Gå till innehåll

Aggresivitet på turn


Recommended Posts

cg SH 0.10/0.20euro.

Fi höjer på cutoff 4ggr BB och jag synar med 1010 på knappen (tveksamt att bara syna där, jag vet).

Flopp K38. Fi checkar, det gör jag med. Turn 9. Fi checkar jag satsar 3*BB. Då ställer han om och satsar pott. Är jag troligen slagen? Troligt att han träffade monster på flop och kör slowplay? I så fall märkligt att han inte gör något på turn när han talar först. Eller?

Eller tänker han att jag försöker bluffa mig till potten med mitt låga bet?

Jag vet inget om honom och vi har båda stack i inköpsstorlek (20euro).

 

 

fmx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då satsar jag mina pengar på att han hade 99 eller AA :).

folk trixar otroligt mycket med såna typer av händer på låga bord.. ibland äger dom mig ;) men jag träffar också bra händer ibland..

 

men för att hjälpa dig lite på vägen. såna där "moves" betyder helt olika saker beroende på vem som gör dem. du kan inte använda information om någon annan spelare för att definera handstyrkan på denna motståndaren.

- han kanske gillar att göra det med 55 (missad flopp->bluff)

- han kanske gillar att göra det med AA

- ...you get the point

 

därför får du helt enkelt ta reda på det med en lämplig hand, notera och spela vidare. GL. försök att aldrig donera pengar under stadiet då du ska ta reda på vad tusan din motståndare gör "sådär" med. det kan bli dyyrt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då satsar jag mina pengar på att han hade 99 eller AA :).

folk trixar otroligt mycket med såna typer av händer på låga bord.. ibland äger dom mig ;) men jag träffar också bra händer ibland..

 

men för att hjälpa dig lite på vägen. såna där "moves" betyder helt olika saker beroende på vem som gör dem. du kan inte använda information om någon annan spelare för att definera handstyrkan på denna motståndaren.

- han kanske gillar att göra det med 55 (missad flopp->bluff)

- han kanske gillar att göra det med AA

- ...you get the point

 

därför får du helt enkelt ta reda på det med en lämplig hand, notera och spela vidare. GL. försök att aldrig donera pengar under stadiet då du ska ta reda på vad tusan din motståndare gör "sådär" med. det kan bli dyyrt

 

Jag funderade oxå på 99 och aa är inte omöjlig heller. Sant.

Kan tänka mig att det är bättre att lägga tills man har statistik/read på spelaren.

Min svaga move på turn kan ju ha triggat honom att bluffa också. Det är en möjlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...