st Resorb

1 st Berocca

1 st vitaminbrus av något slag (mest för att få lite mer vatten och salt)

 

Dagen efter

Som ovanstående.

Men det viktigaste.

Salmiak, i värsta fall vilken lakrits som helst. Jag har ingen aning om varför eller hur det funkar, men det gör det. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär troligen att du är alkoholist eller på god väg dit.
Nä, tror jag nog inte med tanke på att jag aldrig varit bakfull på det sättet folk beskriver bakfylla, inte ens efter första fyllan.

Så det skulle ju förutsätta att jag var alkoholist redan innan jag börjat dricka alkohol...

 

Fwiw har jag hört med farsan tidigare och han påstår sig heller aldrig mått dåligt dagen efter han druckit, så kanske ligger i generna att kroppen är rätt hygglig på att förbränna alkohol utan de bieffekter ni "vanliga svenssons" får uppleva. ;-)

Det i sig kanske förvisso är tack vare att någon i bakåtstigande led var alkis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, tror jag nog inte med tanke på att jag aldrig varit bakfull på det sättet folk beskriver bakfylla, inte ens efter första fyllan.

Så det skulle ju förutsätta att jag var alkoholist redan innan jag börjat dricka alkohol...

 

Så här - jag tror att du har mer anlag för att bli alkoholist än andra. Du kan säkert klara dig gott genom livet, men sådant där brukar vara en riskfaktor. Kanske bara för att du faktiskt kan komma att dricka mer, då du märker av färre baksidor. Men jag har för mig att du ska korrelera rent kemiskt också. Kanske inte helt värt att lyssna på mig, då jag inte backar upp snacket med någon källa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en tallrik fil med hemmagjord blåbärssylt då mår magen bra eller havregrynsgröt o lingonsylt sedan behövs det nog en kopp lagom starkt kaffe kanske mixa en smoothie eller apelsinjos. lite korv, ordentligt fläsk och äggröra om det behövs kraftigare mat och vila nån timme på de surfa lite/se på tv sedan är det optimalt att dra ut på en lättare löprunda. förberedelserna ligger som sagts i dagen före svep några glas vatten käka något salt/fett och sedan sova.

 

i sverige då alltså. utomlands blir det en singha i thailand eller thaiwisky om det krisar. i centralamerika så beställer man helt klart en liter michelada och ceviche till vilket är ett bra allroundrecept för att kura det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här - jag tror att du har mer anlag för att bli alkoholist än andra. Du kan säkert klara dig gott genom livet, men sådant där brukar vara en riskfaktor. Kanske bara för att du faktiskt kan komma att dricka mer, då du märker av färre baksidor. Men jag har för mig att du ska korrelera rent kemiskt också. Kanske inte helt värt att lyssna på mig, då jag inte backar upp snacket med någon källa.

 

du har fel i nästan allt. förutom detta: "Kanske bara för att du faktiskt kan komma att dricka mer, då du märker av färre baksidor."

 

och emilio_15 har redan gett de ultimata svaret obv och det är inte cb vi snackar om. även om de kan hjälpa bra i brist på annat

 

resorb, fett, vitaminer, vatten osv kan hjälpa en del mot de fysiska besvären.. men hjälper knappt nånting mot en riktigt alkohol AT (bakfylla). sömnen är viktig också. men är ju omöjligt att sova bra på fyllan

 

mvh

emop1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som nämnts så måste jag erkänna de känns semibra att jag blir så sjukt bakfull då de håller ner min alkoholkonsumtion avsevärt. Fattar inte människor som är peppade dagen efter på att supa igen (även om jag ska de ikv och i denna stund fortfarande är bakfull)

 

druckit cola och käkat choklad tills nu så blir det lite kyckligwok och rödvin, en dusch och 5 gånger jag skiter för dagen. gogogo får helt enkelt bli ren vilja ikv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror nog på vad du har för slags fylla när du röker. för mig brukar det inte funka

 

Beror ju på , sätter mig inte och gör det om fyllan är karate. Men är det en standard fylla och man har det mesta under kontroll så har det fungerat utmärkt , om man vet hur mkt man tål för att inte må dåligt.

 

Finns säkert enklare alternativ än just det dock..hinka vatten och slaska i sig en kebabrulle är det andra tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...