Gå till innehåll

Dell Alienware stationära


bigdwarf

Recommended Posts

latmask :-D

 

1,

Tala med dina lokala datahandlare och be om offert på samma spec.

Ta 2-3 internetdatorbutiker och plocka ihop själv. Görs oftast ganska enkelt för de har lite modeller du kan uppgradera via rullistor och checkboxar så du får samma spec.

 

2,jämför

 

3, köp.

 

4, tacka snällt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

link pls, hur pass mkt billigare blir det tror du...cirkus!?

 

Kolla komplett.se eller Inet.se

 

Beror ju på vilket av dellpaketen du tänkt dig. Det billigaste kostade väl runt 16 har jag för mig och dyraste runt 40. Har inte kollat igenom specen på alla men du får ju lätt en dator för ca 12-13K med samma prestanda som den för 16K.

 

Har du tummen mitt i handen och inte kan skruva ihop delarna själv så kostar det runt en femhunka för att bolaget gör det åt dig.

 

Mitt råd. Skapa en tråd på sweclockers motsv och skriv vad du har för krav på prestandan samt budget så kommer du garanterat få hjälp med ett par olika exempel.

 

Här har du ett exempel för ca 10K

 

Grafikkort: klick!

Moderkort: Klick!

Datorlåda klick!

Hårddisk klick!

Processor klick!

Minnen klick!

DVD-brännare klick!

Fraktfritt klick!

Nätaggregat klick!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du skriver budget kan jag plocka ihop en till dig imorgon när jag är nykter. har byggt 4-5 datorer från delar under dom senaste åren. men om du inte kan nånting så kanske det är bättre att du går till närmaste datoraffär. det är garanterat överpris på ailenware....

 

Hörde att datoraffärer var överprisade också, om du menar att dom ska presentera en lösning för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde att datoraffärer var överprisade också, om du menar att dom ska presentera en lösning för dig.

 

Tänkte mest om man gå till någon mindre datoraffär och be dom beställa hem dom delar man vill ha och kolla hur mkt dom vill ha för att sätta ihop allt. Ingen aning om det är värt att göra på det sättet dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mest om man gå till någon mindre datoraffär och be dom beställa hem dom delar man vill ha och kolla hur mkt dom vill ha för att sätta ihop allt. Ingen aning om det är värt att göra på det sättet dock

 

It's not. Kolla upp vad det är du vill ha (eller fråga nån, typ mig, dig, nån man känner, nån på sweclockers, etc) och beställ hem själv. Är inte direkt avancerat att bygga ihop själva datorn sen. Man får ju dels med manualer och sen finns det guider överallt på nätet.

 

Använd typ prisjakt, pricerunner, etc. Ibland är det värt att beställa från 2-3 sidor när det gäller en helt ny dator så spar man nån tusenlapp eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...