Gå till innehåll

High stakes poker säsong 6


RobertL

Recommended Posts

  • Svars 627
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tycker mig se att elezra inte längre är den kassakon som han var för ett par-tre år sen, han spelade väl rätt okej vid nåt annat tillfälle också vad jag kan minnas, kan det stämma?

 

matusow är en riktig tjatterapa, kan de inte stänga in honom tillsammans med phil laak, slänga bort nyckeln och göra övriga världen en tjänst.

 

 

2m2uc93.gif

 

Personligen aldrig tyckt Elezra spelar så dåligt som folk vill få det till, alltså missförstå mig inte, han är inte bra men tror definitivt han kan vara vinnande på de flesta nivåer live. Reserverar mig mot att jag egentligen inte vet alls hur svåra livespelen är men när man ser på HSP så kan man ju inte tänka sig att 25-50 är särskilt tufft..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26k turn, 60ish på river så får han syn av båda river också tror jag.

 

Haha nej, hörde du inte när "degenyamine" (lol, nitamine) sa att han hade checksynat turn med planen att vika river mot bet?

Han snackar ju så mycket skit. Inte en chans att han försökte få DN att vika en högre flush på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som tycker att spelarna är så sjukt kassa som spelar i HSP har jag en seriös fråga till.

Tror ni att ni skulle vara näst bäst om ni satt er och spelade mot dessa spelare live? (Ingen klagar på Ivey, därav näst bäst)

 

Är det inte så att det blir så mycket lättare när man ser hålkorten, att man lätt säger att de skulle gjort si eller så?

Är verkligen Robl, Velhuis, Mineri, Eastgate, Negranu, osv så sjukt dåliga pokerspelare som många vilja påstå här?

 

Många här på forumet snackar bara GTO, spelteori & optimala linjer, men hur många av er hanterar det så pass fullt ut att ni känner att ni har ett övertag i praktiken även mot dessa spelare? Vad är det ni klarar som nästan ingen annan gjort? Dvs. vara "rookie" på HSP och inte torska/bli slaktad?

Försöker vara seriös inte dryg om det inte framgår..

 

De jag däremot inte tycker ens är i närheten av att platsa är framförallt Laak, Esfandiari och Matusow.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som tycker att spelarna är så sjukt kassa som spelar i HSP har jag en seriös fråga till.

Tror ni att ni skulle vara näst bäst om ni satt er och spelade mot dessa spelare live? (Ingen klagar på Ivey, därav näst bäst)

 

Är det inte så att det blir så mycket lättare när man ser hålkorten, att man lätt säger att de skulle gjort si eller så?

Är verkligen Robl, Velhuis, Mineri, Eastgate, Negranu, osv så sjukt dåliga pokerspelare som många vilja påstå här?

 

Många här på forumet snackar bara GTO, spelteori & optimala linjer, men hur många av er hanterar det så pass fullt ut att ni känner att ni har ett övertag i praktiken även mot dessa spelare? Vad är det ni klarar som nästan ingen annan gjort? Dvs. vara "rookie" på HSP och inte torska/bli slaktad?

Försöker vara seriös inte dryg om det inte framgår..

 

De jag däremot inte tycker ens är i närheten av att platsa är framförallt Laak, Esfandiari och Matusow.

 

Mvh

ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till alla som tycker att spelarna är så sjukt kassa som spelar i HSP har jag en seriös fråga till.

Tror ni att ni skulle vara näst bäst om ni satt er och spelade mot dessa spelare live? (Ingen klagar på Ivey, därav näst bäst)

 

Är det inte så att det blir så mycket lättare när man ser hålkorten, att man lätt säger att de skulle gjort si eller så?

Är verkligen Robl, Velhuis, Mineri, Eastgate, Negranu, osv så sjukt dåliga pokerspelare som många vilja påstå här?

 

Många här på forumet snackar bara GTO, spelteori & optimala linjer, men hur många av er hanterar det så pass fullt ut att ni känner att ni har ett övertag i praktiken även mot dessa spelare? Vad är det ni klarar som nästan ingen annan gjort? Dvs. vara "rookie" på HSP och inte torska/bli slaktad?

Försöker vara seriös inte dryg om det inte framgår..

 

De jag däremot inte tycker ens är i närheten av att platsa är framförallt Laak, Esfandiari och Matusow.

 

Mvh

 

Bra inlägg...

 

Svaret på frågan är ju ett rungande JAAAA! Samma personer skulle givetvis också vara bättre än Messi på fotboll, Ovechkin på hockey och så skulle de utan problem klå Brock Lesnar i en UFC-match. -"Vadå bra? Han är ju bara stor"...

 

Sanningen är nog den att de flesta av de besserwissers som sitter här och mästrar allt och alla förmodligen skulle bajsa på sig av skräck om de satt vid det där bordet med 200k dollars av sina egna pengar. Då är det inte lika lätt att vara världsbäst.

 

Visst, t.o.m en halvdann hobbyspelare som jag kan se att vissa av de som spelar i HSP vekligen är usla. Jag kan dock inte tänka mig att så många är så dåliga som vissa här vill få det till.

 

Hoppa av de höga hästarna och njut av finfint pokerspel istället. Speciellt det som utförs av bla Ivey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

loooooooooooooooooooooooooooooooooooool

High Stakes Poker S06 E09 3/4

verkligen wtf på handen där negreanue lägger T9s, det e sån jävla instasyn så det är inte sant. obv skulle man göra bättre ifrån sig än DN, om man hade samma bankrulle dvs. hur kan DN ha stått så still i sitt pokerlir? Benyamines vidriga efterkonstruktion är fan sämre än DN's spel, absurt är bara förnamnet på den historian. måste va ett lewlhighstakespoker avsnitt, är övertygad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Benyamines CR-river är grym? Och jag tror inte han efterhandskonstruerar, för direkt vid showdown sa han att han trodde Doyle satt på stege och skulle betala av.

 

Jag menar CR river som bluff blir väldigt effektiv eftersom folk gärna tror att man saknar bluff-range där, och det är väl ganska obv att Negreaneu sitter på en icke-nöts färg där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att Benyamines CR-river är grym? Och jag tror inte han efterhandskonstruerar, för direkt vid showdown sa han att han trodde Doyle satt på stege och skulle betala av.

 

Jag menar CR river som bluff blir väldigt effektiv eftersom folk gärna tror att man saknar bluff-range där, och det är väl ganska obv att Negreaneu sitter på en icke-nöts färg där.

 

Nej, för mig är det definitvit inte obv... För mig känns Benyamines raise som att den var för värde och allt snack en efterhandskonstruktion. Kanske därför jag harvar på på smallstakes... :roll::-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg...

 

Svaret på frågan är ju ett rungande JAAAA! Samma personer skulle givetvis också vara bättre än Messi på fotboll, Ovechkin på hockey och så skulle de utan problem klå Brock Lesnar i en UFC-match. -"Vadå bra? Han är ju bara stor"...

 

Sanningen är nog den att de flesta av de besserwissers som sitter här och mästrar allt och alla förmodligen skulle bajsa på sig av skräck om de satt vid det där bordet med 200k dollars av sina egna pengar. Då är det inte lika lätt att vara världsbäst.

 

Visst, t.o.m en halvdann hobbyspelare som jag kan se att vissa av de som spelar i HSP vekligen är usla. Jag kan dock inte tänka mig att så många är så dåliga som vissa här vill få det till.

 

Hoppa av de höga hästarna och njut av finfint pokerspel istället. Speciellt det som utförs av bla Ivey.

Ehm, det är nog inte många som skulle sätta sig ned med 200k om de inte hade råd att förlora dem och några hundra k till. Så om man väl sitter där är nog risken att man bajsar på sig rätt liten.

 

Dessutom kan du inte jämföra poker med fotboll. Messi har inte kommit till toppen genom att spela mot soppor som knappt kan hantera en fotboll, men alla som kritiseras i HSP har kommit dit de är idag genom att vinna mot just soppor, som inte har haft en aning om vad de håller på med. För några år sedan donerade folk pengar till dem.

 

De har inte spelat i närheten av så många händer som de flesta "kritiker" här har gjort och är inte vana att spela mot folk som inte "höjer för info". Om jag hade råd skulle jag inte bara spela där själv, jag skulle även stejka ett antal personer här.

 

Om du vill fortsätta argumentera för varför dina tv-stjärnor är så bra får du gärna förklara det briljanta med några av deras spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad dålig DN är alltså...

 

Han kan ju fan inte ens slå amatörerna HU i sitt/stars egna program för att rädda $1 000 000 lol, hur ska han kunna vinna med par + flushdraw som klonkar flush på turn mot doyles "syna ner QQ" och benjies botten flush?

 

DN e nog den största Hero-profisken jag sett....

 

(doyle har dock en väldigt klockren kommentar innan han synar med QQ som DN nog gärna hade tagit del av innan han foldade.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, det är nog inte många som skulle sätta sig ned med 200k om de inte hade råd att förlora dem och några hundra k till. Så om man väl sitter där är nog risken att man bajsar på sig rätt liten.

 

Dessutom kan du inte jämföra poker med fotboll. Messi har inte kommit till toppen genom att spela mot soppor som knappt kan hantera en fotboll, men alla som kritiseras i HSP har kommit dit de är idag genom att vinna mot just soppor, som inte har haft en aning om vad de håller på med. För några år sedan donerade folk pengar till dem.

 

De har inte spelat i närheten av så många händer som de flesta "kritiker" här har gjort och är inte vana att spela mot folk som inte "höjer för info". Om jag hade råd skulle jag inte bara spela där själv, jag skulle även stejka ett antal personer här.

 

Om du vill fortsätta argumentera för varför dina tv-stjärnor är så bra får du gärna förklara det briljanta med några av deras spel...

 

 

Sen att alla internet proffs blir bollade år efter år, hur förklarar du det? Taskig timing?

 

Imo är det stfu sit för att som internet spelare möta riktigt duktiga live cashgame spelare är ritkigt vidrigt. Handen där ivey tömmer mercier tex är ett sånt typiskt läge där alla internet spelare gör bort sig.

 

Tror inte så många här mött den typen av live spelare som ivey, som kanske teoretiskt inte är elit + + + men har känslan, rutinen och framför allt blicken som får dig att vilja byta rum. Kan hur som helst säga att det är sjukt obehagligt och inte alls så enkelt som ni pantade micro fiskar tror som analyserar händer med ett facit, åstadkom nått plz....

 

Imo skulle du få kuk på det bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att alla internet proffs blir bollade år efter år, hur förklarar du det? Taskig timing?

 

Imo är det stfu sit för att som internet spelare möta riktigt duktiga live cashgame spelare är ritkigt vidrigt. Handen där ivey tömmer mercier tex är ett sånt typiskt läge där alla internet spelare gör bort sig.

 

Tror inte så många här mött den typen av live spelare som ivey, som kanske teoretiskt inte är elit + + + men har känslan, rutinen och framför allt blicken som får dig att vilja byta rum. Kan hur som helst säga att det är sjukt obehagligt och inte alls så enkelt som ni pantade micro fiskar tror som analyserar händer med ett facit, åstadkom nått plz....

 

Imo skulle du få kuk på det bordet.

 

stooooooor skillnad live och online obv, men större på den nivån än vad folk tror. + är det inte ivey som drar in mest online varje år också? trots att han varken multi T eller grindar natt och dag. Han är en optimal predator ^^

 

Kanske jag som e seg, men bröjar tröttna på höra att folk inte möter highstakes fiskar pga swing och alla möjliga argument. Visst det hade jag köpt om det var så att motståndet var marginellt sämre, men som det verkar nu så är motståndet mycket sämre än den nivån dom spelar på. Finns väl ingen IQ i världen som inte skulle plocka dem om så var fallet. Isildur försökte ju, och han plockade ju alla på sina regg nivåer som ni snackar om? Kanske inte klockrenaste jämnförelsen men min poäng har nog kommit fram.

 

Btw hur går tävlingen mellan DN och nån lägre grinder som skulle köra x antal K händer hu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att alla internet proffs blir bollade år efter år, hur förklarar du det? Taskig timing?

 

Imo är det stfu sit för att som internet spelare möta riktigt duktiga live cashgame spelare är ritkigt vidrigt. Handen där ivey tömmer mercier tex är ett sånt typiskt läge där alla internet spelare gör bort sig.

 

Tror inte så många här mött den typen av live spelare som ivey, som kanske teoretiskt inte är elit + + + men har känslan, rutinen och framför allt blicken som får dig att vilja byta rum. Kan hur som helst säga att det är sjukt obehagligt och inte alls så enkelt som ni pantade micro fiskar tror som analyserar händer med ett facit, åstadkom nått plz....

 

Imo skulle du få kuk på det bordet.

va det så när du mötte lodden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...