Gå till innehåll

Roi?


SanojM1980

Recommended Posts

Suck. Ok mr statistik, när tycker du att man kan dra slutsatsen att man är vinnande vid en ROI på 20%? Du skulle ju också kunna läsa vad jag skrev en gång till. Det bör framgå i min text att jag tycker 100 spelade är en låg siffra, men att siffran inte behöver vara hög vid en så hög ROI. Och det vi diskuterade var om man var vinnande eller inte.

 

Nej det TS ville veta var hur många games man måste spela "för att se rätt ROI".

 

Ja absolut inte efter 100 games. Det är bara sjukt larvigt att hävda nåt sånt! Seriöst, hur kan du/ni ens tro det? Har ni ingen som helst erfarenhet av sngs?

 

Självklart händer det att backande spelare har 100 streaks med 20% ROI också, och mer än så för den delen. Så om jag vänder på frågan, hur få spel tycker du det räcker med om man har 20% för att kunna säga med rimlig säkerhet att spelaren är plussande i längden?

 

Notera att i princip alla tomtar sagt att 100 spelade sngs inte säger nånting. Alla som förstår sig på saker och ting inser att man kan göra en kvalificerad gissning på om en spelare är vinnande eller inte med hjälp av 100 sng, sen att konfidensintervallet eller vad nu statistiker kallar det inte blir så stort är en annan sak. Ingen aning om jag jag skrev det jag tänkte men jag tror ni förstår vad jag menar.

 

Hur menar du att du ska kunna avgöra om en spelare är plussande eller inte efter 100 spelande? Jag förstår inte hur du kan tro det öht.

Hint, det finns stadigt plussande spelare som spelar break-even över 5k games...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du att du ska kunna avgöra om en spelare är plussande eller inte efter 100 spelande? Jag förstår inte hur du kan tro det öht. Är du villig att ta ett bet? Jag tar fram ett antal spelare och om du har 65% rätt får du dubbla pengarna. Du slår väl 50% (slumpbrytet) med råge med "kvalificerade gissningar"? Vi kan välja spelare ifrån de sista 20-25 sngsen jag har spelat, så att vi får upp mot 50 spelare, och så tar vi deras 100 första spel och spelare som har spelat minst 1000 games totalt (så att det kan ställas mot en utveckling). Vad sägs?

 

Hint, det finns stadigt plussande spelare som spelar break-even över 5k games...

 

visst, med dessa krav:

spelarna ska vara slumpmässigt utvalda till den grad att varken jag eller du ska kunna veta vilka spelare som kommer upp. Jag ska ej heller ha mött spelarna förr (lär inte ha hänt dock då jag inte lirar sng).

alla inräknade spel ska vara samma nivå, samma game,

efter de 100 första spelade ska de antingen ligga >15% eller <-15% roi.

de ska ha spelat 1000 totalt och då räknas som plussande om de är plus och backande om de är minus.

 

edit,

de 100 första kan givetvis inte räknas in i deras totala resultat. Således är de plussande om de plussat på resterande sng och backande om de backat på resterande sng.

edit, kan tänka mig att bara räkna average. roi och alla nivåer istället.

minst $3k för att jag ska orka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde väl veta att man i en tråd kan komma en liten bit bort från den ursprungliga frågeställningen. Trots att man gör det kan det komma upp saker som är intressanta att diskutera i tråden. Jag gjorde det, men man såklart även göra det i en annan tråd. Varför påstår du att jag sagt att man kan se rätt ROI efter 100 spelade sng?

 

Jag tror att 300-500 spelade med en ROI på 20% ger en väldigt bra indikation på att spelaren är vinnande på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst, med dessa krav:

spelarna ska vara slumpmässigt utvalda till den grad att varken jag eller du ska kunna veta vilka spelare som kommer upp. Jag ska ej heller ha mött spelarna förr (lär inte ha hänt dock då jag inte lirar sng).

alla inräknade spel ska vara samma nivå, samma game,

efter de 100 första spelade ska de antingen ligga >15% eller <-15% roi.

de ska ha spelat 1000 totalt och då räknas som plussande om de är plus och backande om de är minus.

 

edit,

de 100 första kan givetvis inte räknas in i deras totala resultat. Således är de plussande om de plussat på resterande sng och backande om de backat på resterande sng.

edit, kan tänka mig att bara räkna average. roi och alla nivåer istället.

minst $3k för att jag ska orka.

 

Som du kanske sett hann jag ta bort förslaget innan du svarade, efter lite research. Det kommer ta evigheter att hitta spelare som upfyller dessa krav.

 

Du borde väl veta att man i en tråd kan komma en liten bit bort från den ursprungliga frågeställningen. Trots att man gör det kan det komma upp saker som är intressanta att diskutera i tråden. Jag gjorde det, men man såklart även göra det i en annan tråd. Varför påstår du att jag sagt att man kan se rätt ROI efter 100 spelade sng?

 

Jag tror att 300-500 spelade med en ROI på 20% ger en väldigt bra indikation på att spelaren är vinnande på den nivån.

 

Självklart kan man glida Ot i en tråd och inget fel med det imo.

 

Det var inte meningen att det skulle tolkas som att du sagt det, jag ser nu i min text hur det kan verka så, sry för det. jag menar bara att det är orimligt att dra slutsatser om sin ROI öht efter 100 spelade. Och ja, jag förstår vad ni menar.

 

Jag undrade egentligen åt andra hållet, dvs med hur få games kan man dra slutsatser om man är plussande eller inte, om man upp till den punkten haft en roi på 20%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 13.200 spelade sitngos 6-manna i juni-aug. Uppdelat på första 6600 games och andra delens 6600 games så skiljer sig de båda blocken 19% i ROI. Vanlig varians första blocket skulle jag misstänka, slightly downswing andra. 300 eller 500 games är måhända en indikator på att man är plussande på nivån, men knappast ett statistiskt signifikant antal games för att fastställa att så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej ska göra det lite senare, men hur mkt ROI bör jag minst ha eller ligga runt på 18 manna?

 

Bör och bör. Plussar man så är det väl bra? Men jag antar att du inte nöjer dig där? ROI är ju dessutom bara semiviktigt, man får lägga till nivå och antal spelade/timme. Jag känner bara till lite resultat från turbo. 10% såg jag att en hade som spelat riktigt många. Det var på $16 och jag antar att han spelar väldigt många bord. 10% då slår man motståndet ganska klart, men kommer ändå ha riktigt jobbiga downswings (antar jag). Jag har inte spelat mycket 18-manna. Bättre eller sämre än det? Det är ju inte så att alla bra på en nivå ligger på exakt samma siffror (eller spela lika många bord/timme).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något att tänka på är ju också att man förmodligen/förhoppningsvis utvecklas under tiden man lirar sina x antal gejms oxå (eventuellt också motståndarna), och att om man skulle sätta sig ner och räkna på hur många sngs som "krävs" för att med t.ex. 95% säkerhet kunna predicera sin long term roi så förutsätter det att ens reella edge är konstant över de spelade spelen.

 

En självklarhet, men värd att påpekas.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något att tänka på är ju också att man förmodligen/förhoppningsvis utvecklas under tiden man lirar sina x antal gejms oxå (eventuellt också motståndarna), och att om man skulle sätta sig ner och räkna på hur många sngs som "krävs" för att med t.ex. 95% säkerhet kunna predicera sin long term roi så förutsätter det att ens reella edge är konstant över de spelade spelen.

 

En självklarhet, men värd att påpekas.

 

/SK

 

Till detta ska också tilläggas att motståndet förändras över tid, generellt till det bättre.

 

Och man ska helst inte själv förändra antalet bord man spelar samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är jag väl också en fåne...

 

Du kan få en liten uppgift att göra såhär på lördagsnatten, om du vill veta ungefär hur mycket fel du har när du säger sådär. Ta fram 5-10 valfria spelare (helst såna som har några tusen games, då räcker uppgiften längre och du kommer samtidigt att se att mängd är en fascinerande storhet) på scope och sen delar du in deras trackrecord i 100-segment. Sen kan du räkna ut spelarens roi för dessa segment. Hur ser nu detta ut? Du kan sedan sammanställa detta med olika spridningsmått om du har lust.

 

Eller så skiter du i det och lyssnar på dem som faktiskt har en aning om detta.

 

orka göra nåt meningslöst. jag har inte orkat läsa genom resten av tråden heller, så diskussionen har kanske redan lagt sig och ni har förstått lite mer.

 

det enda jag har påstått i den här tråden är att 100 sngs säger mer än absolut ingenting. har du hört talas om bayes?

 

att man nånsin ska kunna räkna ut rätt roi är, kanske inte en befängd tanke, men ganska onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var värst vilken trafik det blev på den härfrågeställningen, härligt!

 

Om man går vidare lite då o undrar hur många bord ni spelar samtidigt? När känner ni att gränsen för antalet bord gör att kvaliten på spelet går ner? Och skiljer det mellan nivåerna?

 

Kvalitén går väl ner så fort man spelar fler än ett bord.

Men ändå värt det rent vinstmässigt.

I början kunde jag inte spela mer än ett bord, men har lärt mig, och nu spelar jag upp till sex bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var värst vilken trafik det blev på den härfrågeställningen, härligt!

 

Om man går vidare lite då o undrar hur många bord ni spelar samtidigt? När känner ni att gränsen för antalet bord gör att kvaliten på spelet går ner? Och skiljer det mellan nivåerna?

 

Kvalitén går som sagt ner med varje bord man ökar på. Jag spelar aldrig över 16 bord, och då har jag lite svårt att hänga med. Är man yngre och har lite mer dataspelsvana pallar man säkert mer. Jag är old man river. Det är känsligare ju högre upp man spelar, då man inte har samma edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...