Gå till innehåll

sömntabletter


PokerminatorTT1

Recommended Posts

tror jag måste ta till fuskmedel för att behålla dygnsrytmen efter tiltdagar bla.

 

 

har väl egentligen inga grova problem med sömnen, sover oftast 9h/dag men ibland kommer musikspelandegranne/tilt osv ivägen och en uppfuckad dag fuckar upp resten av veckans sömnrutin.

 

 

så det är väl inget grova läkemedel jag är ute efter bara något som får en att somna om eller lugna ner sig på kvällen och somna in efter grov tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du söker? Allt som går att köpa lagligt och utan recept är helt jävla värdelöst. Du får gå till farbror doktorn eller en kran för att få tag på rätt grejer.

 

ärligt talat är jag grön på området.

 

 

den erfarenhet jag har är när jag blev biten av en okänd insekt utomlands en gång och fick då en överreaktion med svullet ben osv. fick då en "lugnande" spruta(som jag trodde var mot svullnaden först) som visade sig vara just ett "lugnande" ämnet. det pekades och skrattades åt mig av sjuksköterskorna. efter sprutan så hade jag sjukt svårt att hålla ögonlocken uppe och fick ge efter och dankades av helt på ca 30-50min efter sprutan där jag vaknade ca 5 timmar efter. det här var mitt på ljusa dagen när jag var helt pigg.

 

det är något sådant jag vill ha. vad det heter eller vad det var har jag ingen aning om. helst i piller form.

 

 

antar att det inte borde vara några större problem att få något utskrivet av dokton med en snyfthistoria vid den här årstiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du söker? Allt som går att köpa lagligt och utan recept är helt jävla värdelöst. Du får gå till farbror doktorn eller en kran för att få tag på rätt grejer.

 

 

jag kommer btw inte att missbruka de dagligen/regular basis utan som sagt endast i nödfall vilket blir kanske max 1-2ggr/månad. därför tänkte jag att jag borde kanske klara mig med något svagt men som sagt grön på området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med melatonin vid tidsomställningar, man somnar som en bebis under förutsättning att det är mörkt vilket ju inte är nåt problem i Sverige vid de här tiden. Tyvärr är det inte tillåtet att sälja i Sverige.

 

 

verkar vara nöten faktiskt. kommer nog köpa en sollampa i kombo också antagligen, något man antagligen bör ha i sverige vare sig man jobbar på dagen eller natten under vintern.

 

 

köpt mig mörkergardiner i somras btw så det är dödsmörkt i sovrummet när jag vill ha det så så det är np.

 

 

edit: försökt läsa på och hittar inga nackdelar med melatonin heller, bara fördelar, ska stärka immunförsvaret och minska deppresioner också. nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror jag måste ta till fuskmedel för att behålla dygnsrytmen efter tiltdagar bla.

 

 

har väl egentligen inga grova problem med sömnen, sover oftast 9h/dag men ibland kommer musikspelandegranne/tilt osv ivägen och en uppfuckad dag fuckar upp resten av veckans sömnrutin.

 

 

så det är väl inget grova läkemedel jag är ute efter bara något som får en att somna om eller lugna ner sig på kvällen och somna in efter grov tilt.

 

 

Jag tror rubbad dygnsrytm öch sömnproblem är ett problem för

många pokerspelare iaf är det så för mig. Spelar sämre, blir

asocial, tiltar lättare osv. Har själv skippat nattpassen även

om värdet brukar vara bättre på fre- och lördagkvällar. Det är

lätt att man sitter till 4-5 på morgonen och tiltar bort halva

rullen till fiskarna.

 

Har provat det mesta, propavan, valium, örttee. Men kan rekommendera melatonin. Ingen seghet- och bakfullskänsla.

 

Svårt att få tag på dock köpte mina i Turkiet. Tyvärr är dem

slut nu. Tipsa gärna om du får tag på några.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr var melatonin licensprep! Ej längre (circadin) receptbelagd dock. Går att köpa på ex drive in apotek i USA och i andra länder receptfritt. Vill du ha sömnmedicin så är det bara(tyvärr) att gå till vårdcentralen. Sannolikt får du propavan eller något annat icke vanebildande. Är det riktigt illa så får du imovane eller stillnoct.

Du bör starkt undvika sömnmediciner då det på sikt ofta får dig att må sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda Alprazolam tror det heter Xanor i Sverige. Starka grejor men funkar gör de. Dock är de köpta i Thailand så vet inte hur svåra de är att få utskrivna i Sverige. Om jag inte är där själv så har jag bett andra köpa med men var försiktigt i tullen för de är narkotikaklassade så man får inte ta med alltför många per gång. Dock använder jag de endast ibland, kanske i snitt en gång i veckan och har hitills inte under 3 år märkt några bieffekter.

 

Kan som kuriosa nämna att sen jag semislutade spela poker för ett drygt år sedan har jag knappt haft några insomningsproblem alls så jag tror pokern är orsaken till just sömnproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök lite normala vanliga sömnhygienrutiner istället för att börja knapra vanebildande medel, ni är väl säkert rätt unga dessutom. Det finns en miljon skäl till detta, det mest uppenbara är väl att regelbundet bruk av sömntabletter försämrar sömnen på sikt och gör det mkt svårare att sova utan farmakologiska hjälpmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda Alprazolam tror det heter Xanor i Sverige. Starka grejor men funkar gör de. Dock är de köpta i Thailand så vet inte hur svåra de är att få utskrivna i Sverige. Om jag inte är där själv så har jag bett andra köpa med men var försiktigt i tullen för de är narkotikaklassade så man får inte ta med alltför många per gång. Dock använder jag de endast ibland, kanske i snitt en gång i veckan och har hitills inte under 3 år märkt några bieffekter.

 

Kan som kuriosa nämna att sen jag semislutade spela poker för ett drygt år sedan har jag knappt haft några insomningsproblem alls så jag tror pokern är orsaken till just sömnproblem.

 

jo problemen uppkommer just i samband med tilten. det börjar bli färre och färre tiltdagar för mig och nästan inga när jag inte skottar. så det är def något att tänka på i förväg. men sen fuckas också sömn upp av andra saker och onda cirklen börjar. inte ovanligt med monster back de dagarna bla pga det.

 

 

Melatonin funkar på vissa, inte alla. Värt att testa, funkar rätt ok för mig, Cannabis rekas annars!

 

när jag läst om det så står det att man ska ta kurer osv. måste man använda de regelbundet för att få effekt eller kan man bara använda de just den dagen man inte kan sova och få effekt?

 

 

Försök lite normala vanliga sömnhygienrutiner istället för att börja knapra vanebildande medel, ni är väl säkert rätt unga dessutom. Det finns en miljon skäl till detta, det mest uppenbara är väl att regelbundet bruk av sömntabletter försämrar sömnen på sikt och gör det mkt svårare att sova utan farmakologiska hjälpmedel.

 

jo man har ju det till akutafall som sagt tidigare var väl planen att inte snitta mer än max 1gg/mån.

 

Jag tror rubbad dygnsrytm öch sömnproblem är ett problem för

många pokerspelare iaf är det så för mig. Spelar sämre, blir

asocial, tiltar lättare osv. Har själv skippat nattpassen även

om värdet brukar vara bättre på fre- och lördagkvällar. Det är

lätt att man sitter till 4-5 på morgonen och tiltar bort halva

rullen till fiskarna.

 

Har provat det mesta, propavan, valium, örttee. Men kan rekommendera melatonin. Ingen seghet- och bakfullskänsla.

 

Svårt att få tag på dock köpte mina i Turkiet. Tyvärr är dem

slut nu. Tipsa gärna om du får tag på några.

 

Lycka till!

 

vet du vad de heter där? kommer nog kanske dra till thailand/schweitz nu närmast och går det att få tag där så vore det superbt.

 

Förr var melatonin licensprep! Ej längre (circadin) receptbelagd dock. Går att köpa på ex drive in apotek i USA och i andra länder receptfritt. Vill du ha sömnmedicin så är det bara(tyvärr) att gå till vårdcentralen. Sannolikt får du propavan eller något annat icke vanebildande. Är det riktigt illa så får du imovane eller stillnoct.

Du bör starkt undvika sömnmediciner då det på sikt ofta får dig att må sämre.

 

 

de ger inte ut melatonin? varför är det förbjudet här? verkar ju inte finnas några bieffekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...