Gå till innehåll

Köper gärna hand histories från vinnande spelare


limitvinnare

Recommended Posts

Jag har spelat NL i några år nu och tjänat lite pengar men inte varit helt nöjd med mina resultat. Jag har nyligen bytt bana och börjat spela fixed istället. Än så länge går det bra. Det känns mer matematiskt och strukturerat. Jag tror att fixed passar mig bättre även om det är mindre populärt än NL.

 

En sak som jag vill bli bättre på i fixed är att sätta mina duktiga motståndare på ranges. Jag vill cokså bli bättre på att förstå vad jag representerar i olika situationer.

 

En metod som jag kommit att tänka på för att bli bättre på det här med ranges är att skaffa hand histories från flera duktiga spelare och kolla vad dom har för händer i olika situationer. Jag tänker mig att jag gärna skaffar en databas med hand histories från 4-10 spelare, TAGs och LAGs. När jag blir osäker på vad jag representerar i en situation eller vad min motståndares range är så kan jag försöka lära mig genom att söka i min databas med bra spelare efter vad dom har haft för händer i liknande situationer.

 

Det här låter rätt bra va? Jag tror att det kan bli ett rätt sjysst komplement till andra metoder för pokerlärande.

 

Därför undrar jag om det finns några vinnande spelare här på forumet med 100k+ hand historier på $1/2 eller högre. I så fall köper jag gärna dom hand historierna för $100 så att jag kan använda dom till min databas. Det här handlar alltså om spelade händer, inte om dataminade händer.

 

Om någon vinnande spelare är intresserad av att sälja spelade hand historier så hör av dig genom att svara här eller skicka ett pm. För att skicka filerna kan vi använda Windows Skydrive. För betalningen kan vi använda Moneybookers eller Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var någon här på forumet som hade dataminat duktiga spelare

från fulltilt. Sen får man ju bara se händer som går till SD iofs. Har du börjat jobba med pokerstove? Ett mycket bra program (som är gratis, finns bättre men kostar)för att sätta folk på en viss handdistribution.

Posta gärna lite händer så får du säkert svar av någar duktiga matematiska FL-rävar som höll till här förut.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...