Gå till innehåll

Maskeradtips!


Jennez

Recommended Posts

På lördag ska jag gå på maskerad och det börjar fanimig brinna i knutarna nu. Jag behöver tips! Hjälp mig kära läsare!

 

Funderade på att gå som Nils Holgersson men om jag ska klä ut mig så ska det fan vara ordentligt och jag hittar inga gula knäbyxor. Jo, det fanns att hyra på Skansen(!), men det kostade 1800 spänn så det skiter jag i.

 

Ett tag var jag inne på att gå som självmordsbombare med bombbälte och hela kittet men eftersom jag inte känner så många på maskeraden kan det bli trubbel.

 

Så vad ska jag gå som? Kom med några förslag så lägger vi upp en omröstning! Jag LOVAR att gå som det alternativ som blir framröstat. Pics kommer givetvis.

 

Ös på med förslag nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget tema på maskeraden?

 

Var på maskerad utklädd till grannen i Beck vilket jag kan rekomendera.

Stödkrage, morgonrock, solglasögon och bakåtslick vilket gjorde succé.

Kom tvåa i omröstningen om bästa utklädnad efter hon som fyllde år. Riggad djävla tävling.

 

Bästa med att klä ut sig till grannen är att man med gått samvete kan sitta och dricka sprit i sin ensamhet dagarna innan. Har nämligen hört att det är viktigt att gå in i karaktär in showdown .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja! Morgonrocksalternativen gillar jag skarpt! The Dude eller grannen alltså. Man älskar ju White Russian och jag har ett likadant skägg som honom redan. 8-)

 

Ser dock ett problem med vardera "kostym":

The Dude: Håret? Hur ordnar man det? Känns som att det sabbar hela grejen om man inte har spot on liksom.

Grannen: Var fan hittar man en stödkrage?

 

Ös på med fler förslag! :-D

 

dude.jpg

The Dude...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju andra morgonrocksalternativ, en lundensisk variant av denna ljuva varelse till exempel.

 

Lol, den där scenen har jag faktiskt gjort live inför ca 400 pers (som gaypolisen). Det var skolkabarén i nian och efter första föreställningen strök ett enhälligt lärarkollegium scenen ur programmet. Nästa föreställning skulle nämligen spelas för föräldrarna. :D Good times!

 

Fast Peps blir nog lite för klurigt också. Allt som är långhårigt får gå bort. En idé är att gå utklädd till värden. Men det blir nog lite krystat det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...