Gå till innehåll

Lagerbäck AVGÅR!


Ferna

Recommended Posts

Vem orkar bry sig? Svensk fotboll är och förblir skitkass. Rankade 43:a i världen eller ngt. Ja, innan VM-kvalet givetvis, nu är vi väl ännu längre ner. 68 lag i VM va? Vi kunde inte ens kvala.

 

Nej, glöm svensk fotboll. Är det inte roligare att ägna sig åt idrott där man faktiskt har chans att uträtta ngt om man ändå bara "är med" som passiv åskådare?

 

Tjusningen med att ägna sig åt att TITTA på sport är väl att man får se skicklighet och förhoppningsvis vinster ngn gång? Lol på alla som gråter över att Sverige sumpade VM. Som att gråta när enoutaren inte kommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha här är ni fortfarande lika bittra :roll:

 

Men kan dock hålla med om kvaliteten inte är av högsta kaliber, men ändå grymt roligt att kolla på, då man gärna ville se Sverige i ett nytt VM!

Sverige ligger ju som sagt närmast hjärtat, konstigt nog..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem orkar bry sig? Svensk fotboll är och förblir skitkass. Rankade 43:a i världen eller ngt. Ja, innan VM-kvalet givetvis, nu är vi väl ännu längre ner. 68 lag i VM va? Vi kunde inte ens kvala.

 

Nej, glöm svensk fotboll. Är det inte roligare att ägna sig åt idrott där man faktiskt har chans att uträtta ngt om man ändå bara "är med" som passiv åskådare?

 

Tjusningen med att ägna sig åt att TITTA på sport är väl att man får se skicklighet och förhoppningsvis vinster ngn gång? Lol på alla som gråter över att Sverige sumpade VM. Som att gråta när enoutaren inte kommer...

grattis till vm-platsen danskjävel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem orkar bry sig? Svensk fotboll är och förblir skitkass. Rankade 43:a i världen eller ngt. Ja, innan VM-kvalet givetvis, nu är vi väl ännu längre ner. 68 lag i VM va? Vi kunde inte ens kvala.

 

Nej, glöm svensk fotboll. Är det inte roligare att ägna sig åt idrott där man faktiskt har chans att uträtta ngt om man ändå bara "är med" som passiv åskådare?

 

Tjusningen med att ägna sig åt att TITTA på sport är väl att man får se skicklighet och förhoppningsvis vinster ngn gång? Lol på alla som gråter över att Sverige sumpade VM. Som att gråta när enoutaren inte kommer...

Du förstår dig inte på sport, det gör dig homosexuell.

 

edit: Missförstå mig inte nu, det är absolut inget fel med att vara homosexuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan dock hålla med om kvaliteten inte är av högsta kaliber, men ändå grymt roligt att kolla på, då man gärna ville se Sverige i ett nytt VM!

Sverige ligger ju som sagt närmast hjärtat, konstigt nog..

 

Det är det jag menar. Man vill ju gärna se sverige i ett VM men de kan inte ens kvala dit. Vad är det då för vits med att bry sig? Och om de mot förmodan skulle kvala så ryker de ju senast i åttondelen. Vad är det då för vits att bry sig?

 

Jag tror att bronset -94 fuckade upp en hel nation. Vi turade oss hela vägen men folk tror fortfarande att bedriften ska kunna upprepas.

 

Jag skulle gärna vilja se Thomas Bodström på finalbordet i WSOP men det lär ju inte hända så varför skulle jag ägna energi åt att hoppas på att det händer? Varför skulle jag börja gråta om han faktiskt spelade WSOP och åkte ut efter två timmar? Det är lite så jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som hellst utom Svennis. Om man har gnällt på att Lagerbäck hade en defensiv inställning så är det ingenting mot vad Svennis skulle köra med.

 

Hamrén låter intressant, men förbundet brukar väl plocka ifrån de egna leden så blir väl u21-killen, inte helt fel då han känner killarna som ska bli ryggraden i 5-6 år framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiskt sett är han den mest framgångsrika förbundskapten Sverige någonsin haft. Det kommer såsmåningom alla småungar att inse nu när Sverige troligen inte kommer att kvala in till slutspelen de närmaste åren.

 

Jag kommer ihåg 80-talet då vi inte var med i ett enda slutspel mellan -78 och -90. Otroligt vilket mörker det var.

 

Lagerbäck får förstås högsta betyg för 5 raka slutspel med ett såpass begränsat spelarmaterial som vi trots allt har.

 

Vi hade faktiskt rejält oflyt bäde -02 och -04 när vi var riktigt bra,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historiskt sett är han den mest framgångsrika förbundskapten Sverige någonsin haft. Det kommer såsmåningom alla småungar att inse nu när Sverige troligen inte kommer att kvala in till slutspelen de närmaste åren.

 

Jag kommer ihåg 80-talet då vi inte var med i ett enda slutspel mellan -78 och -90. Otroligt vilket mörker det var.

 

Lagerbäck får förstås högsta betyg för 5 raka slutspel med ett såpass begränsat spelarmaterial som vi trots allt har.

 

Vi hade faktiskt rejält oflyt bäde -02 och -04 när vi var riktigt bra,

 

Han har verkligen inte hanterat media + kritik bra, men tidingarna kommer nog sakna honom ändå. De har haft mycket galna saker att skriva om. Jag är 35 så jag har varit med om de mörka åren. Klagar inte på resultaten. Gillar inte personen och rent spelmässigt kanske man vill ha en annan inriktning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har verkligen inte hanterat media + kritik bra, men tidingarna kommer nog sakna honom ändå. De har haft mycket galna saker att skriva om. Jag är 35 så jag har varit med om de mörka åren. Klagar inte på resultaten. Gillar inte personen och rent spelmässigt kanske man vill ha en annan inriktning.

 

Mediahanteringen är det enda de skött riktigt dåligt tycker jag. Det är bara att se hur t.ex. Tre Kronor sköter detta, klasskillnad.

 

Sedan har han väl format laget, rent taktiskt, efter förutsättningarna dvs vi är inte tillräckligt bra för att föra spelet därav ett ganska defensivt balanserat lag. Det leder till att man inte får ut lika mkt av en spelare som Zlatan vilket leder till kritik av denna av okunniga personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediahanteringen är det enda de skött riktigt dåligt tycker jag.

 

Jag kan komma på i alla fall två saker till:

 

* Hanteringen av "Zlatanaffären" när Zlatan först blev avstängd (kan vara rimligt) och sedan ej kom tillbaka på ett bra tag lär knappast ha varit optimal, fick ett bestämt intryck av att Lagerbäcks dogmatism försvårade en lösning.

 

* Bristen på straffträning EM 2004. Det borde vara solklart att vad man framför allt kan träna på under ett EM och förbättra chanserna dramatiskt är just straffar då många inte alls får träna det vanligtvis och sannolikheten för ett straffavgörande inte är allt för små.

 

I övrigt håller jag med om han fått oförtjänt mycket skit, till stor del av folk som gissningsvis jämfört med honom har väldigt lite kunskaper om fotboll i allmänhet och landslaget i synnerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan komma på i alla fall två saker till:

 

* Hanteringen av "Zlatanaffären" när Zlatan först blev avstängd (kan vara rimligt) och sedan ej kom tillbaka på ett bra tag lär knappast ha varit optimal, fick ett bestämt intryck av att Lagerbäcks dogmatism försvårade en lösning.

 

* Bristen på straffträning EM 2004. Det borde vara solklart att vad man framför allt kan träna på under ett EM och förbättra chanserna dramatiskt är just straffar då många inte alls får träna det vanligtvis och sannolikheten för ett straffavgörande inte är allt för små.

 

I övrigt håller jag med om han fått oförtjänt mycket skit, till stor del av folk som gissningsvis jämfört med honom har väldigt lite kunskaper om fotboll i allmänhet och landslaget i synnerhet.

 

Kan hålla med om straffträningen. Kändes lite märklig hur det framställdes i media.

 

Folk i allmänhet har ju väldigt lite koll men tycker om att uttala sig även om sådant de inte vet någonting om som t.ex. fotboll och politik. Min generella inställning är att gör man tvärtom vad "folk i allmänhet" tycker och tänkar hamnar man oftast ganska rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte sopan Svennis bara plz.

 

DN's krönikör Esk lanserade honom tillsammans med Pia Sundhage.

 

Lagerbäck får högt betyg hos mig, är rädd för att vi kommer sakna våra fotbollssomrar framöver. Det negativa som jag kan tycka är att han har haft svårt att släppa loss ett vinnande spel i slutspelen och framför allt inte vågat chansa på toppformade spelare utan alltid spelat landslaget som ett klubblag där man skolas in under lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han blivit dålig, eller har han alltid varit det?

Har svårt att tro att han skulle vilja...

 

Han gick själv ut i media för drygt ett år sedan att hans högsta önskan ALLTID har varit att träna Svenska landslaget, men det hela uppdagades aldrig till något stort dessvärre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han gick själv ut i media för drygt ett år sedan att hans högsta önskan ALLTID har varit att träna Svenska landslaget, men det hela uppdagades aldrig till något stort dessvärre..

 

Intressant, men jag tvivlar på det hela ändå. Att betala pengar går inte ihop med svensk mentalitet. Angående Svennis så skulle väl Engelsk fotboll helt ha dött, utan Svennis. Fantastisk bragd! Bara att jämföra före och med. Idiotiska engelsmän som inte inser hur kassa de var (är?).

 

Hatar iofs defensiv fotboll, men man kan inte begära att lagen frivilligt skall förlora.

Defensiv fotboll fungerar tyvärr. Se på de tråkiga italienarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Köp in en internationell tränare!

 

no moniez för sånt!

 

Vad Sverige behöver göra är att höja kvaliteten på fotbollen i Sverige överhuvudtaget. Måste börja satsa mer på unga spelare och allsvenskan.

 

Sverige har gjort det bra med den trupp de har idag (obv inte i kvalet da :P). Visst begär man en hel del, men starkt ändå att kvala sig till så många turneringar. Viktigt att Sverige får in pengar som sedan satsas på unga spelare.

 

Vi får inte glömma att Sverige har 9 miljoner invånare, ska krävas mycket tur för en Zlatan att ploppa fram från ingenstans. Det behövs minst 2 Zlatans, 14 larsson/ljungberg och 3 duktiga u20 talanger. Då kan vi börja drömma om att nå långt då och då..tom drömma om en internationell tränare.

 

Finns helt enkelt inte pengar att ta hem stora tränare. Viktiga är att få fram en tränare som har koll på allsvenskan och vågar satsa på unga spelare.

 

Hamrén låter bra imo! Samtidigt tror jag att u-21 tränaren kan vara helt okej för jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ny förbundis känns Hamrén som det enda rimliga alternativet.

 

Vi hade faktiskt rejält oflyt bäde -02 och -04 när vi var riktigt bra,

 

I slutspelen ja. Men -02 hade vi en hel del röta som inte torskade mot Argentina. Okej, vi hade kunnat slå England, men det är inte så att vi dansade oss igenom den gruppen. -04 tyckte jag svenskarna länge var utspelade av såväl Italien som Danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...