Gå till innehåll

NL50 2bord


Bootliner

Recommended Posts

"Hoppas att kungen står nu bara... meh haneju, haneju, haaan eee juuu RIIIIKTIGT fiskig asså!" 8-)

 

Tittade på din film i natt så minns inte allt jag tänkt anmärka på men här är vad jag minns.

 

Jag förstår varför du tiltar lätt av cashgame, du är otroligt resultatorienterad. Sluta upp med att riva bland resultatgrafer var femte minut. Dessutom verkar du vara lite rädd att stoppa in pengar i potten, du hittar på bortförklaringar hela tiden för att slippa det ("nästa gång", "för tidigt i sessionen", "tror han har något bra den här gången" etc) men det verkar du vara medveten om. Överlag så är du för tajt på knappen skulle jag tro och därför har du så låg steal. Såg inte hela filmen så det dök inte upp så jättemånga gränsfallslägen men du knorrade en hel del vid vad jag anser vara jättegivna knappöppningar.

 

De händer jag minns så är det en AQ cirka 20 min in i trevägare där du fräser över att du spelade fel på river eftersom du checkade bakom när ena fi hade oträffad KJo. Det är inte felspel, han hade inte synat ett bet med en sämre hand än din ändå antagligen.

 

Lite efter så har du 99 i bb mot CO-öppning tror jag om jag minns rätt, du maler på om hur superaggressiv han är och höjer hans cb på en flop Jxx-flop (ett överkort ivf) eftersom du tror han bluffar och sen pustar du ut när han lägger sig och pladdrar om att det funkade. Är du inte beredd att syna en push där så är det mycket kallt att höja imo.

 

Det var en del småsaker ytterligare jag inte minns men annars såg det rätt ok ut för någon med svinflunsan. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaah, tackar för feedback!

 

Japp, i denna sessionen (efter att jag kollat igenom filmen) så såg jag att jag var mer rädd för att stoppa in pengar än vad jag brukar va. Tror det var att jag egentligen inte var så sugen på att spela + vetskapen om att jag spelade in som gjorde att jag inte spelade riktigt som jag brukade.

 

99 där var ett chansspel, där vet jag att jag kan göra alla 3 alternativ. Hur menar ni man bäst spelar här, om man nu som jag inte har 3betat den preflop? Jag hade inte varit beredd att syna push där kan jag säga, men är det fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaah, tackar för feedback!

 

Japp, i denna sessionen (efter att jag kollat igenom filmen) så såg jag att jag var mer rädd för att stoppa in pengar än vad jag brukar va. Tror det var att jag egentligen inte var så sugen på att spela + vetskapen om att jag spelade in som gjorde att jag inte spelade riktigt som jag brukade.

 

99 där var ett chansspel, där vet jag att jag kan göra alla 3 alternativ. Hur menar ni man bäst spelar här, om man nu som jag inte har 3betat den preflop? Jag hade inte varit beredd att syna push där kan jag säga, men är det fel?

 

Om du inte synar push när du raisear så är det som sagt riktigt kallt. Oavsett så tycker jag det är kallt att raisea floppen. Vad vill du få ut med raisen? Fundera över vilka händer du vill att han ska vika etc.

 

Förhoppningsvis kommer du fram till att dessa händer har väldigt några outs om du leder. Med andra ord varför raisea bort de händer du leder mot när du kan ge honom chansen att bluffa vidare på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ok. Jag berättar hur jag tänker, så får ni som e duktigare rätta mig :)

 

Tänker så här, jag reraisar, han pushar. Vad slår jag då? Visst, han kanske har nåt multidrag eller A hög färgdrag, då har jag ju ändå typ bara 50%. Men ofta i lägerna här på NL50 o han pushar där har han väl minst AJ eller överpar. Då är jag ju död. Så varför syna? Hur är det EV+? Eller menas det bara att min reraise med 99 där helt enkelt är kass, jag borde bara syna?

 

Oftast i ett sånt läge om jag har ett par där synar jag bara. Men så kommer blank turn, ska jag beta ut då? För annars går det typiskt check check åsså trillar en dam ner på river o han har KQ typ, åsså får man betala av ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom menar att du ska bara ska syna istället för att slå om om du inte är beredd att syna en push. Att raise-syna är förmodligen riktigt kallt här men att raise-folda är nog ännu värre. Syna bara och försök spela turn, du kan ju vika om Q landar river och han skjuter. Inte mer med det!

 

Tänk på vilka händer du vill spela såhär och jämför det med vilka händer du kan raisa floppen med. Jag har inte sett videon men om FI är väldigt aggresiv som du beskrev så kan du välja så mycket bättre händer att raisa honom på floppen med. Ta till exempel broadways (AQ/AK/KQ osv), dom får gärna ha en klöver då blir raisen ännu bättre.

 

De händer som jag beskrev har i princip inget showdown-värde på den floppen vilket gör att du kan raise-folda utan att behöva känna att du gett upp värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är med på resonemanget at det är kallt att raisefolda en hand som faktiskt har showdownvalue, jämfört med säg KQ eller nån SC som totalmissat. Tycker helt enkelt det är svårt att spela mellanpar vinnande OOP. Men bra med lite tankar kring detta, då har videon iaf bringat något gott med sig. :)

 

Ser att en hel del tankat videon, vore kul om fler kommenterade. Behöver inte bara va negativ kritik, kommentera hur som. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom menar att du ska bara ska syna istället för att slå om om du inte är beredd att syna en push. Att raise-syna är förmodligen riktigt kallt här men att raise-folda är nog ännu värre. Syna bara och försök spela turn, du kan ju vika om Q landar river och han skjuter. Inte mer med det!

 

Tänk på vilka händer du vill spela såhär och jämför det med vilka händer du kan raisa floppen med. Jag har inte sett videon men om FI är väldigt aggresiv som du beskrev så kan du välja så mycket bättre händer att raisa honom på floppen med. Ta till exempel broadways (AQ/AK/KQ osv), dom får gärna ha en klöver då blir raisen ännu bättre.

 

De händer som jag beskrev har i princip inget showdown-värde på den floppen vilket gör att du kan raise-folda utan att behöva känna att du gett upp värde.

 

Raise folda finns inte överhuvudtaget. Måste nog va det sämsta spelet oavsett vilken hand vi sitter på. Antingen raisaer vi och räknar med att få in det eller så synar vi och utvärderar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise folda finns inte överhuvudtaget. Måste nog va det sämsta spelet oavsett vilken hand vi sitter på. Antingen raisaer vi och räknar med att få in det eller så synar vi och utvärderar turn.

 

Okej jag har inte ens sett filmen så jag vet inga stackdjup, jag pratade mest generellt.

 

Btw, Bootliner, la märke till att du la in SC där själv, det hade varit riktigt kallt att raisa med SC där som bluff eftersom du aldrig någonsin har outs om han synar. Därför är broadwaykort mycket bättre att göra det med, och som sagt, gärna med ena kortet rätt färg för att kunna dra in runner runner färgen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte sett videon. Men om vi har fulla inköp? Är det så dåligt att slå om flopp då? Jag menar om han är rädda för överkort Q-K-A på turn, så är det ju 25% chans att ett sådant dyker upp. Dyker det upp, så är det ju ett bra kort för fi att fortsätta representera och skjuta ett skott till och då får vi vika. Slår vi om flopp, så är det väldigt lite risk att fi ska reraisea och spela om ett inköp på en ren bluff. Reraisar han oss på flopp så har han oss med största sannolikhet. Visst har vi showdown värde på 9-9, men stor chans att vi blir bortbluffade/utdragna på vägen...

 

Visst du skriver att han är väldigt aggressiv, men du borde ha en read på om han är villig att spela om ett inköp på en ren bluff på en torr flopp. Är svaret ja, så kan du ju givetvis inte raisea och folda, men jag menar det är NL50, spelare brukar inte skyffla in det på flopp tomma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en video. Känns som du rent allmänt är lite för weak-tight och rädd för att stoppa in pengar i potten. Framförallt på knappen är du alldeles för tight när det foldats fram till dig.

 

Vad är det för spel? Heads up? 6max eller FR?

 

OT

Du orkar inte starta en nedladdning men du orkar spamma tråden varannan timme. Om du startat en nedladdning 2,5 h tidigare så hade du haft filmen för länge sedan istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för fel med att försvara sin 99 mot tex en KQ, AQ eller liknande som bluffar på en jxx bräda?. synar man 99 och turn kommer T, K, Q, A eller kanske tom blank och fi betar ut igen, så är det inte så lätt att syna med 99, men inte så svårtför fi att skjuta turn.

 

eller bättra att beta rätt in då istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för fel med att försvara sin 99 mot tex en KQ, AQ eller liknande som bluffar på en jxx bräda?. synar man 99 och turn kommer T, K, Q, A eller kanske tom blank och fi betar ut igen, så är det inte så lätt att syna med 99, men inte så svårtför fi att skjuta turn.

 

eller bättra att beta rätt in då istället?

 

 

Jaha hur vet vi att han enbart har ovanstående händer?

 

Hans range innehåller ett antal händer till som givetvis har oss slagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha hur vet vi att han enbart har ovanstående händer?

 

Hans range innehåller ett antal händer till som givetvis har oss slagna.

 

Ja, men en raise i sen position av en aggressiv spelare, stor chans vi leder på den floppen. Alternativet är ju då att syna och hoppas han checkar alt fortsätter bluffa turn/river och viker mot eventuellt ytterligare överkort, men vet inte om jag tycker den vägen känns bättre direkt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men en raise i sen position av en aggressiv spelare, stor chans vi leder på den floppen. Alternativet är ju då att syna och hoppas han checkar alt fortsätter bluffa turn/river och viker mot eventuellt ytterligare överkort, men vet inte om jag tycker den vägen känns bättre direkt....

 

- 10 000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...