Gå till innehåll

Hur borde jag spelat?


Recommended Posts

***** Hand History for Game 5104305355 ***** (Everest)

$10.00 USD NL Texas Hold'em (Deepstackat. Max inköp är $30, jag köpte in för $10)

 

Seat 6 is the button

Seat 1: Pierrot36 ( $35.40 USD )

Seat 2: xangela ( $28.00 USD )

Seat 3: sisisenor ( $8.91 USD )

Seat 4: 7OKER ( $9.55 USD )

Seat 5: HERO ( $9.85 USD )

Seat 6: roger.rien ( $7.77 USD )

Seat 7: djamx ( $9.45 USD )

Seat 8: schilder ( $33.96 USD )

Seat 9: JackEast ( $29.83 USD )

Seat 10: JamPod1978 ( $10.00 USD )

 

djamx posts small blind [$0.05 USD].

schilder posts big blind [$0.10 USD].

 

Dealt to HERO [ Kc Ad ]

 

JackEast folds

Pierrot36 calls [$0.10 USD]

xangela folds

sisisenor raises [$1.10 USD]

7OKER folds

HERO calls [$1.10 USD]

roger.rien folds

djamx folds

schilder calls [$1.00 USD]

Pierrot36 folds

 

** Dealing Flop ** [ 6s, 8d, Kh ]

 

schilder checks

sisisenor bets [$0.10 USD]

HERO raises [$2.25 USD]

schilder calls [$2.25 USD]

sisisenor folds

 

** Dealing Turn ** [ 3h ]

 

schilder bets [$3.05 USD]

 

What to do? (Ingen read på honom)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är ju frågan hur ofta han totalbluffar. Anledningen till frågan var att jag inte kan se honom spela handen som han gör utan varken drag eller en hand. Dvs att han i princip aldrig kommer folda för en push på turn.

 

Eftersom du kommer få in det på alla river (syn eller push om han checkar) så såg jag ingen anledning att bara syna turn då vi får samma resultat hur som helst. Med undantag att han kanske checkfoldar missade drag, vilket vi ju inte vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop raisen känns som han har QQ-TT, så call/call.
Wtf, why? Att inte 3beta pre är tjänstefel, och om du mot förmodan inte har ett spel som tillåter det balansmässigt är det i sig ännu mera tjänstefel. Som spelat synar du väl turn och får in det i slutändan. Alternativt pushar på turn, den delen känns marginell.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf, why? Att inte 3beta pre är tjänstefel, och om du mot förmodan inte har ett spel som tillåter det balansmässigt är det i sig ännu mera tjänstefel.

 

instämmer med 3-bettandet. det är viktigt. men vad menar du med det feta? vad skulle han ha för 3-bet range som gör att det inte är bra med AK? eller hur menar du?

 

sorry om det är OT, men om avsaknaden av 3-bet är största felet i handen kanske man kan kosta på sig en liten avstickare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Turn ** [ 3h ]

 

schilder bets [$3.05 USD]

HERO raises [$6.50 USD] (all-in)

schilder raises [$24.50 USD]

 

schilder shows [6c, 6d ]

HERO shows [Kc, Ad ]

 

** Dealing River ** [ 2c ]

 

schilder wins $19.65 USD from main pot

 

Så gick det...

 

Tycker inte det är mycket jag kan göra efter floppen, men borde helt klart raisat innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instämmer med 3-bettandet. det är viktigt. men vad menar du med det feta? vad skulle han ha för 3-bet range som gör att det inte är bra med AK? eller hur menar du?

 

sorry om det är OT, men om avsaknaden av 3-bet är största felet i handen kanske man kan kosta på sig en liten avstickare.

 

han menar att om du har en obefintlig eller nästintill obefintlig 3bets range så blir det ganska lättexploaterat att börja 3betta AK. att inte 3betta AK suger, att inte ha en 3bets range som tillåter det suger ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har känslan av att han donkar turn för att inte riskerar det skall gå check/check och inte få in stacken. Det är nästan alltid en nöthand då den spelas såhär. Har sett det ofta!

 

Sen är det inte så roligt att vika AK i detta läget heller kanske, men å andra sidan: Vad spelar han såhär? Kommer på fler nöthänder än ren luft/mellanpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...