Gå till innehåll

Musstöd till fåtölj


Buellen

Recommended Posts

Läste en gammal pokertidning hos en kompis, ett hemma-hos-reportage och de är hemma hos Hartman. Hon har ett musstöd fastskruvat på armstödet. Ser ut som det är något man alltså kan köpa och själv skruva fast på valfri fåtölj.

Internet är så himla stort, jag hittar inte. Är det någon här som kan leda mig i rätt riktning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var väl det inte musarm som denna prylen såg till att man inte fick, eller jo, kanske lite. Men den sattaes fast på ett bra sätt på armstödet så man kan sitta med armarna gött vilandes och lätt flytta musen. Idag sitter jag som en gam över soffbordet. Harman kanske hon hette, tack för det. Förnamnet är som bortblåst men det är inte henne jag vill ha hjälp med. Kärring har jag redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var väl det inte musarm som denna prylen såg till att man inte fick, eller jo, kanske lite. Men den sattaes fast på ett bra sätt på armstödet så man kan sitta med armarna gött vilandes och lätt flytta musen. Idag sitter jag som en gam över soffbordet. Harman kanske hon hette, tack för det. Förnamnet är som bortblåst men det är inte henne jag vill ha hjälp med. Kärring har jag redan.

 

Jennifer?

 

OnT: Jag brukar ta en tunn men hård bok och sen lägger jag musmattan på den. Funkar klockrent. The lowbudget way.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en gammal pokertidning hos en kompis, ett hemma-hos-reportage och de är hemma hos Hartman. Hon har ett musstöd fastskruvat på armstödet. Ser ut som det är något man alltså kan köpa och själv skruva fast på valfri fåtölj.

Internet är så himla stort, jag hittar inte. Är det någon här som kan leda mig i rätt riktning?

 

lolz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lolz

 

Här ser man att någon svarat och hoppas på att få tips om den fina musprylen men istället står det fyra bokstäver och fetmarkerat ett namn som redan tidigare är utrett är felstavat samt inte har med frågeställningen att göra.

Träligt tycker jag.

 

Och det där med bok i knät, jo visst, det har jag också testat men är inte alls samma sak som att sitta armarna gött vilandes, precis så som jag gör med fjärrkontrollen.

Äsch, vad fan, den brist jag har i att skriva tar jag igen med händigheten. Får väl ta mig i kragen och tillverka ett själv. Frågan är om jag skall köra på rostfritt eller i trä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den skulle kunna funka. Inte så snygg men design är inte så viktigt som funktionen. Det är rätt mycket enklare att köpa färdigt än att bygga själv. I alla fall just nu när jag hellre sitter i fåtöjen och klickar på raise än står ute i verkstan och bankar på stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Jennifer?

 

OnT: Jag brukar ta en tunn men hård bok och sen lägger jag musmattan på den. Funkar klockrent. The lowbudget way.

 

Jag tänkte starta en egen tråd i detta, men det behövs tydligen inte, det finns redan såååå mycket info på internet. (Från 2000 kr o uppåt). Apoteket föreslog värkmedicin!!!!

Själv slutade jag med mus för c.a 4 år sen, (och för den som vill missförstå "mus" här, vill jag tala om att jag slutade med den sortens mus redan för 8 år sen)................ (Jobbade för Anticimex förr)

Musarmen försvann när jag bytte till laptop, men då fick jag skavsår i handleden istället.

Det har jag nu fixat på ett ganska så billigt sätt. Även om min laptop har en rundad kant, så är det ändå en skarp kant nedanför den rundade delen. Höjden på laptoppen i öppnat läge är ungefär 24mm, den rundade kanten hamnar på 22mm. En Öbergs kortlek har en höjd av 16 mm. Jag har den under handleden, den glider hur lätt som helst. Inga problem som helst numera.

Funkar för mej iaf, testa den som vill pröva på ett ekonomialternativ.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...