Gå till innehåll

Hur mycket har din "pokerutbildning" kostat?


ceflower

Recommended Posts

Får man fråga i grova drag hur den här coachningsdealen går till, betalar du viss procent till honom eller betalar du per timme?

Fast timlön.

 

Dessutom, hur vet man i förväg att en person är en bra coach?

Han postade en del på ett annat forum så jag visste han var riktigt bra, hur han var som coach visste jag inte så det var en chansning. Jag hade kunnat avbryta efter första sessionen om jag inte var nöjd.

 

Tycker du att det har varit värt pengarna?

Absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Backade kanske cirka $50 i början när jag satte in $10 i taget på Ladbrokes och Cryptologic. Sedan, när jag "hittade hem" till Party och Pacific, läst på lite mer samt gick över till FL, började det gå bra. Läste mest på nätet men har även köpt en bok för 250 SEK. Handgrabber (program för att logga hand histories från Pacific) kostade väl $10 om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga i grova drag hur den här coachningsdealen går till, betalar du viss procent till honom eller betalar du per timme?

Fast timlön.

 

Dessutom, hur vet man i förväg att en person är en bra coach?

Han postade en del på ett annat forum så jag visste han var riktigt bra, hur han var som coach visste jag inte så det var en chansning. Jag hade kunnat avbryta efter första sessionen om jag inte var nöjd.

 

Tycker du att det har varit värt pengarna?

Absolut.

hur går det nu då plussar du eller
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Böcker 2000kr

Poki Poker Academy 50$

 

Har spelat i 18 månader. Ungefärlig utveckling:

Månad 1-4 = minus $800

Månad 5-10 = minus $300

Månad 11-15 = plus $100

Månad 16 = plus $200

Månad 17 = plus $500

Månad 18 = plus $1500

Summa pluss $1200.

I tid har jag spenderat alldeles för mycket. Vågar inte ens räkna på det. Timlönen har varit usel kan man säga. Men nu ljusnar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag redan svarat men min utbildning har knappt kostat. Köpte ett par böcker, började lira på Everest för 10$ härifrån upp till $120+ och sen satte jag in och horade bonusar på prima. Så jag började vinna direkt i princip (hade iof spelat lite playmoney och så i ett halvår och läst på) så jag hann inte backa några pengar. Pengarna till böckerna kostade inte ens eftersom att de pengarna kom från mina minilive vinster jag hade då i form av enkronor. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Inte ett skit...

Började me freerolls på gaming club.

Vann 25 dollar i en rookiefreeroll, foldad faktiskt ess ess preflop för att vinna åtminstånde en dollar. Sen dess har jag spelat med de pengarna vart upp och ner. haft bankroll uppe i 4000 dollar och nere i 15 dollar som lägst innan jag vänt igen. Så även om jag nu skulle torska allt sätta in pengar så krävs det en hel del insättningar för att gå back...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru Frispel, läste i går dina inlägg i tråden "Vad har du slagit sönder under onlinepokerspel":

 

Citat 1. Hivat min mus och tangentbord från högsta våningen över till taket på kyrkan på andra sidan gatan en gång ...

 

Citat 2. Glömde säga att ilskan e sällan långvarig... dock har jag slagit sönder en sisådär fyra fem golfklubbor samt väsrt av allt... en elgitarr för 6000 i ren ilska...

 

Nog fan har det kostat... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3000:- (och en fattig månad) gick mitt kalas på och jag har inte satt in pengar sen dess. :P Dock trodde jag vändningen kom när jag satte in 100 dollar, nästan dubblade upp det på två dagar, men sen var tvungen att byta site (körde på en polares konto) och då sket sig allt. Så jag skyller allt på honom. :P

 

Nu vet jag inte om jag ska sätta in mer pengar på ett tag. Håller på att läsa pokerhandboken, tittar på poker och ser på mina polare som lirar. Det blir en blandning av den hårda vägen och den teoretiska vägen i min utbildning. :P Började med den hårda vägen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förluster innan det vände ca 4000-5000 kr, det är totalt antar pengr jag satt in. En arbetskamrat började spela på Ladbrokes och lurade mig att prova också.

 

- Började med FL 0.5/1. Det var nog här jag förlorade allt som jag förlorade Det var en jobbig inlärningsperiod där mitt förhållande sattes på prov kan jag lova. Hem från jobbet och sedan direkt till datorn för att spela. Efter några månader insåg jag att jag hade blivit osocial som tusan och faktist inte alls tyckte om mitt liv. Var jag inte spelberoende vid den här tidpunkten så var det väl nära i alla fall. I ett starkt ögonblick, avinstallerade Pokerprogramet och sa upp kontot på Ladbrokes.....Två veckor senare startade jag ett nytt konto :roll:

MEN jag spelade nästan ingenting.

 

Sedan blev det 0.25/0.5 PL och jag började tjäna mera och mera, och efter det blev det 0.5/1 PL tror jag, och kunde faktist ta ut vid några enstaka tillfällen 5-8000 kr.

 

- Gick över Till NL 0.5-1 och spelade det ett tag med sådär framgång

- Hade paus i ett halvår ifrån pokern för att renovera hus och spela world of warcraft.

- Har spelat 1-2 NL och har nu gått upp till att spela 2.5/5 NL och har gjort det i kanske 3 veckors tid (ca 20h). Nu har jag en bankroll på ca 9.000$, vilket egentligen är för lite på den nivå jag spelar.

 

Totalt alltså :

 

Insättningsutbildning : 4000-5000 kr

Pokerböcker : 400 kr

Duster med frugan : Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm är det ingen som gått min väg? Vi var ett gäng i mitt fotbollslag som började spela NL Texas-turnering varje fredag med 100kr i inköp. En hade spelat några gånger innan annars var vi alla helt nya. Tog väl en 5-6 turneringar innan jag höjde mig över mängden ;)

 

Efter ett tag satte jag in lite vinster från dessa spel på internet och har inte tagit några "egna" pengar till detta alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade 700 euro under inledningen av mitt spel.

 

Sedan har det vänt och nu är jag upp en del. Inga stora summor men runt 3 k Euro totalt på nätet och 1000 USD i Vegas. Tror dock att vägen framöver kan bli skakig och säkert kan jag åka ner en bit men huvudsaken är att jag VET att jag vinner nu om jag spelar nykter och inte jagar skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag i stort sett enbart lirar MTT har jag aldrig backat riktigt ordentligt. Inledde med frirullar och 1-2$ sng. Dessa lirade jag några månader o backade nog kanske ett par 100sek på sng. Senare började jag lira MTT med inköp 1-10$. Då jag nästan direkt vann 400$ så gick jag inte mkt back. Trots att jag efter den vinsten fick för mig att jag var pokerlegend och började lira turneringar som låg högt över min förmåga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela poker för ca 6 månader sen...I början satte jag in 400 kr på expekt och förlorat dem på 10 minuter..Efter detta spelade jag bara freerolls och för 2 veckor sne vann jag $ 62 på parbet freerolle..Sen dess har jag plusat på parbet och tagit ut runt 3000 kr..Nu måste jag byta client eftersom parbet suger nu :?.

 

Har bar köpt Pokerhandboken som jag håller på läsa nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...