Gå till innehåll

Koppla ihop 30" + 2 x 20"?


urmy

Recommended Posts

Hej pf, har haft min 30" i några månader nu och innan dess hade jag 2 st 20". Har tagit en av dessa och ställt på högkant brevid 30"arn, men tycker att det skulle vara nice med den andra 20" på andra sidan. Såg i någon tråd en enkel lösning på detta, genom att koppla via någon dosa, men jag hittar inte inlägget, någon som vet vad jag pratar om? Annars kanske ett till grafikkort skulle kunna vara lösningen? Hur enkelt är detta att installera, och skulle jag då isf kunna ha 2 utgångar där med och dra den 4e till min tv?

 

Mycket frågor på en gång, grymt om man kunde få lite hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=359331

 

Ett sånt borde fixa det. Kolla dock upp lite innan för jag har inte testat själv

 

Tack för din respons, kikat närmare på det och det blir nog en beställning nu i dagarna. Har noll erfarenhet gällande byte av hårdvara, så jag tänkte bara fråga om du tror detta kort är kompetabelt med min dator:

 

datorspecs.jpg

Antar att det inte kan vara så meckigt att installera? Skulle också vilja köpa till 2 gig ram till, vad rekomenderas?

 

Enormt stort tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av den infon som står där stödjer det moderkortet du har beställt PCIe x16 vilket är anslutningen där du kopplar in grafikkortet. Att byta är enkelt.

Avinstallera din drivrutiner till ditt gamla grafikkort.

Stäng av datorn och öppna chassit.

Lokalisera grafikkortet. Sitter i 99% av fallen i den översta PCIe sloten på moderkortet. Skruva ur skruven som sitter in mot chassits baksida eller vad man ska säga. Du ser den skruven ganska lätt iaf. Kan finnas en lite hake på högrasidan av grafikkortet också som du bara hakar av.

Dra kortet rakt ut. Det ska lossna ganska enkelt. Gör det inte det kolla om du fått bort hakar/skruvar.

Sen är det bara att sätta in nya kortet och göra alla stegbaklänges.

 

GL :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...