Gå till innehåll

Donkeyboy spelar NL50


Donkeyboy

Recommended Posts

eftersom HU går riktigt kass kör jag endast en turre ikväll, so far so good. 409 startande och uppdaterar lite allt eftersom för att ha något att göra under dötiden

 

2/113

 

5/91 har en maniac till höger om mig synar 75% av händerna, och turn A992 med K3off...

 

5/90 bytte bord :(

 

19/73

 

43/68 flop AAK med AQ, möter AK...

 

ute som 64, semibluffar Ad5d turn KK22 med 2 ruter, får syn av AQoff, river A.

 

Handen efter bluffar samma person bort 95%....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 162
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Board:

UTG: $18,982

UTG+1: $23,420

CO: $14,610

Button: $19,948

SB: $26,720

BB: $17,275

 

Dealt to SB A:spade: 9:club:

 

Pre-flop:

(4 folds), SB calls $150, BB checks

 

 

edit $20

 

Flop: ($600) A:club: J:heart: 3:spade: (2 Players)

SB checks, BB checks

 

Turn: ($600) A:heart: (2 Players)

SB bets $300, BB calls $300

 

River: ($1,200) 4:heart: (2 Players)

SB bets $900, BB raises to $16,635 and is all-in, (1 folds), BB returns $15,735

 

Results:

BB wins $3,240

 

 

 

 

Good fold?

 

 

Edit: 500st spelare, 100st kvar,, ca 40 pris, 6-manna bord, $20 inköp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ett tips så skriv gärna in lite mer info, vad du spelar? (mtt, multiSnG, vanlig SnG) och om placeringar, hur många som kmr ITM osv osv osv.

 

Om handen utan info kan jag väl nästan bara säga att limpen suger och att du ska raisa pre ist.

 

Ok, se edit. Fi hade höjt 4 av 5 händer som jag sett (ny på bordet). Är missnöjd med hur jag spelade också, senare gjorde han samma sak på river mot 2 motståndare med bottenpar...

 

tack för att du tar dig tid att titta iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir dum i huvudet, krossad av samma spelare med stats på VP62 PR11 två dagar på raken. HU CG

 

han spelar så tydligt men med korten han får är de bara omöjligt att slå honom. Han minibetar, jag höjer 4x pott, han synar med bottenpar och träffar turn.

att han synar ner varje gång jag är tom också och aldrig när jag har något i princip är sjukt skumt, betar exakt likadant... dessutom är han stadig förlorande spelare, förutom mot mig då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit däckad av baconsprutan i 24h. Febern är dock nästan borta nu och blev upp ett inköp idag iaf på 10min. Annars är det lite småjobbigt när man känner sig helt utmattad men inte klara av att somna.

Funderat lite på om man ska köra med stop loss framöver samt vad man ska ha för mål för december månad, några bra förslag?

kanske max 4 inköp back per session? Även om det skulle vara jättefisk jag möter, känns som jag blir lite semi-tiltad om jag förlorar mer. Dock vet jag inte om man har disciplin att följa de :roll:

Resultatmässigt får det bli att försöka nå $5000 i rullen, med MVG för $10 000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta en pause från hu om det är där du förlorar en massapengar?

 

enligt PT3 så vinner jag 7 av 10 sessions. Däremot har det en tendens att dra iväg något eller några inköp för mycket när jag förlorar, därav stop lossen.

Men du kan ha rätt, ska testa att dra ner på antalet händer HU iaf och köra lite 180manna turrar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack =)

 

 

 

körde lite fler händer och blev överkörd av en fisk som tydligen sparat all sin flyt för året till just idag. Jag med AK, han AQ, han vinner efter de åkt in preflop. Ja, så såg det ut hela rundan om och om igen. Mina händer dominerar hans, han vinner... så upp 5BI idag byts till -5BI, vem sa att poker inte är tur? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk den dagen man kan ha lite flyt igen i MTTs. kvalade till en $100 med 300 pers i. Första timmen går bra som vanligt och är topp 10. Sen råkar en fisk bluffa och träffa sin 1 outare. Men honom tar jag senare tänker jag, plockar upp AK höjer pre, fisk synar, flop A82, jag betar 80%av flop, fisk minireraisar, jag stackar av, fisk syn, fisk visar J8, turn 8, river 4 och man är ute och fisken är CL.

Man skulle få vara två som spelar så kunde jag starta första timmen åt någon haj och skaffa en bra hög att spela med:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland blir man sur på sig själv, spelar 3,5h i en 6000manna turre och 700 spelare kvar. Har spelat helt perfekt i 3,5h och då snäpper det EN ENDA hand och så är man ute med inte ens det dubbla inköpet i vinst. Det som är poker antar jag och denna gången kan jag bara skylla på mig själv. Hade ju varit skoj att få vara kvar och fajtas och inte åka på en skithand.

 

mycket whine på senaste så får jobba på spelet så jag blir lite gladare när jag skriver här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och så var det de här med att ha lite flyt. Spelade en lång session mot en spelare på flera bord och fick in ca 3000 händer mot honom, spelade ut honom hela tiden men slutade bara på $50 plus. Helt sjukt tänker jag, var han bra ändå? Så går in och kollar händerna i PT3. Om man räknar de händer där pengarna åker in på flop eller turn så drar han ut för $2500, och det är bara händerna jag dominerar honom på som AK flop A23 mot A7off... Eller floppad stege mot stegdrag osv.

Spelade bra iaf bortsett från någon tilt hand. Med andra ord hade resultat lika gärna kunnat bli +$200 för tilt och +$2500 med "normal" tur. Då har jag ändå inte räknat händer där jag har stege mot hans färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är din rulle nu? Och vad har du för BR krav?

 

 

gl

 

jadu, den låg på $1k men lyckades tömma den på 1,5h spel mot en superaccount fisk, helt jävla sjukt det är med poker.

 

Han vann $1400 i potter där han synar all in med lågt PP och träffar sin 2 outare på river. Det finns ju faan inte att någon kan ha sån tur. 12 händer av 250 suger han ut. Ännu roligare är det ju att han fortsätter att syna all in med sina skithänder trots att jag visar upp bättre varje gång.

 

Han hade VP80 PR60 och missar inte en hand.

 

Var ju skoj så länge det varade, nästa försök ska jag köra med minst 100BI för cashgame.

Kanske man också ska testa 50 händer om dagen och när man väl har sån jävla råflax som honom så bara trycker man in händer med allt.

 

 

Och kan någon förklara hur PT3 EV-graf funkar? Den visar att han förväntas vinna en hand där jag floppar kåk, pengarna åker in efter floppen och han suger ut sin 2 outare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han vann $1400 i potter där han synar all in med lågt PP och träffar sin 2 outare på river. Det finns ju faan inte att någon kan ha sån tur. .

 

... jo och det är ju just därför även en vinnande spelare behöver BR-management. Men du är ju inte den förste spelaren som startar dagböcker/trådar om att förbättra sin bankrullehantering, bara för att sen ha gulat hela rullen igen på max en månad.

 

Att stejka en sån spelare verkar ju inte direkt vara en smart investering. Det är i så fall om stejken skulle funka som något slags "överjag" som fick dig att hantera dina pokerpengar på ett sätt som det låg nån rim och reson i.

 

Hårda ord, jag vet. Men nåt säger mig att det är lite hårda bandage du behöver. Om du nu inte är nöjd att fortsätta hålla på så här genom hela din pokerkarriär. I princip är det ju inget reellt problem för de flesta rent ekonomiskt om startrullen man bränner en gång i månaden i snitt aldrig är högre än $10-$100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jo och det är ju just därför även en vinnande spelare behöver BR-management. Men du är ju inte den förste spelaren som startar dagböcker/trådar om att förbättra sin bankrullehantering, bara för att sen ha gulat hela rullen igen på max en månad.

 

Att stejka en sån spelare verkar ju inte direkt vara en smart investering. Det är i så fall om stejken skulle funka som något slags "överjag" som fick dig att hantera dina pokerpengar på ett sätt som det låg nån rim och reson i.

 

 

Kan inte hålla med dig mer!

Tanken med det var att spelar man för någon annan skulle man sköta BR mycket bättre + det givna att slippa starta på jättelåga nivåer. Förmodligen skulle den som ställde upp också vara en bättre pokerspelare och fungera lite som coach också...

 

 

Men som sagt det var bara en tanke, har inga förhoppningar själv om att någon skulle ställa upp. Är ju samma som sak som att gå in och flippa första handen du får eftersom bara en person på PF vet vem jag är IRL.

 

 

Slutligen så har jag nog missat att läsa reglerna och ber om ursäkt för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...