Gå till innehåll

Gul eller rik!


NorthQ

Recommended Posts

För någon månad sen hade jag NOLL $ på stars. Men några "Frequent Player Points" liggandes och skräpade. Så jag anmälde mig till några SnGs för de och lyckades skrapa i hop 23$.

 

Lyckades sedan komma tvåa i en ?5$ 3bord shorthand (trots att jag hade massiv chiplead inför HU 3to1 eller 4to1) och klonka upp rullen till runt 50$ minns inte exakt.

 

Har sedan spelat någon gång i veckan i ett alldeles för högt Fixed CG (för rullen) 0.5/1 med goda resultat (motståndet är ju ofta av rätt låg kvalitet på denna nivå) och chippat upp till 206$ och har snart inte för liten rulle för 0.5/1 (min. krav 300$).

 

När jag kommit över 300$ (if ever) ska jag hålla mig till br kraven å se hur långt jag kan köra rullen denna gång på Limit Short-HE. Har ju trots allt kört upp rullen från 300$ till över 10K$ en gång förut..

 

Detta projekt är ju rätt kul eftersom även om jag går gul så har jag inte förlorat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 164
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gårdagens session började trögt och var back ca 20$ då en fi fortsatte att klonka tungt i början mot mina ok händer. Men lyckades grinda tillbaka förlusten på det bordet och plussa knappa 18$ på andra bordet efter ca 1h30min.

 

Spelade två bord simultant igår. Får se om någon gång i framtiden jag bumpar upp till 4 bord.

 

Ska komma HH i kommande poster men inte i denna.

 

Session 1 (efter start av projekt): +18$

 

TSP: Time Spent

BS: Best Session

WS:Worst Session

 

ProjektStatus

---------------

TSP: 1.5h

 

BS: +18$

WS: +18$

 

BR: 206$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens session varade knappa timmen, men hade ingen riktig dip. microplus på ena bordet och bra plus på andra. Mesta dels standard händer, inte mkt att ta upp att diskutera eller skryta med.

 

Dagens session: +32$

 

TSP: Time Spent

BS: Best Session

WS:Worst Session

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:2

TSP: 2.5h

 

BS: +32$

WS: +18$

 

BR: 238$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #35268310731: Hold'em Limit ($0.50/$1.00 USD) - 2009/11/12 22:13:34 CET [2009/11/12 16:13:34 ET]

Table 'Granule' 6-max Seat #2 is the button

Seat 1: groovytunes ($8.65 in chips)

Seat 2: Nordq ($38.95 in chips)

Seat 3: torricella ($9.75 in chips)

Seat 4: as1412 ($22.25 in chips)

Seat 5: drakosha76 ($40.30 in chips)

Seat 6: srx1 ($33.45 in chips)

torricella: posts small blind $0.25

as1412: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nordq 7 of Hearts7 of Spades

drakosha76: folds

srx1: folds

groovytunes: calls $0.50

Nordq: calls $0.50

torricella: calls $0.25

as1412: checks

*** FLOP *** 6 of Clubs7 of DiamondsQueen of Spades

torricella: checks

as1412: checks

groovytunes: bets $0.50

Nordq: calls $0.50

torricella: calls $0.50

as1412: calls $0.50

*** TURN *** 6 of Clubs7 of DiamondsQueen of SpadesJack of Diamonds

torricella: checks

as1412: bets $1

groovytunes: calls $1

Nordq: raises $1 to $2

torricella: folds

as1412: raises $1 to $3

groovytunes: raises $1 to $4

Betting is capped

Nordq: calls $2

as1412: calls $1

*** RIVER *** 6 of Clubs7 of DiamondsQueen of SpadesJack of Diamonds8 of Diamonds

as1412: bets $1

groovytunes: calls $1

 

Absolut inte ett bra kort, men vad göra?

Fold känns uteslutet.

as1412 har visat ok spel so far.

groovytunes är en fullkomlig maniac kan tokbluffa alla gator å sedan syna ner med A hög på river när man poppar tillbaka.

Så sätter inte honom på en inte allt för stark hand men även maniacs träffar ju grymt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag tycker ändå att resultaten ser bra ut, eller? Fortsätt jobba på bara. Och vad du än gör, fiska inte!

 

Joeduck: Tack för välkomnandet till internet (jag trodde först att det var någon annan som skrev det eftersom du bytt logga emellan inläggen, men när jag såg att det var du var det svårt att inte dra på smilbanden. Det är som om jag skulle gå på stan och knuffa till en förbipasserande och sedan när denne tittar förvånat på mig utbrister jag "välkommen till Stockholm!") ;-)

Nu ser jag iofs att du är från Göteborg, men jag tror ni har det lika trångt hos er i morgonruschen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag tycker ändå att resultaten ser bra ut, eller? Fortsätt jobba på bara. Och vad du än gör, fiska inte!

 

Joeduck: Tack för välkomnandet till internet (jag trodde först att det var någon annan som skrev det eftersom du bytt logga emellan inläggen, men när jag såg att det var du var det svårt att inte dra på smilbanden. Det är som om jag skulle gå på stan och knuffa till en förbipasserande och sedan när denne tittar förvånat på mig utbrister jag "välkommen till Stockholm!") ;-)

Nu ser jag iofs att du är från Göteborg, men jag tror ni har det lika trångt hos er i morgonruschen.

 

Fiskie Fiskie!

Nästan alltid goda odds på dragen i limit så klat man fiskar!

 

Trångt lär dom ha men i götet fattar inte dom inte att man står till höger i rulltrappor och går till vänster. Alla i vägen för alla, så knuffar är nog inte helt ovanligt i gbg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm intressant session lyckades plussa trots dubbla missclick.

 

1. Syna med missat drag på river.. -1$ i onödan

2. Check Foldar river med TP dålig kicker. Tänkte syna men fingrarna lydde mig inte. Min EV i potten var runt 80% då jag tror jag hade bäst hand där minimum 4 av 5 ggr. Foldar alltså för 1$ i en 7$ pot.

 

Sessions Resultat: +26$

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:8

TSP: 9,5h

 

BS: +32$

WS: -38$

 

BR: 276$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

experience. så jävla lätt att tilta på fixed limit.

Blev igen utdragen på river i 5 av 6 spelade till river händer mot 3 outare upp till som bäst 9 outare.

 

Funderar på att överge limit projektet och planera om, då det känns som tilten kanse kan komma något mer sällan i t.ex. no limit där folk är mer försiktiga.

 

Spelade två turneringar som inleddes stabilt och låg bra med i början sen blev jag lite cold decked när jag med top par x2 fick det all in mot mindre stackar som hade överpar (QQ å AA). AA var jätte vekt spelat pre från sb så trodde verklingen inte på överpar i den handen, Bra maskerat alltså.

 

Samtidigt lite FL som gick åt helv.

 

Sen lite NL50 som gick desto bättre.

 

ProjektStatus

---------------

Sessions:13

TSP: 15,5h

 

BS: +175$

WS: -150$

 

BR: 452$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller verkligen inte med.

Folk är sjukt galna på limit. Bra mycket lättare att få folk att inte va med på river i NL än FL.

 

Några sanningar:

 

*Folk är helt galna på FL, bl.a. vägrar att ge sig med dåligt par och därmed drar ut ofta.

*Lättare att gula i FL än NL om man har tillräcklig BR.

*Lättare att gula i NL än FL om man spelar för högt.

*Lättare att stay away from tilt i NL, iaf för mig eftersom man inte blir utdragen lika ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. NL och FL

 

Vet inte om jag håller med om limit-analysen riktigt. Anledningen till att jag slutade lira limit var att det var så jävla dålig action. Typ 8 tighta på bordet och eventuellt en lös calling station om man hade tur. Nu vet jag inte om du lirar fullring eller shorthanded. På 6-mannabord är det en helt annan sak, så klart. Men att bli utdragen på rivern i limit är väl inget konstigt, man får ju ofta oddsen att dra till en gutshot.

 

Sen tror jag att om du kör extrem TAG-taktik på lägre nivåer, typ NL25-NL50, så tror jag att det säkert innebär lägre varians och så. Finns säkert många lösa tiltmongon som ställer med allt möjligt kiss. Fast frågan är om du har tillräckligt stor BR för att ens köra NL25. Var själv nere på 400-500 för några månader sen och då kändes det inte jättetryggt när man losa två inköp på några minuter. Annars är PLO ett bra alternativ, mycket action och hyfsat lätt att plussa om man har lite disciplin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...