Gå till innehåll

FLT - KQs missar (nästan) floppen


morberg

Recommended Posts

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter

 

Håller på att anpassa mig till 2/4. En ganska tidig hand på bordet, så jag har inte några reads på motståndarna.

 

Preflop: Hero is MP3 with K:spade:, Q:spade:.

UTG calls, UTG+1 calls, MP1 calls, 1 fold, Hero calls, CO calls, 2 folds, BB checks.

 

Jag hade höjt om jag varit först in, men väljer nu att limpa in efter tre andra. Hade en höjning varit på sin plats?

 

Flop: (6.50 SB) 5:spade:, 2:diamond:, J:diamond: (6 players)

BB checks, UTG checks, UTG+1 bets, MP1 folds, Hero raises, CO folds, BB folds, UTG folds, UTG+1 calls.

 

Skitflopp, men med två överkort och bakdörrsdrag till färgen känns det vekt att släppa handen. Jag höjer för att ev. få ett gratiskort till river och för att rensa upp mina överkortsouts.

 

Turn: (5.25 BB) K:diamond: (2 players)

UTG+1 checks, Hero bets, UTG+1 raises, Hero calls.

 

Det var ju inge bra att få just ruterkungen på turn, men jag bettar ändå ut. Fi check-raisar.

 

River: (9.25 BB) Q:club: (2 players)

UTG+1 bets, Hero calls.

 

Och ett nytt bet från fi. Har han färgen kvittar det att jag fick in ett tvåpar. Jag synar ändå ner honom.

 

Final Pot: 11.25 BB

 

Lite knivig situation där jag kanske skulle spelat annorlunda. Den stora frågan är hur? Och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer preflop här varje gång. Du har en stark hand med goda chanser att köpa knappen och du låter inte blindarna komma in i potten utan vidare. Dessutom vill du väl ta kommandot mot spelare som limpat in med AX eller låga par?

 

Resten av handen hade jag nog spelat likadant tror jag.

 

Och sen tänkte jag på en helt annan grej som du kanske har nytta av... Använder du pokertracker och gametime+? I så fall tycker jag att du ska observera borden du tänker spela på i 20-30 minuter innan du sätter dig, så slipper du famla i mörkret lika mycket när du är ny vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar aldrig höja med KQs först ut, inte en jätte stark hand, har mest haft problem med den handen. därimot en oväntat hand om man träffar, höjer gärna med bättre position eller ibland kanske drar på ett litet bett ca 2gg/bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen tänkte jag på en helt annan grej som du kanske har nytta av... Använder du pokertracker och gametime+?

 

Jomen.

 

I så fall tycker jag att du ska observera borden du tänker spela på i 20-30 minuter innan du sätter dig, så slipper du famla i mörkret lika mycket när du är ny vid bordet.

 

Menar du att sätta sig ner vid ett bord och sedan göra "deal me out"? Annars kan det bli svårt att få en plats vid bordet sen.

 

Ska fundera på att börja med något sånt. Problemet är att min tillgängliga pokertid endast är någon timme om dan (livet tränger sig på :)), och då är det trist att slänga bort 20 minuter på att sitta och vänta...

 

Tack för dina övriga kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att sätta sig ner vid ett bord och sedan göra "deal me out"? Annars kan det bli svårt att få en plats vid bordet sen.

Jag brukar bara öppna fyra bord medans jag duschar/äter/lagar mat/etc. Då har man oftast minst 30-40 händer att gå på hos de flesta motståndarna. Sen tar det ju sällan mer än 10 minuter att få plats. Om du inte vill vänta så länge kan du ju ha flera skins igång samtidigt och kanske observera 8-12 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...