Gå till innehåll

The Luckiest Man Alive - Seminystart Mars 2013


mr-flow

Recommended Posts

  • Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Onetablar miniftops main och spelade en hand ni kan superhåna mig för. Men jag ser spöken - exploooo.

 

 

 

Full Tilt Poker Game #19449914922: MiniFTOPS Main Event (128340739), Table 685 - 25/50 - No Limit Hold'em - 17:41:37 ET - 2010/03/21

Seat 1: Takter (6,625)

Seat 2: River_Nutz7 (8,030)

Seat 3: hitking1 (6,520)

Seat 4: CrazyMarco (7,538)

Seat 5: RVDBU (10,295)

Seat 6: okayalright3 (9,161)

Seat 7: sonofwallace1 (6,671)

Seat 8: 8jamesbond8 (5,790), is sitting out

Seat 9: Kempilicious (6,870)

CrazyMarco posts the small blind of 25

RVDBU posts the big blind of 50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Ace of DiamondsKing of Spades

okayalright3 folds

sonofwallace1 folds

8jamesbond8 folds

hitking1: knew u had chit

Kempilicious raises to 150

Takter calls 150

River_Nutz7 folds

hitking1 raises to 375

CrazyMarco folds

RVDBU has 15 seconds left to act

CrazyMarco: yeah ul

RVDBU folds

Kempilicious calls 225

Takter calls 225

*** FLOP *** 9 of Spades5 of SpadesQueen of Hearts

Kempilicious checks

Takter checks

hitking1 checks

*** TURN *** 9 of Spades5 of SpadesQueen of HeartsAce of Clubs

Kempilicious checks

Takter bets 550

hitking1 raises to 2,850

Kempilicious has 15 seconds left to act

Kempilicious folds

Takter folds

Uncalled bet of 2,300 returned to hitking1

hitking1 mucks

hitking1 wins the pot (2,300)

*** SUMMARY ***

Total pot 2,300 | Rake 0

Board: 9 of Spades5 of SpadesQueen of HeartsAce of Clubs

Seat 1: Takter folded on the Turn

Seat 2: River_Nutz7 didn't bet (folded)

Seat 3: hitking1 (button) collected (2,300), mucked

Seat 4: CrazyMarco (small blind) folded before the Flop

Seat 5: RVDBU (big blind) folded before the Flop

Seat 6: okayalright3 didn't bet (folded)

Seat 7: sonofwallace1 didn't bet (folded)

Seat 8: 8jamesbond8 didn't bet (folded)

Seat 9: Kempilicious folded on the Turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade aldrig foldat, vad satte d han på?

 

som jag sa ser antaligen spöken, men varenda värdehand har (borde kanske iofs) ha mig superkrossad och draghänderna känns rätt otroliga mtp hans linje. men antagligen på tok för explo/ allmänt kasst bara. någon duktig mttspelare som kan såga? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit en sån där alla hatar angående tentor/prov. Gick och sa igår att jag går dit och blankar typ, hade ju knappt öppnat boken och kunde inte en enda formel. Så gick jag dit idag och insåg att jag fick använda böcker. Lol. Var ju för fan bara att slå upp allt. ANTIJINX nu. Kändes som jag fick rätt på dom 10 poäng jag skrev på av 12. 9 ska väl vara VG tror jag så what the heck, kan va nice. :)

 

Firar med 500r turren på CC tror jag. Någon som läser som hakar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 500r:en igår och 5-5. Pokern gick inte riktigt min väg först så får jag in pengarna med KK mot A3o på 2x2h5h bräda som stod i och för sig. Men sen fick jag in QQ mot KK pre och sen stoppar jag in A5o pre och får syn av 88 och 66 och torskar. Var typ tuffare startfält än 2k turneringen, iaf på mitt bord. Eller det satt 1 super fisk och en som skeppade in pre jävligt ofta för att bygga stack, men dom andra hade jag nog inte särskillt mycket edge emot endel var jag sämre än tror jag speciellt live.

 

Var för dålig på att utnyttja de dåliga också. Well well, spelade halvkallt speciellt på 5-5.

 

Sen satt jag med några enorma fiskar på 5-5, det var typ 2-3 killar som kunde spela en utav dom droppar den här till en av dom andra lite bättre killen på bordet sitter "vad skulle jag betat för att få bort dig?" "Njae alltså jag satt och fundera och det enda du kunde ha haft är färgdrag som träffat kungen" "Jaha, mhm mummel mummel, du har sett mig värdebetsbluffa förut."

 

Hursom, missade mina färgdrag och fick aldrig stacka av superfisken som stackades typ 4-5 gånger. "Jag visste du hade knekt men jag måste syna" "jag visste du hade träff" han visste fan allt men han torskade typ 2.5k eller nått sånt.

 

Jajja, går dit någon gång snart igen och spelar någongång efter löning lär det vara löjligt på 5-5. Kanske spelar lite högre också där dom respekterar mina höjningar :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, haft en skön dag idag. Köpt present till brorsan, lämnat in en retur på ett grupparbete och hämtat ut en laddare som varit på lagning och nu sitter jag och dricker öl i soffan och ska snart iväg och handla och åka hem till bror och laga mat och käka lite gött. Kommer bli högskoleprov prio 1 fram till 10 april sen kommer det bli mycket poker resten av våren, kommer troligtvis inte plugga något. Jobb blir det om det går åt hellvette/jag hamnar i misären pga av enformigt liv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade igår kväll och breakevenade. Kändes skönt faktist, första riktiga passet jag spelat på ett tag kändes det som, hade lite otur i några potter och tur i någon, och slapp backa rakt ut när jag gjorde två dåliga pushar torskade båda iofs men breakeven/miniplus så slipper man tänka så älta det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 senaste bakfyllorna har varit rejäla. i söndags eller när det nu var spydde jag för första gången på bakfyllan. det var en konstig spya för jag gick och la mig vid 5 och vaknade halv 8 och gick upp spydde gick och la mig. är detta normale för bakisspyare?

 

nu mår jag illa och skulle vilja spy men tänker fan inte få det till en rutin.

har gått och vetat att dagen då jag börjar bli sådär äckligt bakis som andra ska komma och men snälla låt det här bara vara en downswing, låt mig ha ett par år till av lätta bakfyllor.

 

bakisbajsen är bra i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dålig på att updatea, men så är det :)

 

är i uppsala nu och funderar lite smått på att åka till cc stlhm imorn (på pf hänget), men vet inte riktigt om jag är tillräckligt sugen/för mycket micro. har i alla fall varit riktigt nice att vara här, kul att träffa polarna och birgerjarl som är utestället jag går till i stan levererade som alltid i lördags. gillar typ stället endast för att alla man känner som går ut den kvällen går till bj, så känns semihemmafest och man går runt och minglar mest.

 

well well, såg att bandet jag länkat till tidigare i dbn har släppt debutalbum och finns på spotify. ena sångaren var kursare i höstas, han var jävligt skön och avslappnad så kul att det går bra :) tycker att sitting by the ocean och live your life är de bästa men antagligen för att jag hört dom mest.

 

 

spelar lite ikväll, pengarna börjar sina lite så skulle sitta fint med en fin cash ikväll. klagar inte dock, har det väldigt bra atm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade galen goodrun till en början och legat 2-3xavg i princip hela turneringen tills det blev deep i en 22kub och ligger 54/81 och har halva avg typ och det är enda turneringen kvar. verkade som den tog all goodrun i början :). behöver i princip komma på FT för att plussa, men jag är rätt nöjd med kvällen som helhet, spelat dumt i några potter men ändå fått in det bra i princip hela tiden. har fortfarande inte bestämt mig om jag ska åka till cc imorn, får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, bluwwe har kommenterat på en bild på fejjan på mig där jag är på samma bild som 2 tjejer på ett dansgolv och skrivit "kung (mitt efternamn)" kl 5 inatt. Till saken hör dock att jag inte känner tjejerna och har förmodligen aldrig hälsat på dom heller :). Bluwajt är förövrigt mannen man ska stalka sig till andra pf legendarers facebooksidor, han har ju alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha. utgång igår, bestämde mig typ halv 8 och halv 9 var man på förfest. blev nog rätt dyrt igår, kommer ihåg att jag gick lös på blackjacken på birger jarl när stockholms nation stängde. gick ju sådär om man säger så. tog taxi själv hem och jag vet att jag ringde min flickvän men ungefär där tog det slut på minnen. vaknade idag vid 8 på morgonen på badrumsgolvet, skönt med golvvärme eller nått :rolleyes:, i endast kalsonger. släpade mig till sängen och la mig.

 

det är jag mot bakfyllan idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe sånt som alltid händer i filmen men aldrig i verkligeheten imo.

 

 

*Vakna opp på badrumsgolvet efter utgång.

 

:) Lär inte vara jättehälsosamt att kröka så att man kan sova 5-6 timmar på ett badrumsgolv utan att vakna. Men nu kan man ju bocka av det från to do list.

 

Kollade kontot nu också, blev inte så blodigt skönt. Ska ta mig i kragen och göra lite saker inför imorgon nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var på maskerad igår, var kul. man skulle klä ut sig till en seriefigur/tecknad figur som börjar på samma bokstav som sitt förnamn, jag klädde ut mig till jane i tarzan. fick mycket creds, men rent allmänt såg jag bara ut som random tjej (shemale) med stråhatt typ. blev rätt så full igår igen men ingen pizza/däck på toan denna gång.

 

Justja, högskoleprovet. Skrev min sämsta orddel någonsin och fick 15/40 på den och kaosade vidare på engelskan, 11/20 och då pluggade jag engelska i höstas :roll: . Fick 1.3 förmodligen men har 1.4 så förbättrade mig inte.

 

nu fick jag en bakisattack efter ha hjälpt mamma i trädgården så gick in illa kvick och hällde i mig vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justja, spelade lite hu igår innan maskeraden mot två rätt aggressiva spelare, varav en var duktig och en var rätt dålig. Tror den duktiga var bättre än mig men jag tog ändå typ 3 inköp av honom och 4 av den dåliga, på kort tid så sprang obv väldigt bra. Sista inköpet av den duktiga steamade han loss tror jag och skickade in Q9o pre som en 5betsbluff och min AQo stod fint :)

 

Justja innan jag fått game av de där två herrarna så var det en kille som spelade 6 händer mot mig och jag vet inte om jag trebettade en gång eller inte men annars raisefoldade vi de 6 händerna och så sitter han ut och jag tycker att det är lite lol. Så jag skriver det typ ":S" eller något liknande, och så säger han sry dont wanna play u, leave. Då skriver jag att ifall du inte vill spela mig så får du lämna bordet, då börjar han citera något som han iaf påstod var FTPs regler, om att gameselection is a part of the game bla if the first player dont wanna play the second then the second will have to leave bla bla. Tyckte han var så löjlig så jag satt kvar lite och sen när han började grina så lämnade jag.

 

Den här spelades mycket igår, var någon form av nostalgiplaylist som sattes på lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en jojo... 3 händer på raken

 

Full Tilt Poker Game #20057592874: $25,000 Guarantee (150739615), Table 43 - 600/1200 Ante 150 - No Limit Hold'em - 19:30:03 ET - 2010/04/13

Seat 1: Kempilicious (23,593)

Seat 2: sah_24 (20,416)

Seat 3: kocsist (95,798)

Seat 4: threat89 (37,105)

Seat 5: stmorice (19,784)

Seat 6: the_dose101 (14,172)

Seat 7: Rick the Trick (54,704)

Seat 8: StarIV90 (42,690)

Seat 9: felicemi (25,632)

Kempilicious antes 150

sah_24 antes 150

kocsist antes 150

threat89 antes 150

stmorice antes 150

the_dose101 antes 150

Rick the Trick antes 150

StarIV90 antes 150

felicemi antes 150

threat89 posts the small blind of 600

stmorice posts the big blind of 1,200

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious 9 of Hearts9 of Diamonds

the_dose101 folds

Rick the Trick folds

StarIV90 folds

felicemi folds

Kempilicious raises to 2,850

sah_24 folds

kocsist folds

threat89 folds

stmorice raises to 19,634, and is all in

Kempilicious calls 16,784

stmorice shows Ace of DiamondsKing of Hearts

Kempilicious shows 9 of Hearts9 of Diamonds

*** FLOP *** 5 of Clubs2 of Clubs8 of Diamonds

*** TURN *** 5 of Clubs2 of Clubs8 of DiamondsQueen of Clubs

*** RIVER *** 5 of Clubs2 of Clubs8 of DiamondsQueen of Clubs10 of Diamonds

stmorice shows Ace King high

Kempilicious shows a pair of Nines

Kempilicious wins the pot (41,218) with a pair of Nines

*** SUMMARY ***

Total pot 41,218 | Rake 0

Board: 5 of Clubs2 of Clubs8 of DiamondsQueen of Clubs10 of Diamonds

Seat 1: Kempilicious showed 9 of Hearts9 of Diamonds and won (41,218) with a pair of Nines

Seat 2: sah_24 folded before the Flop

Seat 3: kocsist (button) folded before the Flop

Seat 4: threat89 (small blind) folded before the Flop

Seat 5: stmorice (big blind) showed Ace of DiamondsKing of Hearts and lost with Ace King high

Seat 6: the_dose101 folded before the Flop

Seat 7: Rick the Trick folded before the Flop

Seat 8: StarIV90 folded before the Flop

Seat 9: felicemi folded before the Flop

 

Full Tilt Poker Game #20057609207: $25,000 Guarantee (150739615), Table 43 - 600/1200 Ante 150 - No Limit Hold'em - 19:30:48 ET - 2010/04/13

Seat 1: Kempilicious (45,027)

Seat 2: sah_24 (20,266)

Seat 3: kocsist (95,648)

Seat 4: threat89 (36,355)

Seat 6: the_dose101 (14,022)

Seat 7: Rick the Trick (54,554)

Seat 8: StarIV90 (42,540)

Seat 9: felicemi (25,482)

Kempilicious antes 150

sah_24 antes 150

kocsist antes 150

threat89 antes 150

the_dose101 antes 150

Rick the Trick antes 150

StarIV90 antes 150

felicemi antes 150

the_dose101 posts the big blind of 1,200

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Ace of ClubsAce of Spades

Rick the Trick folds

StarIV90 has 15 seconds left to act

StarIV90 raises to 2,750

felicemi folds

Mr Futuristic1 (Observer): yo yo can anyone donate some cash to a broke rapper?? ill rap for it!!

Kempilicious calls 2,750

sah_24 folds

kocsist folds

threat89 has 15 seconds left to act

threat89 raises to 9,555

the_dose101 folds

StarIV90 has 15 seconds left to act

StarIV90 folds

Kempilicious has 15 seconds left to act

Kempilicious raises to 44,877, and is all in

threat89 calls 26,650, and is all in

Kempilicious shows Ace of ClubsAce of Spades

threat89 shows 5 of Clubs5 of Spades

Uncalled bet of 8,672 returned to Kempilicious

*** FLOP *** 10 of Clubs8 of Spades2 of Diamonds

*** TURN *** 10 of Clubs8 of Spades2 of Diamonds5 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Clubs8 of Spades2 of Diamonds5 of Diamonds9 of Clubs

Kempilicious shows a pair of Aces

threat89 shows three of a kind, Fives

threat89 wins the pot (77,560) with three of a kind, Fives

*** SUMMARY ***

Total pot 77,560 | Rake 0

Board: 10 of Clubs8 of Spades2 of Diamonds5 of Diamonds9 of Clubs

Seat 1: Kempilicious showed Ace of ClubsAce of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 2: sah_24 folded before the Flop

Seat 3: kocsist folded before the Flop

Seat 4: threat89 (button) showed 5 of Clubs5 of Spades and won (77,560) with three of a kind, Fives

Seat 6: the_dose101 (big blind) folded before the Flop

Seat 7: Rick the Trick folded before the Flop

Seat 8: StarIV90 folded before the Flop

Seat 9: felicemi folded before the Flop

 

Full Tilt Poker Game #20057633571: $25,000 Guarantee (150739615), Table 43 - 600/1200 Ante 150 - No Limit Hold'em - 19:31:56 ET - 2010/04/13

Seat 1: Kempilicious (8,672)

Seat 2: sah_24 (20,116)

Seat 3: kocsist (95,498)

Seat 4: threat89 (77,560)

Seat 6: the_dose101 (12,672)

Seat 7: Rick the Trick (54,404)

Seat 8: StarIV90 (39,640)

Seat 9: felicemi (25,332)

Kempilicious antes 150

sah_24 antes 150

kocsist antes 150

threat89 antes 150

the_dose101 antes 150

Rick the Trick antes 150

StarIV90 antes 150

felicemi antes 150

the_dose101 posts the small blind of 600

Rick the Trick posts the big blind of 1,200

The button is in seat #5

Kempilicious: love

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious Ace of DiamondsJack of Diamonds

StarIV90 folds

felicemi folds

Kempilicious raises to 8,522, and is all in

sah_24 raises to 19,966, and is all in

kocsist folds

threat89 folds

the_dose101 folds

Rick the Trick folds

sah_24 shows King of HeartsQueen of Hearts

Kempilicious shows Ace of DiamondsJack of Diamonds

Uncalled bet of 11,444 returned to sah_24

*** FLOP *** 3 of Diamonds10 of Diamonds9 of Diamonds

*** TURN *** 3 of Diamonds10 of Diamonds9 of Diamonds5 of Spades

*** RIVER *** 3 of Diamonds10 of Diamonds9 of Diamonds5 of Spades2 of Spades

sah_24 shows King Queen high

Kempilicious shows a flush, Ace high

Kempilicious wins the pot (20,044) with a flush, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot 20,044 | Rake 0

Board: 3 of Diamonds10 of Diamonds9 of Diamonds5 of Spades2 of Spades

Seat 1: Kempilicious showed Ace of DiamondsJack of Diamonds and won (20,044) with a flush, Ace high

Seat 2: sah_24 showed King of HeartsQueen of Hearts and lost with King Queen high

Seat 3: kocsist folded before the Flop

Seat 4: threat89 folded before the Flop

Seat 6: the_dose101 (small blind) folded before the Flop

Seat 7: Rick the Trick (big blind) folded before the Flop

Seat 8: StarIV90 folded before the Flop

Seat 9: felicemi folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 3 senaste kvällarna, och har spelat okej men gjort några spewtard blah spel varje kväll och det hatar jag. Har dock plussat tot på dom här tre dagarna så godkännt resultat men igår gjorde jag en usel push i 50kub och det är bara dumt, dyraste turneringen jag köpte in mig i igår :S. Får sluta med sådana anusmoves helt enkelt.

 

En annan spot som jag inte orkar leta fram hh på tyckte jag var rätt intressant eller så är jag bara resultat orienterad.

 

Vi har 200k chips blinds 3/6. Itm var 189 vi är typ 35 kvar. Ligger typ mellan 7 och 13 plats med den stacken. UTG (typ 230k) som jag OPRade hade en bra ROI på ganska många spelade med 21$ avg bi öppnar till 14k UTG+1 (700k, chippie) synar rundfold till SB som pushar 70k och jag sitter i BB med 99. Push/fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fylla igår igen, blev rätt så kalas och slutade med att det snurrade för mycket när jag la mig ner att jag stoppade fingrarna i halsen typ 5 gånger :( men mår bra idag, bättre än vad jag förtjänar i guess.

 

Ska spela fotbollsmatch ikväll och sedan gå ut igen, och imorn ska vi ut också. Sen blire nog uppehåll till kvalborg&valborg, som givetvis firas i uppsala. Bästa dagen på året imo, iaf i uppsala. Så om ni vill vara full och glad en hel dag uppsala is the place to be.

 

Nu blire lite grind och Bucket List.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...