Gå till innehåll

HarryPokr & Guybrush!


HarryPkr

Recommended Posts

  • Svars 759
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

|| då?

 

Sorry, glömde så klart l l

 

GL GuyRUSH! och GL Harry med

 

nu vill jag se potter när jag blir utspelad så jag inte får hybris

 

Ja det kommer, men jag har lite problem med hh just nu, men ska nog fixa sig snart.

 

Har nu spelat två rätt jobbiga pass där jag om jag får säga det själv hade lite otur. Jag hade ganska bra händer men problemet var att motståndarna hade lite bättre precis hela tiden. Mycket topptvå par mot set och några färger mot högre färger. Jag fick ofta in pengarna bra men hade som sagt lite otur så det blev ganska rejält med back.

 

I söndags spelade jag en hand mot övningen som blev ganska stor och även ikväll gjorde jag det. Jag blev totalt utspelad i båda potterna, men idag hade jag tur och ska försöka förklara mina tankar. Det är lite segt nu när jag inte kan få fram hh.

 

I söndags hade jag en stack på ca 15 på 25 50 och har sb, och övningen har bb. Alla lägger fam till mig som höjer, övningen 3bettar, och jag har inte spelat mycket mot övningen på ett tag, men jag tror att han är väldigt bra och ser mig nog som en tight spelare som spelar utan några större konstigheter.

 

Därför väljer jag att inte 4 betta för jag tror att han slänger alla händer som han bluffar med och jag vinner en liten pott. Han täcker mig by the way. Floppen kommer 8jx med två ruter om jag inte minns fel. Här checkar jag för att ta en syn, eftersom han kommer nog slänga alla händer om jag cr plus att jag synade hans 3 bet. Men han checkar bara, och detta är viktigt att komma ihåg längre fram i handen.

 

Turn är k och jag har nuts, i nu läget, jag checkar för att han ska få betta om han har ak eller något annat som han vill betta. Han bettar iaf 800 och jag cr, men jag höjer väldigt dåligt, när jag tänker tillbaka , men jag ville ge han utrymme för att göra något konstigt men jag höjer bara till 1800, när jag tänker tillbaka på det så är beten väldigt dålig och jag kunde lika gärna skrivit i chatten att jag har kk. Han synar, och river kommer någon ruter, inte säker på vilken, men jag gillar fortfarande min hand.

 

Jag betar 2900 för att eventuellt få syn av en del händer han kan tänkas ha. Men istället får jag en all in mot mig som var på typ 10 till. Jag gillar inte min hand så mycket längre och tar tid. Jag tänkte så här när jag gjorde mitt beslut, han vet att jag har kk, eller något väldigt bra men som inte slår färg.

Och hans all in har som sagt ganska mycket fold eq, och i min värld, som är lite sämre än övningens värld så c bettar jag alla floppar med fd som jag har 3 betttat.

 

Jag är medveten om att min hand egentligen inte spelar någon större roll, utan det handlar om om han har färg eller inte, och som jag skrev ovan, så med vad jag tror att han tror om mig och med tanke på hans flopp check så synade jag och förlorade till färg. Bara att buga och erkänna mig utspelad, och det blev jag även idag fast jag hade tur idag, men kom ihåg att jag har typ samma tankar även i denna hand om hans tankar om mig osv.

 

Jag har bb och övningen sitter utg och höjer upp och jag har 53 suited. För att vinna en hand mot övningen så tänkte jag att det inte går att spela handen "face up" som jag gjort tidigare, men jag tror att han tror att det är precis så jag kommer att spela. Så jag 3bettar och om jag får en bra flopp så kanske han inte tror att jag har 53, eller det bör han inte tro iaf. floppen kommer 26q och jag bombar på och får syn. Här tänker jag att ok, han har nog en kanske aq,kq,jj, 10 10, kk, eller en hand som han väljer att floata med. Turn är en 6, och den bör inte spela någon roll, ioch med att jag har 3bettat och den rangen innehåller inte så många 6or, och jag tror inte att den finns i hans range heller.

 

Jag tänker på vad han tror att jag har och enligt mig tror han nog att jag har 1010-aa, samt aq ak, som alla skulle c betta på floppen. Därför bestämmer jag mig för att göra en bet på turn som gör det enkelt för mig att trycka rivern utan att det blir en överbet. Så jag bettar, men jag kommer inte ihåg exakt hur mycket men jag har ungefär 6 k kvar till river, som jag tänkte stoppa in oavsett river. Det hade jag tänkte göra just för att att han har sett mig tidigare och då spelade jag handen "face up" och jag tänkte dra nytta av det i den här handen.

 

Men jag tänker nog inte på samma nivå som övningen, utan jag fick syn på river, men det var en 4 och jag satte min hålstege, men det hade inte spelat någon roll för jag hade gjort samma spel ändå, och jag blev utspelad, men hade tur och lyckades vinna.

 

Så var tankegångarna under dessa händer, och det är väl därför jag inte håller på dom lite högre nivåerna för att i båda fallen blev jag utspelad.

 

Har som sagt förlorat en del och nu blir det lite lägre spel för att spelgränserna sätter stopp, igen, =) men men fortfarande lite plus för månaden, men inte mycket. lycka till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du tycker jag spelar bra... Trots att jag är back mest till dig i databas haha... Angående händer mot övningen... Dina resonemang verkar grunda sig i något gameflow/känsloresonemang som jag själv försöker gå ifrån så mycket som möjligt. Det resulterar oftast ändå bara i att man levlar sig själv. Men intressant o höra hur du resonerar och uppenbarligen så vinner du en hel del så helt fel kan det ju inte vara :) Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej. Klssiska tider för några år sen och jag tackar för lyckoönskningarna. Spelar du något på svs?

 

 

 

Okej, här kommer min lista på de (enligt mig) 5 bästa spelarna på 10 20. Men innan jag skriver så måste jag förklara att det finns vissa som jag inte har spelat så mycket emot som kanske bör vara med. Jag tar även med några som spelar högre upp ibland eftersom de ibland spelar 10 20.

 

Till er som är med på listan vill jag bara säga att ni ska inte försöka spela ut mig ännu mer än vad ni redan gör :)

 

 

Nr1:Smekt, tror att han mest spelar 25 50 nu, men han är bra som oftast har koll på vad jag gör och det känns som han gör rätt spel mot mig vid rätt tillfällen.

 

Nr 2: Popoffer, tycker han spelar bra och har utvecklat sitt spel en hel del. För några år sedan tyckte jag att han var ganska dålig men nu är han väldigt bra.

 

Nr3: Passande, 3lendil. Väldigt aggressiv och 3 betar mkt och även han har koll på mina drag och anpassar sig bra eftter det. Men jag tror jag är upp en del mot honom, men jag har sprungit sjukt bra mot honom.

 

Nr4: Mattzon, spelar väldigt stabilt och jag tycker han är svår att få grepp om, just när man synar en trolig bluff har han bra och ibland känns det som jag är för vek mot honom.

 

Nr5: Givare, tycker han ska ha en plats på denna lista. Spelar stabilt och aggressivt samtidigt som han inte är rädd för att skjuta tom alla gator.

 

 

 

honkitonk då !?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du tycker jag spelar bra... Trots att jag är back mest till dig i databas haha... Angående händer mot övningen... Dina resonemang verkar grunda sig i något gameflow/känsloresonemang som jag själv försöker gå ifrån så mycket som möjligt. Det resulterar oftast ändå bara i att man levlar sig själv. Men intressant o höra hur du resonerar och uppenbarligen så vinner du en hel del så helt fel kan det ju inte vara :) Lycka till

 

Ja och uppenbarligen levlar även jag mig själv och blir utspelad, så får försöka hitta på något bättre. Att jag är upp mot dig är nog att jag är på rätt sida i set upsen. Som 56 handen idag när du får 2 par och jag set i 8. gl!

 

Honkitonk hör utan tvekan hemma på den listan.

 

Ja honkitonk har jag spelat en del mot och jag måste erkänna att jag glömde bort honom när jag gjorde listan. Har inte sett han spela på länge och får således inte vara med på listan av det skälet.

 

När man backar rakt ut som jag har gjort ett par dagar tror jag det är viktigt att göra något åt det. Men hur är frågan och jag tror att det är olika från person till person hur man hanterar detta på bästa sätt.

 

Jag tycker det är bra att svenskaspel har sina spelgränser som man själv får bestämma hur mycket man max får förlora på en dag, vecka osv. Tack vare den fick jag spela lite 5 10 på 2 st bord, man behöver ju inte spela och för en del kanske en paus är det bästa sättet att få ordning på spelet igen. Men jag är lite småsjuk så jag är hemma och kan inte hitta på några aktiviteter så då spelar jag ganska mycket nu istället.

 

Som sagt så spelade jag lite 5 10 och jag lyckades hämta in 1/10 av det jag backat. Det är inte jättemycket men det var skönt att det inte blev så stora potter och det kändes bra att spela mot lite lättare motstånd. Jag fick tillbaka lite självförtroende, som enligt mig är ganska viktigt att ha när man spelar samt att det trillade in pengar till rullen istället för tvärtom.

 

Sen kl 00 nollställdes spelgränserna och jag kände mig väldigt laddad att spela fler bord samt 7.5 15 och 10 20. Just ja, jag spelade även 500 turren och lyckades komma på plats 8 :) vilket jag är nöjd med för jag gillar inte att spela turneringar och är nog dålig på det. Men ibland är det kul att spela som omväxling. Tyvärr blev det inga pengar att tala om, men det blev inte back iaf.

 

Efter midnatt så fortsatte jag springa ganska dåligt men hade även tur ibland så det jämnar väl ut sig, även om det känns som att man bara har otur. Men nu ser månaden lite bättre ut och jag hoppas kunna få ett stabilt plus på årets första månad. Den ska ju sätta standard för de resterande elva.

 

Annars brukar jag inte tänka så mycket på pengar och resultat men nu i en tung period kommer tankarna om detta fram mer. Vet inte om det är bra eller dåligt, men jag tror det är dåligt att tänka mycket på resultat då man kan bli lite stressad och lägga för mycket fokus på det istället för spelet.

 

Men som sagt en ganska bra kväll/natt. Förlorat mycket pengar en period har jag gjort förut och jag kommer göra det igen men jag är väldigt bra på att inte låta det gå ut över mitt vanliga liv. Är oftast alltid glad :)

 

Lycka till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man backar rakt ut som jag har gjort ett par dagar tror jag det är viktigt att göra något åt det. Men hur är frågan och jag tror att det är olika från person till person hur man hanterar detta på bästa sätt.

 

Jag tycker det är bra att svenskaspel har sina spelgränser som man själv får bestämma hur mycket man max får förlora på en dag, vecka osv. Tack vare den fick jag spela lite 5 10 på 2 st bord, man behöver ju inte spela och för en del kanske en paus är det bästa sättet att få ordning på spelet igen. Men jag är lite småsjuk så jag är hemma och kan inte hitta på några aktiviteter så då spelar jag ganska mycket nu istället.

 

Lycka till alla!

 

Samma här. Skulle nog inte klara mig utan dessa. En del säger att man som stabil spelare ska klara det ändå. Men, vetefan. Alla kan ju tilta !

 

Det bästa är att man i lugn o ro kan gå igenom misstagen utan nån stress att hämta tillbaka om nån timme....:-) När det sedan e dags igen brukar jag känna mig som en ny människa igen o backpasset e glömt. Nya tag !! :twisted:

 

Gl me liret.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att följa en gammal SVS-hero. MEN, ta det lugnt med skrivandet så du inte tröttnar. Du skriver en essä i varje inlägg ungefär. :-) Chillination!

 

Hehe okej, jag ska fatta mig lite kortare.

 

Ne om man skulle få Harry lite full ikväll så han börjar posta lite....:-D

 

Ja, gör det!

 

Okej, har precis avslutat ett litet pass och det började direkt med ett förlorat inköp på 7.5 15, men jag fick in som favorit så jag var ganska nöjd ändå. Passet gick ganska stabilt och jag lyckades vinna lite. En rolig hand kan jag visa, han hade gått all in direkt efter flopp någon hand tidigare så jag synade för att träffa och hoppas att han gör samma spel igen. Träffar nuts så synen är inget att snacka om. Har han aa eller något annat monster är det bara att skriva wp. Jag har ändrat hans nick ifall han läser och han kanske inte vill att folk ska se hans spel.

 

***** Hand 1220135742 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, January 15, 2010 8:02:06 PM

Frida 17 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Guybrush (2733.95)

Plats 5: anton n1 (572.99)

Plats 3: allinpåflopp (1251.54)

Plats 2: Hulken44 (6903.44)

Plats 4: Jesper7 (1334.75)

anton n1 lägg LM 7.50

Guybrush lägg SM 15.00

** Giv **

Guybrush [5r, 7r]

anton n1 [N/A, N/A]

allinpåflopp [N/A, N/A]

Hulken44 [N/A, N/A]

Jesper7 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hulken44 Lägg

allinpåflopp Höj till 75.00

Jesper7 Lägg

anton n1 Syna 75.00

Guybrush Syna 75.00

*** Flop(Board): *** : [3r, 5k, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

anton n1 Passa

Guybrush Passa

allinpåflopp All-in 1176.54

anton n1 Lägg

Guybrush Syna 1176.54

*** Turn(Board): *** : [3r, 5k, 8r, 7k]

*** River(Board): *** : [3r, 5k, 8r, 7k, 9k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2563.08

Guybrush [5r, 7r] Två par, sjuor och femmor Vinst: 2563.08

anton n1 Lägger mig Vinst: 0.00

allinpåflopp [Es, Ks] Högsta kort ess Vinst: 0.00

Hulken44 Lägger mig Vinst: 0.00

Jesper7 Lägger mig Vinst: 0.00

 

blir en liten paus nu och sen blir det antagligen lite mer spel senare ikväll. Lycka till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu behöver jag lite hjäkp från er som spelar hu. Jag tycker det är väldigt roligt att spela hu, men jag är inte bra på det. Men dt som är bra med hu är att när man är upp ett par inköp mot sin motståndare så är det lätt att få några till. Jag spelade 3 st bord 5-10 mot en spelare och han blev ganska tiltad samt att jag sprang väldigt bra, så det blev ett par inköp upp innan vi slutade. Men jag är som sagt ganska dålig och vill ha lite feedback på några händer.

 

Han gillar att trycka all in lite när som helst, och vi har fått in det mot 44, ak, samt att jag vann en hand med jj där jag inte vet vad han hade. Men han är inte blyg att stoppa in. Ett exempel på detta får ni i den här handen, den behöver ni inte kommentera, men bara så ni får en uppfattning om motspelaren.

 

 

***** Hand 1220621906 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 6:45:45 AM

Dahlman 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Guybrush (2503.15)

Plats 2: Motspelare (3402.27)

Guybrush lägg LM 5.00

Motspelare lägg SM 10.00

** Giv **

Guybrush [Er, Es]

Motspelare [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 30.00

Motspelare Höj till 90.00

Guybrush Höj till 270.00

Motspelare Syna 270.00

*** Flop(Board): *** : [6h, Eh, Dh]

*** Bet Runda 2 ***

Motspelare Passa

Guybrush Satsa 405.00

Motspelare Syna 405.00

*** Turn(Board): *** : [6h, Eh, Dh, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

Motspelare Passa

Guybrush Satsa 1012.50

MotspelareAll-in 2727.27

Guybrush All-in 1828.15

*** River(Board): *** : [6h, Eh, Dh, 8k, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 5001.30

Guybrush [Er, Es] Kåk Vinst: 5001.30

Motspelare [Ds, Knr] Två par, damer och åttor Vinst: 0.00

 

Ändrar hans alias även här. Men kommer nu bara att kalla honom/henne för 1, då det tar lite tid att skriva :)

 

***** Hand 1220622030 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 6:47:29 AM

Dahlman 9 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Guybrush (5534.05)

Plats 2: 1 (2000.00)

1 lägg LM 5.00

Guybrush lägg SM 10.00

** Giv **

Guybrush [9r, 9h]

1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

1 Höj till 30.00

Guybrush Höj till 120.00

1 Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 7r, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

Guybrush Satsa 180.00

1 Syna 180.00

*** Turn(Board): *** : [8r, 7r, 6r, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

Guybrush Passa

1 All-in 1700.00

Guybrush Syna 1700.00

*** River(Board): *** : [8r, 7r, 6r, 9s, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 3995.00

Guybrush [9r, 9h] Färg med högsta kort nia Vinst: 3995.00

1 [7k, 10h] Stege med högsta kort tia Vinst: 0.00

 

 

***** Hand 1220620052 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 6:23:25 AM

Dahlman 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Guybrush (4816.76)

Plats 2: 1 (1875.79)

Guybrush lägg LM 5.00

1 lägg SM 10.00

** Giv **

Guybrush [Eh, 10s]

1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 30.00

1 Höj till 90.00

Guybrush Syna 90.00

*** Flop(Board): *** : [9s, 8k, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

1 Satsa 120.00

Guybrush Syna 120.00

*** Turn(Board): *** : [9s, 8k, 3s, 10k]

*** Bet Runda 3 ***

1 All-in 1665.79

Guybrush Syna 1665.79

*** River(Board): *** : [9s, 8k, 3s, 10k, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 3746.58

Guybrush [Eh, 10s] Par i tior Vinst: 3746.58

1 [7k, 9k] Par i nior Vinst: 0.00

 

 

***** Hand 1220623310 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 7:03:30 AM

Dahlman 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Guybrush (6903.35)

Plats 2: 1 (3661.81)

1 lägg LM 5.00

Guybrush lägg SM 10.00

** Giv **

Guybrush [Dr, Kk]

1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

1 Höj till 30.00

Guybrush Höj till 120.00

1 Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [10h, Ek, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Guybrush Passa

1 Satsa 180.00

Guybrush Syna 180.00

*** Turn(Board): *** : [10h, Ek, Dk, 4s]

*** Bet Runda 3 ***

Guybrush Passa

1Satsa 455.00

Guybrush Syna 455.00

*** River(Board): *** : [10h, Ek, Dk, 4s, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

Guybrush Passa

1 All-in 2906.81

Guybrush Lägg

*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 1505.00

Guybrush Lägger mig Vinst: 0.00

1 Vinner potten Vinst: 1505.00

 

 

***** Hand 1220622117 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 6:48:36 AM

Dahlman 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Guybrush (8584.84)

Plats 2: 1 (2040.00)

1 lägg LM 5.00

Guybrush lägg SM 10.00

** Giv **

Guybrush [10r, Dr]

1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

1 Höj till 30.00

Guybrush Höj till 120.00

1Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [3h, 2s, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

Guybrush Satsa 180.00

1 Syna 180.00

*** Turn(Board): *** : [3h, 2s, 2r, 9k]

*** Bet Runda 3 ***

Guybrush Satsa 450.00

1 All-in 1740.00

Guybrush Lägg

*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 1495.00

Guybrush Lägger mig Vinst: 0.00

1 Vinner potten Vinst: 1495.00

 

 

 

***** Hand 1220622658 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 6:55:17 AM

Dahlman 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Guybrush (8144.84)

Plats 2: 1 (2455.28)

Guybrush lägg LM 5.00

1 lägg SM 10.00

** Giv **

Guybrush [6h, 9h]

1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 30.00

1 Höj till 90.00

Guybrush Syna 90.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 8h, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

1 Satsa 120.00

Guybrush Syna 120.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 8h, 7r, 9r]

*** Bet Runda 3 ***

1 Satsa 255.00

Guybrush Syna 255.00

*** River(Board): *** : [2r, 8h, 7r, 9r, 8k]

*** Bet Runda 4 ***

1 Satsa 655.00

Guybrush Syna 655.00

*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 2235.00

Guybrush Lägger mig Vinst: 0.00

1 [9s, Knr] Två par, nior och åttor , knekt sidokort Vinst: 2235.00

 

Vet inte om det är för många händer, men kommentera så många ni vill och har lust med. Tack på förhand. Lycka till med spelandet alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis avslutat ett nytt pass nu och det gick väldigt stabilt. här har jag två st händer som jag tycker är intressanta och som jag kunde ha spelat annorlunda på varje gata. Så ni får vara med mig från början tillslut så kan vi tillsammans komma fram till de bästa besluten på varje gata:

 

Hand1: Mot en spelare som jag har mycket historia med, han får namnet 2:

 

***** Hand 1221056776 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 8:58:33 PM

Gwen Djup 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Guybrush (3800.00)

Plats 4: 2 (4192.01)

Guybrush lägg LM 10.00

Ellayahudi lägg SM 20.00

** Giv **

Guybrush [Knk, Kns]

2 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 60.00

2 Höj till 280.00

???

 

 

Hand nummer 2, där motspelaren får namnet 3:

***** Hand 1221060091 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 9:02:21 PM

Frida 11 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: _SteniS_ (2373.29)

Plats 2: 3 (2985.76)

Plats 4: Guybrush (9403.31)

Plats 3: Kein Geld (3730.00)

Plats 5: zorro22 (75.63)

Hulken44 lägg LM 7.50

Kein Geld lägg SM 15.00

** Giv **

_SteniS_ [N/A, N/A]

3 [N/A, N/A]

Guybrush [Ks, Ds]

Kein Geld [N/A, N/A]

zorro22 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 52.50

zorro22 Lägg

_SteniS_ Lägg

3 Höj till 195.00

Kein Geld Lägg

????

 

När det kommit lite respond så tar vi nästa beslut. Nu blir det lite mat. CVD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här har jag två st händer som jag tycker är intressanta och som jag kunde ha spelat annorlunda på varje gata. Så ni får vara med mig från början tillslut så kan vi tillsammans komma fram till de bästa besluten på varje gata:

Tycker det är märkligt att folk nästan aldrig ger en read/stats/tidigare situationer mellan spelarna. Spelarna har ju blivit lite bättre nu för tiden, så nåt måste man väl ha att gå på för att det ska ge nåt?

Vad ska man säga annars, som vanligt, 4-beta JJ och syna KQs eftersom ni är så djupa eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är märkligt att folk nästan aldrig ger en read/stats/tidigare situationer mellan spelarna. Spelarna har ju blivit lite bättre nu för tiden, så nåt måste man väl ha att gå på för att det ska ge nåt?

Vad ska man säga annars, som vanligt, 4-beta JJ och syna KQs eftersom ni är så djupa eller liknande?

 

meh, klaga inte på brushan! ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite problem på svs igår på kvällen och under natten, men jag blev inte alltför ledsen då jag vaknade i morse och loggade in, trodde jag hade plusat 12k, men sen hade ytterligare 5k ramlat in så det var tydligen en fin 17k-session på 10/20 igår :)

 

fixade dessutom klart ett förstahandskontrakt idag på en schysst lägenhet i malmö, mkt trevligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis avslutat ett nytt pass nu och det gick väldigt stabilt. här har jag två st händer som jag tycker är intressanta och som jag kunde ha spelat annorlunda på varje gata. Så ni får vara med mig från början tillslut så kan vi tillsammans komma fram till de bästa besluten på varje gata:

 

Hand1: Mot en spelare som jag har mycket historia med, han får namnet 2:

 

***** Hand 1221056776 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 8:58:33 PM

Gwen Djup 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Guybrush (3800.00)

Plats 4: 2 (4192.01)

Guybrush lägg LM 10.00

Ellayahudi lägg SM 20.00

** Giv **

Guybrush [Knk, Kns]

2 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 60.00

2 Höj till 280.00

???

 

 

Hand nummer 2, där motspelaren får namnet 3:

***** Hand 1221060091 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 9:02:21 PM

Frida 11 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: _SteniS_ (2373.29)

Plats 2: 3 (2985.76)

Plats 4: Guybrush (9403.31)

Plats 3: Kein Geld (3730.00)

Plats 5: zorro22 (75.63)

Hulken44 lägg LM 7.50

Kein Geld lägg SM 15.00

** Giv **

_SteniS_ [N/A, N/A]

3 [N/A, N/A]

Guybrush [Ks, Ds]

Kein Geld [N/A, N/A]

zorro22 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 52.50

zorro22 Lägg

_SteniS_ Lägg

3 Höj till 195.00

Kein Geld Lägg

????

 

När det kommit lite respond så tar vi nästa beslut. Nu blir det lite mat. CVD!

 

Syn

 

Syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

guy, använd gjärna converterare av ngt. slag förslagsvis http://www.pokerhand.org

 

 

Okej, jag det ska jag ordna till nästa gång. Är ny på allt sånt här så ha lite tålamod.

 

 

Tycker det är märkligt att folk nästan aldrig ger en read/stats/tidigare situationer mellan spelarna. Spelarna har ju blivit lite bättre nu för tiden, så nåt måste man väl ha att gå på för att det ska ge nåt?

Vad ska man säga annars, som vanligt, 4-beta JJ och syna KQs eftersom ni är så djupa eller liknande?

 

Jag har inte fått i ordning på min hm så jag har inga stats på motståndarna. Men min kompis ska komma över och hjälpa mg med det. Är ganska dålig på datorer.

 

meh, klaga inte på brushan! ok?

 

Exakt!

 

Syn

 

Syn

 

Ja det håller jag med om och det var så det blev. Längre ner lägger jag upp flopparna och kul att just du kommenterar. Fortsätt gärna att kommentera floppana.

 

Varför lirar ni samma bord du och guybrush??:roll:

 

vi fuskar!

 

He he, jag är nog fisk för harry, så det är klart att vi spelar på samma bord. Medan jag spelar för att försöka suga ut.

 

Rullar på bra ikväll. Ursäkta att jag inte har handconverter ännu men det kommer. Being Guy:

 

***** Hand 1221237707 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 11:53:45 PM

Frida 11 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: xxxx (1027.26)

Plats 2: bluenaz (3097.13)

Plats 3: Guybrush (5858.81)

Plats 5: Hulken44 (3926.74)

Plats 4: Mattzon (3000.00)

Guybrush lägg LM 7.50

Mattzon lägg SM 15.00

** Giv **

xxxx [N/A, N/A]

bluenaz [N/A, N/A]

Guybrush [6s, 8s]

Hulken44 [N/A, N/A]

Mattzon [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hulken44 Höj till 45.00

xxxx Syna 45.00

bluenaz Syna 45.00

Guybrush Syna 45.00

Mattzon Lägg

*** Flop(Board): *** : [6k, 6h, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

Guybrush Passa

Hulken44 Passa

xxxx Satsa 146.25

bluenaz Lägg

Guybrush Syna 146.25

Hulken44 Lägg

*** Turn(Board): *** : [6k, 6h, 8h, 2k]

*** Bet Runda 3 ***

Guybrush Passa

xxxx Satsa 365.62

Guybrush Syna 365.62

*** River(Board): *** : [6k, 6h, 8h, 2k, 10k]

*** Bet Runda 4 ***

Guybrush Satsa 914.05

xxxxAll-in 470.39

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2144.52

xxxx Lägger mig Vinst: 0.00

bluenaz Lägger mig Vinst: 0.00

Guybrush [6s, 8s] Kåk Vinst: 2144.52

Hulken44 Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

***** Hand 1221242421 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 11:58:15 PM

Johan 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 5: FI (3871.25)

Plats 9: Guybrush (9565.63)

Plats 2: ruter två (10775.03)

Plats 3: CG30 (1257.91)

Plats 8: O7O74O4353 (13280.22)

Plats 1: xxxx (2236.14)

Plats 6: Rozzo1 (4535.59)

Plats 10: wat69 (911.26)

CG30 lägg LM 25.00

Jurgent lägg SM 50.00

** Giv **

FI [N/A, N/A]

Guybrush [Es, Ks]

ruter två [N/A, N/A]

CG30 [N/A, N/A]

O7O74O4353 [N/A, N/A]

xxxx [N/A, N/A]

Rozzo1 [N/A, N/A]

wat69 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Rozzo1 Lägg

O7O74O4353 Lägg

Guybrush Höj till 175.00

wat69 Lägg

Yongwoom Syna 175.00

ruter två Lägg

CG30 Lägg

FI Syna 175.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 9s, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

FI Satsa 400.00

Guybrush Höj till 1450.00

Yongwoom Lägg

FI All-in 3696.25

Guybrush Syna 3696.25

*** Turn(Board): *** : [4h, 9s, 3s, 2h]

*** River(Board): *** : [4h, 9s, 3s, 2h, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 7922.50

FI [8s, 8h] Par i åttor Vinst: 0.00

Guybrush [Es, Ks] Par i kungar Vinst: 7922.50

ruter två Lägger mig Vinst: 0.00

CG30 Lägger mig Vinst: 0.00

O7O74O4353 Lägger mig Vinst: 0.00

Yongwoom Lägger mig Vinst: 0.00

Rozzo1 Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Sen går vi vidare till flopp i de två andra händerna.

***** Hand 1221056776 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 8:58:33 PM

Gwen Djup 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Guybrush (3800.00)

Plats 4: 2(4192.01)

Guybrush lägg LM 10.00

Ellayahudi lägg SM 20.00

** Giv **

Guybrush [Knk, Kns]

2 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 60.00

2 Höj till 280.00

Guybrush Syna 280.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 7k, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

2 Satsa 420.00

????

 

 

***** Hand 1221060091 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 16, 2010 9:02:21 PM

Frida 11 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: _SteniS_ (2373.29)

Plats 2: 3 (2985.76)

Plats 4: Guybrush (9403.31)

Plats 3: Kein Geld (3730.00)

Plats 5: zorro22 (75.63)

Hulken44 lägg LM 7.50

Kein Geld lägg SM 15.00

** Giv **

_SteniS_ [N/A, N/A]

3 [N/A, N/A]

Guybrush [Ks, Ds]

Kein Geld [N/A, N/A]

zorro22 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Guybrush Höj till 52.50

zorro22 Lägg

_SteniS_ Lägg

3 Höj till 195.00

Kein Geld Lägg

Guybrush Syna 195.00

*** Flop(Board): *** : [10s, 4s, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

3 Satsa 305.00

????

 

Jag ser att vi kan göra väldigt mycket i båda fallen på de här flopparna, förutom att trycka på foldknappen. Ska även tillägga att jag brukar variera mitt spel ganska ofta här i de båda fallen. Men hur tycker ni att jag ska spela vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...