Gå till innehåll

NLT - KK får reraise preflop


Hristo

Recommended Posts

$25 NL Hold'em - Wednesday, May 18, 08:18:53 EDT 2005

 

Seat 4 is the button

 

Total number of players : 10

 

Som vanligt ett ganska löst/passivt bord på party-nätverket.

 

Seat 1: BappBupp ( $18.25 )

Seat 2: Kollikok ( $8.2 )

Seat 3: I_leak_chips ( $48.38 )

Seat 4: RoyalOffsuit ( $23.7 )

Seat 5: Cascades ( $22.5 )

Seat 6: freebird18 ( $36.8 )

Seat 7: hristo77 ( $24.75 ) <---JAG

Seat 8: barbitrurate ( $47 )

Seat 9: JaciO ( $23.45 )

Seat 10: pynja ( $18.3 )

Cascades posts small blind [$0.1].

freebird18 posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to hristo77 [ Ks Kc ]

Hittar två kungar UTG, ingen drömposition, men höjer standard, 4*BB.

 

hristo77 raises [$1].

barbitrurate folds.

JaciO calls [$1].

pynja calls [$1].

BappBupp folds.

Kollikok calls [$1].

I_leak_chips folds.

RoyalOffsuit folds.

Cascades folds.

 

Det var ju inte så bra, redan 3 callers.

 

freebird18 raises [$4.75].

 

Vad nu! Luktar ju AA lång väg, eller?

 

hristo77 folds.

 

Väljer här att lägga mig. För vekt?

 

JaciO calls [$4].

pynja folds.

Kollikok folds.

 

** Dealing Flop ** [ Qc, 5h, 4h ]

 

freebird18 bets [$7].

JaciO calls [$7].

 

** Dealing Turn ** [ 5s ]

 

freebird18 bets [$15].

JaciO is all-In [$11.45]

 

** Dealing River ** [ 5d ]

 

hristo77: smells AA

freebird18 shows [ Jd, Ad ] three of a kind, fives.

JaciO shows [ 2h, Ah ] three of a kind, fives.

freebird18 wins $3.55 from side pot #1 with three of a kind, fives.

JaciO wins $23.75 from the main pot with three of a kind, fives.

freebird18 wins $23.75 from the main pot with three of a kind, fives.

 

Tragiskt är ju bara förnamnet, ingen dålig pott jag tappade där! AJ är ju värt ett rejält reraise... :lol: Sedan går JaciO allin med flushdraget. Intressant.

 

Så, vad hade ni gjort mot en sådan reraise? Hade ingen direkt read på killen/arna. Är jag för paranoid som lägger KK preflop redan? Men jag trodde han satt på AA och då gjorde jag ju rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför alla blivit så paranoida om att man ska vara uppe KK mot AA hela tiden, det är så otroligt sällan som det händer, smacka in pengarna, släpp sargkanten, kom in i spelet, KK är den näst bästa handen i spelet, KÖR FÖR FAN! BRUM BRUM!

 

Ok att det svider att förlora KK mot AA, men det händer såååå otroligt sällan, slänga KK preflop, neee, sluta nu :?

 

 

sesså, upp på hästen igen och kör in cashen där nästa gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med så många med hade du nästan haft odds (inkl. implicita) att syna med vilket PP som helst...

 

Mycket vek läggning, undrar när folk ska sluta diskutera läggningar av KK preflop och floppade set i cashgame. :)

 

Självklart finns det lägen då kungarna ska kastas men det är så sällan att i långa loppet förlorar man inte mycket EV på att aldrig lägga KK preflop i NL texas cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som synes kan du inte sätta motståndarna på den här nivåen på AA så fort du får ett reraise preflop. Reraisa tillbaks! Antingen vinner du en bra pot direkt (tveksamt...) eller så får du spela HU med honom efter floppen om han bara synar.

 

Man måste vara beredd på att ställa in i sådana här situationer om man spelar NL på dessa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför göra en sådan liten pre-flop höjning? Jag vet att den är 4XBB men att göra en sådan liten raise kommer inte hindra någon att gå in i potten som ändå hade tänkt göra det. Hade du raisat 2-3$ istället så tror jag inte Freebird18 hade gjort en reraise med AJ.

 

Kan förövrigt bara instämma i den övriga kören att slänga KK pre-flop i cashgame finns bara inte. Är man rädd för AA och lägger sig så är jag ganska övertygad om att man spelar på förhög nivå. Man måste våga för att vinna, och vågar man inte med KK då kommer man aldrig bli en (stor)vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju allt annat än rätt att lägga sig där med kungarna..

 

"Friskt vågat hälften vunnet"

Man måste ha lite guts och våga spela tillbaks i poker annars är du chanslös.

Om man kan få dig att lägga KK så lätt preflop så ja då kanske du skall fundera på att ändra ditt spel lite.

Killen med AJ gör ju ett försök att köpa potten när så många 'limpat' på din höjning och han har skapliga kort för att göra det också, får han syn så är han inte helt död.

Rätt spelat av AJ och total fel av dig imho.

Men men, nu lär du aldrig lägga KK igen pf hoppas jag =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra grundregel tycker jag är: höj alltid med KK pre-flop när det blir din tur, oberoende av vad de andra har gjort. Om du inte har tillräckligt i stacken för att höja, syna all-in. Dvs exakt som man spelar AA.

 

I turneringar spelar jag likadant med undantag för mkt ovanliga lägen (t.ex. slutskedet av satelliter då jag kan folda mig till ett "seat").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför alla blivit så paranoida om att man ska vara uppe KK mot AA hela tiden, det är så otroligt sällan som det händer, smacka in pengarna, släpp sargkanten, kom in i spelet, KK är den näst bästa handen i spelet, KÖR FÖR FAN! BRUM BRUM!

 

Ok att det svider att förlora KK mot AA, men det händer såååå otroligt sällan, slänga KK preflop, neee, sluta nu :?

 

 

sesså, upp på hästen igen och kör in cashen där nästa gång :)

 

Kanske för att fi's spel kräver en rätt smal hand-distribution?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför alla blivit så paranoida om att man ska vara uppe KK mot AA hela tiden, det är så otroligt sällan som det händer, smacka in pengarna, släpp sargkanten, kom in i spelet, KK är den näst bästa handen i spelet, KÖR FÖR FAN! BRUM BRUM!

 

Ok att det svider att förlora KK mot AA, men det händer såååå otroligt sällan, slänga KK preflop, neee, sluta nu :?

 

 

sesså, upp på hästen igen och kör in cashen där nästa gång :)

 

Kanske för att fi's spel kräver en rätt smal hand-distribution?

En raise pre-flop betyder väl inte direkt AA? Kan mycket väl tänka mig AK, QQ och JJ som han slår, sen ännu fler händer om killen är lösare.

 

All-in är nog bästa spelet efter hans raise, sätter maximal press på honom. Kan mycket väl tänka mig att du får syn av händerna ovan på denna nivå. Om han foldare så får du ändå en fin pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför alla blivit så paranoida om att man ska vara uppe KK mot AA hela tiden, det är så otroligt sällan som det händer, smacka in pengarna, släpp sargkanten, kom in i spelet, KK är den näst bästa handen i spelet, KÖR FÖR FAN! BRUM BRUM!

 

Ok att det svider att förlora KK mot AA, men det händer såååå otroligt sällan, slänga KK preflop, neee, sluta nu :?

 

 

sesså, upp på hästen igen och kör in cashen där nästa gång :)

 

Kanske för att fi's spel kräver en rätt smal hand-distribution?

En raise pre-flop betyder väl inte direkt AA? Kan mycket väl tänka mig AK, QQ och JJ som han slår, sen ännu fler händer om killen är lösare.

 

All-in är nog bästa spelet efter hans raise, sätter maximal press på honom. Kan mycket väl tänka mig att du får syn av händerna ovan på denna nivå. Om han foldare så får du ändå en fin pott.

 

 

Fan alve du är på alla poster som jag är och nosar i, och du säger exakt vad jag ska säga :D

 

 

Aej, men seriöst. Det finns många händer som reraisar där, jag skulle ha reraisat med (AA, ganska självklart), JJ QQ AKs. Detta vill jag göra för att sätta press på folk. Dock om jag var du så skulle jag rereraisa där lätt. Som alla andra påpekar så är KK den näst bästa handen och du vinner 20 gånger av 100 mot AA och alla andra händer är du favorit mot preflop så jag hade sett en flop där med den nästbästa starthanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför alla blivit så paranoida om att man ska vara uppe KK mot AA hela tiden, det är så otroligt sällan som det händer, smacka in pengarna, släpp sargkanten, kom in i spelet, KK är den näst bästa handen i spelet, KÖR FÖR FAN! BRUM BRUM!

 

Ok att det svider att förlora KK mot AA, men det händer såååå otroligt sällan, slänga KK preflop, neee, sluta nu :?

 

 

sesså, upp på hästen igen och kör in cashen där nästa gång :)

 

Kanske för att fi's spel kräver en rätt smal hand-distribution?

En raise pre-flop betyder väl inte direkt AA? Kan mycket väl tänka mig AK, QQ och JJ som han slår, sen ännu fler händer om killen är lösare.

 

All-in är nog bästa spelet efter hans raise, sätter maximal press på honom. Kan mycket väl tänka mig att du får syn av händerna ovan på denna nivå. Om han foldare så får du ändå en fin pott.

 

Det jag svarade på var iofs hans inlägg om allmän paranoia på forumet.

I just detta fall kan fi hålla i rätt många händer, en re-raise pre-flop hade nog varit på sin plats.

Enda två anledningarna till att inte re-raisa är för att lura fi, eller för att man tror han har AA(I vilket fall man bör folda).

Och ska han trappa krävs nog nästan en träff på flopp(eller att man är jävligt säker på fi's hand).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh?

 

vad väntar du på ?

 

 

Spelar du ett NL25 , och du preraisar.. Får DU då en reraise mot dig innan flop. vad väntar du då på? "CALL" ? NÄ.

 

ALL in ... in med hela stacken ... Som det beskrivits förut, så är detj u minimal chans att AA är ute samtidigt som KK , hänt mig kanske 15 gånger under 6 år.

 

Va inte rädd för att slängani hela stacken på KK ffs ;)

 

Det är trots allt dom näst bästa startkorten man kan ha

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...