Gå till innehåll

Poker-SM Online


AaronAxelsson

Recommended Posts

Minst 1.000.000kr till vinnaren av Main Event!

 

Kvalet till Poker-SM är i full gång. Varje dag kan du ta dig till till alla event i Poker-SM Online; Main event, Omaha, Short Handed, Fixed Limit, 5 Card Draw och Heads-Up-SM.

 

Unibet presenterar tillsammans med Svenska Pokerförbundet, Poker-SM online 2009. I år är prispotten i Main Event kryddad med en garanti på 1.000.000kr till vinnaren. Om inte det vore nog så har vi också stoppat in en hel drös med Unibet Open-paket, Finalbordet i Main Event vinner varsitt paket, alla vinnare av SM-sidoevent vinner varsitt paket. Poker-SM 2009 är alltså knökfullt med priser. Kvala in redan ikväll!

 

All information om SM hittar du här hos Unibet.

 

Varje dag gäller följande kvalschema:

 

Main Event Satelliter

Kl. 19.00: Freeroll

Kl. 20.00: €1 Re-buy €1+€0.1

Kl. 21.00: €2 Freezeout €2+€0.2

Kl. 22.00: €10 Freezeout €10+€1

 

Sidoevent Satelliter

Kl. 18.30: Fixed €5 Freezeout

Kl. 19.30: 5 Card Draw €5 Freezeout

Kl. 20.30: HU €5 Freezeout

Kl. 22.30: Omaha €5 Freezeout

Kl. 22.30: SH €5 Freezeout

 

Du hittar turneringarna i pokerklienten: Turneringar/Special: Online-SM

 

 

Schemat är spikat för Poker-SM online 2009:

 

20-Nov-09 20:00 Supersatellites €20+€1 Satellit

 

21-Nov-09 20:00 Supersatellites €20+€1 Satellit

 

22-Nov-09 21:00 SH Freezeout €100+€5 SM

 

23-Nov-09 20:00 5-Card draw €100+€5 SM

 

24-Nov-09 20:00 Fixed Limit Texas €100+€5 SM

 

25-Nov-09 20:00 HU Texas €100+€5 SM

 

26-Nov-09 20:00 Omaha €100+€5 SM

 

27-Nov-09 20:00 Main Event dag 1 €200+€10 SM

 

28-Nov-09 20:00 Main event Dag 2 SM

20:30 Omaha Hi-Lo €50+€5 Sidoevent

 

29-Nov-09 20:00 Main Event Final SM

20:30 Deepstack €100+€10 Sidoevent

 

 

Kvalregler:

Endast spelare som är folkbokförda i Sverige kan delta i Poker-SM online 2009. Vinner en spelare flera inköp i Main Event kan spelaren byta dessa mot inköp i valfria Sidoevent. Satellitpriser kan aldrig bytas mot pengar. Alltså kan en spelare bara tillgodoräkna sig satellitvinster i form av SM-inköp upp till €735. Datumen för Poker-SM Online är preliminära. Unibets regler gäller. Unibet förbehåller sig rätten att ändra eller avbryta kampanjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Minst 1.000.000kr till vinnaren av Main Event!

 

Kvalet till Poker-SM är i full gång. Varje dag kan du ta dig till till alla event i Poker-SM Online; Main event, Omaha, Short Handed, Fixed Limit, 5 Card Draw och Heads-Up-SM.

 

Ser att man sänkt startavgifterna..passar ju bra för den jävla JINXen som unibet satt på min bankrulle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man en gnällspik om man spelat kval till en 300 euros turnering, med fint övervärde, där plötsligt priset blev en 200 euros-turnering?

 

Dagens i-landsproblem, kanske, men ändå.

 

Där finns en 300€ mtt som kallas sm men den är endast för finska splare, säkert den du trodde det var

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I år är prispotten i Main Event kryddad med en garanti på 1.000.000kr till vinnaren.

 

Betyder kryddad att unibet adderar så att förstapriset blir 1MSek eller kommer den befintliga prispoolen ha en väldigt brant fördelning?

 

Jag gillar att unibet skjuter in pengar, men jag gör inte vågen över att förstaplatsen garanteras 1MSek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder kryddad att unibet adderar så att förstapriset blir 1MSek eller kommer den befintliga prispoolen ha en väldigt brant fördelning?

 

Jag gillar att unibet skjuter in pengar, men jag gör inte vågen över att förstaplatsen garanteras 1MSek.

 

Prisstruktur för Online SM på Unibet 2009 (med en prispott på 1 000 035,76 SEK:

 

1. 1 000 000 SEK

2. 27 SEK

3. 8 SEK

4. 0,76 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prisstruktur för Online SM på Unibet 2009 (med en prispott på 1 000 035,76 SEK:

 

1. 1 000 000 SEK

2. 27 SEK

3. 8 SEK

4. 0,76 SEK

 

Måste bli bra mkt mer va?! Unibet trycker in en mille te vinnaren, å resterande får en prisstruktur under det, då måste ju andra priset vara vad första skulle bli i en icke garantiturre... tex 100 deltagare á 200 euro måste ha en prispool på 20 000 euro, å ettan (tvåan i detta fall) får typ 15% av det dvs 3000 euro. Jag vet inte men detta får jag det att bli till. Dock jävligt surt om man inte får göra deal på finalbordet, ettan 1 mille, tvåan 30 tusen å man går in i headsupen med lika mkt marker, fan va surt att torska då alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bli bra mkt mer va?! Unibet trycker in en mille te vinnaren, å resterande får en prisstruktur under det, då måste ju andra priset vara vad första skulle bli i en icke garantiturre... tex 100 deltagare á 200 euro måste ha en prispool på 20 000 euro, å ettan (tvåan i detta fall) får typ 15% av det dvs 3000 euro. Jag vet inte men detta får jag det att bli till. Dock jävligt surt om man inte får göra deal på finalbordet, ettan 1 mille, tvåan 30 tusen å man går in i headsupen med lika mkt marker, fan va surt att torska då alltså...

 

Nja, tror snarare att de kör en vanlig prisstruktur, men att Unibet pyntar ut det som skiljer förstapriset från miljonen. Om 1:a-platsen ger 500K så skjuter Unibet till 500K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garantee betyder som dom flesta vet att man garanterar en vinnst på 1000k till vinnaren. Detta kan och oftast betyder att resterande platser blir lidande. Extra jobbigt om deals inte är tillåtna.

 

Skräck exemplet är väl SM på senskaspel där ettan fick ca 1 000 000 sek och tvåan typ 200 000 sek eller nåt liknande. + inga deals möjliga.

 

Det är ett jävla vansinne att inte få göra deals med sina egna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...