Gå till innehåll

NLT - Trn, min bust hand i söndagens turnering!


kauppinen

Recommended Posts

Eftersom HH hos 24 inte funkar så kommer jag inte ihåg direkta summor och så men vill bara ha lite synpunkter på handen:

 

Har runt 7000 i marker precis innan första breaket och har spelat tajt.

 

BB har runt 9000

 

Får Ako i Sb

 

 

Alla foldar till mig, jag höjer runt pott har jag för mig, BB Raisar med runt 2000, här tror jag att han sätter mig bara på ett steal försök och försöker visa att han tolererar inte detta, (försökte en gång tidigare mot samma spelare men har efter det låtit honom vara i fred) jag går allin med runt 4500-5000 till. Tror inte på att han har ett högt PP. Han synar och visar upp 88.

 

Är det bara jag som tycker att en syn med 88 i detta läget så tidigt i turneringen är att ta en lite för stor risk eftersom det blir en coinflip, för här måste han ju sätta mig på minst två överkort mot hans par.

 

Eller spelar jag mina AKo för aggressivt.

Personligen hade jag inte synat med 88 i detta fall :lol:

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis innan breaket var blindsen 75/150. Om du raisar pot (225) raisar du alltså till 300. Nu raisar han till 2300 och du trycker allin för 4000-5000 till. Det betyder att det ligger runt 6000-7000 i poten och det kostar honom 4000-5000 att syna, alltså har han oddsen att syna sålänge du inte sitter på ett högre par.

 

Jag hade nog synat i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han hade Oddsen på sina sida förstår jag men det är just det att ta en så pass stor chansning så tidigt när man har bara har runt 50 % att vinna handen och risken att hamna i botten i turneringen.

 

Några åsikter på mitt spel i denna handen ?

 

Du tänkte inte så själv då ? Om någon reraisar ditt "steal-försök" som du antar han tror du gör, utan att tveka trycker du själv in din deg. jag tycker det är rätt givet att han sitter på lågt PP med tanke på att han reraisar dig med en hel del trots att han sitter i position till dig. han vill alltså slippa tänka efter flopen, callar du hans raise så trycker du nog in hela degen själv, vill du inte spela så foldar du till hans raise. jag hade satt honom på lågt PP o sen gjort mitt beslut om jag skulle gamblat eller inte, med tanke på att det r jag som är i underläge innan flop.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

Har missat den här tråden. Äntligen någon som ifrågasätter mitt spel här, det glädjer mig verkligen så jag bjuder en kort kommentarer.

 

Gillade inte när du gick all-in direkt, räknade med att jag hade 40-45% mot din hd. Men med pottoddsen 2:1 så är det en enkel syn för mig. Tycker det är alldeles för vekt att vika 88 preflop i "battle of the blinds" på den här nivån. Vore dessutom inte alls bra för min "table-image".

 

till sist så tycker jag att du spelade din hand bra. Jag hade spelat den exakt likadant under rådande omständigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dåligt spelat av Fi. Pocketåttor är skit. Men vissa spelare tycker om coinflips i brist på fantasi. De tror att poker är lo2.

 

Förvånar mig inte att du tycker det men jag kan inte tänka mig att att du vinner många turneringar heller.

Att spela "weak-tight" funkar utmärkt på låg nivå i NL-cashgames.

Men eftersom jag bara spelar FL-cashgames och NL-turneringar så har jag inte lärt mig att 88 är skit.

 

Jag har nog mer fantasi än du kan tänka dig och tror inte att poker är lotto. Därimot så vet jag att matematik och logik betyder mycket mer än vad du tror eller vill tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yieaaa!!! Är det nån som fattar den inneboende kraften i detta forum?

 

Snubbe skriver tråd om sina vedermödor vid pokerbordet. En vecka senare kommer motståndarsnubben och kommenterar bataljen.

 

Fan, det är helt makalöst!

 

Fast pokervärlden är kanske mindre än jag tror, vad vet jag...men håll med om att det är rätt tungt ställe det här... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yieaaa!!! Är det nån som fattar den inneboende kraften i detta forum?

 

Snubbe skriver tråd om sina vedermödor vid pokerbordet. En vecka senare kommer motståndarsnubben och kommenterar bataljen.

 

Fan, det är helt makalöst!

 

Fast pokervärlden är kanske mindre än jag tror, vad vet jag...men håll med om att det är rätt tungt ställe det här... ;)

 

hehe

ledsen att göra dig besviken men det var en PF.nu-onlineturnering så så konstigt var det inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en intressant artikel på Cardplayer som liknar denna handen en hel del :)

 

http://www.cardplayer.com/poker_magazine/archives/showarticle.php?a_id=14731&m_id=65562

 

Efter ditt inlägg och denna artikel så har jag kommit fram till att ingen av oss gjorde fel i denna handen, bara det att jag inte lyckades dra ut :lol:

 

Och nästa gång så kommer jag nog tänka två ggr innan jag drar en all in mot dig 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dåligt spelat av Fi. Pocketåttor är skit. Men vissa spelare tycker om coinflips i brist på fantasi. De tror att poker är lo2.

 

Men i detta fall hade Fi en starkare hand så han spelade korrekt med efterhandsinfo.

 

Pocket 8:or är ju kalas ju! :P

 

Pocket 6:or är bättre dock, imo. Liten favorit mot två överkort, och dessutom sitter jag hellre på 66 än KK om motståndaren skulle råka visa upp AA ;)

 

Jag är en liten sucker för låga PPs dock och tycker de är rätt så fascinerande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...