Gå till innehåll

Besvikelse kring förbundet


Ola Brandborn

Recommended Posts

Finns det fler än jag som är otroligt besviken på förbundets kommunikation (kring SM bland annat)?

 

Nya styrelsen gick till val på just "kommunikation". Vad har hänt - inte mycket alls! Hemsidan blev efter sju år och åtta bedrövelser torftigt uppdaterad, men på alla forum (ex detta, prosharks och donkr) håller man sig helt borta från (Peder var i alla fall inne och skrev "mer info kommer snart" i var och varannan tråd).

 

Var är reklamsnacket kring SM? (det finns en tråd här, som inte underhålls, och noll på de andra forumen). Som vanligt finns det en diskussion kring "Vilket SM är det riktiga", varför håller sig förbundet så långt borta från den som möjligt? Det kan inte vara meningen att man lägger allt ansvar på Unibet för SM-kommunikationen, eller?

 

Jag lämnade in en motion förra årsmötet om att lägga ner förbundet. Denna röstades ner, såklart. Om nya styrelsen jobbar åt det hållet, att helt enkelt tiga ihjäl förbundet, så lyfter jag på hatten, well played! Men annars...

 

Vid årsmötet togs beslut om att man ska betala medlemsavgift för att få vara med i förbundet. Jag hittar noll info om vart man ska langa in hundralappen, varken här eller på förbundets hemsida, eller på något annat forum. Om man inte frångår årsstämmans beslut (vilket är högsta styrande organ) så betyder alltså detta att förbundet har noll medlemmar nuförtden (okej, sju styrelsemedlemmar har kanske betalt medlemsavgiften kontant). GG, WP, NH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar inte hajja att det är här vi finns. De tror nog att det räcker med något större och finare, typ en ledare i PM eller FP. Samma arroganta misstag som gjorts av politiker 1000 gånger om.

 

Bara en sån sak som att de (svepof) fortfarande har fel tid för PLO-satelliterna angiven på sin hemsida. Inte världens grej, men så j-a oseriöst att de inte fixar det ens efter påtalan i en tråd de själva skapat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller faktiskt med Brandborn här.

Att avsätta den förra styrelsen var helt rätt. Men sen då?

 

Personligen tycker jag att man lägger ner hela Svepof.

Starta ett oberoende "förbund" som pysslar med livepoker och inget annat.

 

Det här tramset med att försöka vara en maktfaktor, borde t.o.m. "baronen" ha fattat vid det här laget.

Men att sitta och skåla i rödvin under Almedalsveckan, med några helt oviktiga politiker, kanske är ordförandens dröm. Vad vet jag.

 

Hittills har förbundet varit ett skämt.

Det verkar fortsätta i samma spår. Min egen medlemsavgift kommer nog att frysa inne. Jag har liksom ingen lust att dega Aarons nya kostym...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är någon förvånad?

Om mitt minne inte sviker mej så TROR jag att sittande styrelsen gick till val på att ta fram hur förbundet/styrelse skall fungera/jobba i framtiden.

Så när nästa årsmöte blir så bör allt vara klart:-D

Ny styrelse, nytt förbund som skall fungera.

Detta skulle ske före detta års slut :shock:

Om nuvarande styrelsen klara det så skall dom omväljas för då har dom åstakommit något stort.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag heter Peter Linkhorst och sitter i styrelsen för pokerförbundet.

 

Först och främst så blir jag glad av att läsa en sån här tråd, det visar att folk bryr sig. Att ge pokerförbundet skit tycker jag är bättre än att inte bry sig överhuvudtaget.

 

Ni som var med på årsmötet (Ola t.ex) vet att vi i sittande styrelse blev tillsatta på ett halvår för att gå igenom vad som behöver förbättras, en så kallad interimstyrelse. Jag brukar inte vara inne på det här forumet och det är heller inte mitt ansvar att svara på såna här frågor men jag tyckte att det såg för illa ut att ingen representant svarar i den här tråden så jag ville mest visa att vi finns.

 

Om pokerförbundet bör läggas ned eller inte är helt upp till er att avgöra. Det är ni som medlemmar som röstar om sådana saker och det är helt upp till er vad ni vill göra med förbundet.

 

Jag förstår helt kritiken om att inte vi kommer ut tillräckligt till våra medlemmar, det är dåligt av oss och vi försöker att bättra oss men har inte haft möjlighet att göra det bättre än vad vi hittills gjort. Förhoppningsvis så blir vi duktigare med tiden.

 

Hemsidan är ett skämt, jag håller med. Om ni tycker att det utåt ser illa ut så ska ni se administrationsdelen. Vi arbetar med att förbättra hemsidan, tyvärr så har det blivit försenat på grund av omständigheter som står utom vår makt.

 

Jag vill be om ursäkt för mitt torftiga svar men hoppas att det ändå att det gav en uns tillfredställelse för tillfället.

Läs gärna styrelseprotokollen som ligger på http://www.svenskapokerforbundet.se om ni vill se vad vi sysslar med.

 

Jag tycker att ni är lite hårda som jämför oss med knyppelpinnarna. De är ändå crème de la crème av knypplingsföreningar...

 

Tillbaka till grinden //Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är heller inte mitt ansvar att svara på såna här frågor

 

vi försöker att bättra oss men har inte haft möjlighet att göra det bättre än vad vi hittills gjort.

 

Förhoppningsvis så blir vi duktigare med tiden.

 

Vi arbetar med att förbättra hemsidan, tyvärr så har det blivit försenat på grund av omständigheter som står utom vår makt.

 

 

[] Produktiva och framgångsrika personer brukar låta så här

[x] Bryr mig om att förbundet inte levererar

[] Bryr mig om varför förbundet inte levererar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som var med på årsmötet (Ola t.ex) vet att vi i sittande styrelse blev tillsatta på ett halvår för att gå igenom vad som behöver förbättras, en så kallad interimstyrelse
Jag är medveten om det, och därför har jag i denna tråd försökt lägga band på mig på min kritik på vad jag anser bristen av action.

 

Men - det är nu cirka en vecka kvar till poker-SM Online, och Unibet drar sitt lass, men det hörs inte ett ord från förbundet om SM. Vore jag Unibet så skulle jag vara mycket besviken på SVEPOF. Var är pressreleaserna, var är artiklarna i kvällspressen, var är foruminläggen, var är kampsångerna mot SvS?

 

Alltså, jag klagar inte på bristen på händelser (för jag har sett av protokollen att något görs i kulisserna) men jag klagar på bristen av kommunikation!

 

Edit: Jag ansvarade för Betways satelliter till live-SM förra året, och var något besviken på den draghjälp man fick från förbundet kring live-SM. Sedan ser jag förbundets icke-agerande kring online-SM nu. Då jag kommer ansvara för satelliterna till Live-SM kommande år för åtminstånde en sajt, så kan mitt råd till denna sajt enbart bli att inte köpa sponsorskap till live-SM, avgiften är för dyr i förhållande till vad man får ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första året då det var svepof SM vs SvS SM var det bra mycker mer debatt om ämnet. Nu, jag som inte är vidare insatt längre, gick jag in för några veckor sedan i detta delforumet för att försöka hitta lite information angående svepof SM. Som tidigare sagt, det finns knappt någon. Jag gick sedan vidare till unibets hemsida för att försöka hitta mer info, inte ens där kunde jag klicka mig fram till någon information utan jag fick använda google för att få någon relevant information. Pinsamt dåligt av svepof (och av unibet för att inte göra mer reklam på sin hemsida).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är reklamsnacket kring SM? (det finns en tråd här, som inte underhålls, och noll på de andra forumen). Som vanligt finns det en diskussion kring "Vilket SM är det riktiga", varför håller sig förbundet så långt borta från den som möjligt? Det kan inte vara meningen att man lägger allt ansvar på Unibet för SM-kommunikationen, eller?

QUOTE]

 

Bra att du tar upp det här Ola.

 

En av förbundets uppgifter borde vara att försöka sprida en positiv bild av poker. Då måste man jobba mot media.

En stor del av journalisternas jobb handlar nämligen om att läsa och citera olika pm. Sedan skriver man en ensidig artikel utan att söka fler källor. Det kan man se i vilken artikel som hellst som handlar om hur "farligt" poker är. Vi har nykterhetsorganisationer som jobbar för högtryck med att smutskasta poker. Det gör dem genom att skicka ut pm angående deras pseudovetenskapliga undersökningar.

 

Sen tycker jag trots allt att årets online sm har skötts bättre än förra årets. Prisvärda satteliter har varit ute tidigt och en miljon garanterat till vinnaren. Det borde kunna pressa upp deltagarantalet. Men det är väl säkert Unibets förtjänst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var faan är Aaron Axelsson? Ordföranden och det högsta hönset på pokerhimlen i Sverige. Inte ett ord...

 

Klurar du fortfarande på hur du ska kunna tjäna pengar på din privata blogg, eller har du ledsnat innan du börjat med Svepof?

 

Allvarligt talat. Det här funkar inte.

Jonas Berg, Turken, Aaron m.fl. KOM IGEN NU!

 

Jag har väntat och väntat på lite action, men nu lutar det åt att jag drar iväg med stora dissartrumman igen.

Det var öppet mål mot förra styrelsen, men fan vet om det inte står ett flertal öppna mål i den nuvarande...

 

Tragiskt att se.:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var faan är Aaron Axelsson? Ordföranden och det högsta hönset på pokerhimlen i Sverige. Inte ett ord...

 

Klurar du fortfarande på hur du ska kunna tjäna pengar på din privata blogg, eller har du ledsnat innan du börjat med Svepof?

 

Allvarligt talat. Det här funkar inte.

Jonas Berg, Turken, Aaron m.fl. KOM IGEN NU!

 

Jag har väntat och väntat på lite action, men nu lutar det åt att jag drar iväg med stora dissartrumman igen.

Det var öppet mål mot förra styrelsen, men fan vet om det inte står ett flertal öppna mål i den nuvarande...

 

Tragiskt att se.:oops:

 

Jo, det stämmer att vi gick till val på att vi skulle kommunicera mera utåt. Det har dock varit en hel del "internt arbete" som man kan läsa om i protokollen på hemsidan. Min uppgift är bland annat att ta fram underlag till live-sm 2010.

 

Förhoppningsvist kommer vi att kunna ha live-sm någon annanstans än i Tallinn och med 18-års gräns. Vad gäller online-sm som startar ganska snart kan jag väl hålla med om att vi borde ha varit bättre på att släppa pressreleaser och hålla forumen uppdaterade. Jag kan bara skylla på att vi är en ung styrelse och att alla bitar inte ännu fallit på plats.

 

Trots allt ovanstående så hoppas jag dock att vi snart kommer att hitta rätt arbetsformer och därmed också bli bättre på att tala om vad vi gör och vad som sker.

 

Murat Sahan Kassör i Svepof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller online-sm som startar ganska snart kan jag väl hålla med om att vi borde ha varit bättre på att släppa pressreleaser och hålla forumen uppdaterade.
Ganska snart? Prova "i morgon" i stället, den börjar på söndag med Shorthanded. Förutom Aarons startinlägg för exakt en månad sedan har inget skrivit av någon styrelsemedlem på det här forumet, ett inlägg på Prosharks, noll på Donkr (vad jag kan se) och noll på spelapoker. Jag antar att, utan att kolla, att ni inte varit på flashback eller andra forum.

 

Egentligen borde jag hålla käften och låta förbundet dö sot-döden. Men det är helt enkelt för sorgligt att se på. Med tanke på vad som hände på SvS förra året så borde det varit öppet mål för förbundet, som hade alla möjligheter att springa i cirklar kring statliga SM.

 

Jag har sagt att jag accepterar mitt pris som "årets pokerpersonlighet" när SvS och Svepof tar i hand angående SM... jag ser en reell möjlighet att det inte kommer ske - inte för att ni inte kommer att kunna komma överens, utan för att det helt enkelt inte finns något förbund kvar om ett år.

 

Oavsett hur mycket Unibet betalt för SM-rätten så hoppas jag att de bestrider fakturan, två inlägg "som stöd" kan helt enkelt inte vara vad de förväntade sig.

 

Förhoppningsvist kommer vi att kunna ha live-sm någon annanstans än i Tallinn och med 18-års gräns.
Kul!

Hoppas bara att ni förankrar det rejält hos spelbolagen också, alternativt säljer ut det till en enda partner. Jag vet att två av förra årets sponsorer inte kommer köra satelliter i år, på grund av det klena "stödet" under förra SM (de har hört av sig till mig under den gångna veckan, sedan mitt inlägg tidigare i tråden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vi får se om jag får med allt. Troligen inte.

 

Ja, jag håller med om att vi inte kommunicerar så mycket. Det är olyckligt, och vi försöker att bli bättre.

 

Vad gäller Online-SM har vi skickat ut två pressmeddelanden. Med mer tid till förfogande hade vi kanske kunnat göra mer.

 

Som jag ser på vårt uppdrag är det här ungefär vad man kan förvänta sig. Vi är tillsatta som en interimsstyrelse för att under det här halvåret ta fram förslag på en agenda för förbundet, och hur förbundet ska styras och skötas i framtiden. Det jobbar vi med nu, parallellt med Online-SM och en upphandling av Live-SM.

Det är vad vårt uppdrag består i just nu.

Som tillägg till det har medlemmarna sagt att förbundet ska göra markant mindre än tidigare, då man förut haft en person som jobbat heltid med förbundet, medan man nu har en helt ideell styrelse. Jag ser det som en mycket tydlig prioritering.

 

Angående medlemsavgiften beslutades att den skulle börja gälla från och med 1 januari 2010. Vår plan är nu, och har hela tiden varit, att se till att det som senast då ska gå att hantera det på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En stor besvikelse var strukturen i online SM Main Event.

 

Hur kan förbundet ställa sig bakom en så snabb och och brant struktur när man ska kora Svensk Mästare i onlinepoker.

 

Vill förbundet att det ska vara så stort slumpmoment som möjligt och att vinna det "riktiga" SM inte ska innebära någon status alls? Jag förstår inte att strukturen i detta event är lika dålig år efter år. När blir det dags för normala blindsökningar (istället för att dubbla blindsen varje period) samt längre blindsperioder, tex 1 timmes perioder. Online SM borde spegla live SM i skicklighetsmomentet och således ha en mycket mjukare struktur. I onlinetråden för SM här på forumet verkar det vara många som håller med mig. Blir det inte bättring till nästa år så kommer iaf jag inte att spela det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...