Gå till innehåll

0.5/1kr - Topp tvåpar på monotone flopp


Recommended Posts

Fi spelar 48/0 med agg.f. 5.8

 

Jag kan väl inte folda mot den här idioten väl, men ska jag bara syna eller shova? Även fast jag tror inte fiskar gör det light spec på de lägsta stakesen så tror jag inte att jag kan folda men jag vill inte heller syna pga SD och FD.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($117)

Hero ($104)

UTG ($144)

CO ($234)

BTN ($214)

 

Dealt to Hero A:heart: Q:heart:

 

fold, CO calls $1, BTN calls $1, SB calls $0.50, Hero raises to $6, CO calls $5, BTN calls $5, SB calls $5

 

FLOP ($24) Q:club: A:club: 7:club:

 

SB checks, Hero bets $18, CO folds, BTN folds, SB raises to $36, Hero raises to $98.7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 mot färg/77, färre mot aa/qq. Vilket mer eller mindre är den odiskutabelt korrekta rangen under förutsättningen.

 

Han skulle isåf behöva en stroke för att minraisa A7, som ligger närmast eftersom AxKc skulle bli den mest givna synen någonsin.

 

 

Så det inte blir några missförstånd; tycker inte du ska slänga ändå. För avancerat. Enda sättet vi har att förlora mot mongolider i längden är ju om vi börjar göra för kreativa saker och har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 mot färg/77, färre mot aa/qq. Vilket mer eller mindre är den odiskutabelt korrekta rangen under förutsättningen.

Som jag tolkar Agg.f = Agg. factor. Isåfall är din range åt fanders.

5.8 är högt, det är ett aggro vi möter. Det finns massa semibluffar och rena bluffar.

Eller menas Agg. frequenzy och det är jag inte så van vid, men det låter lågt att betta/raisa 5.8 % av gångerna, så då kanske du har rätt.

 

Mest rätt är iaf att inte folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tolkar Agg.f = Agg. factor. Isåfall är din range åt fanders.

5.8 är högt, det är ett aggro vi möter. Det finns massa semibluffar och rena bluffar.

Eller menas Agg. frequenzy och det är jag inte så van vid, men det låter lågt att betta/raisa 5.8 % av gångerna, så då kanske du har rätt.

 

Mest rätt är iaf att inte folda.

 

Noted.

Men aggf ser ju helt mongo ut så det kanske han inte gör.

Han öppnar 0% preflop och synar som satan. Spelar han så post (vilket jag inte vet) är han ju fullkomligt oförskämt stark här.

 

5.8 är högt, men det är å andra sidan rätt luriga stats tror jag. Vad händer om han foldar allt utom set och pushar dom? Jävligt hög agg antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...