Gå till innehåll

PLO - När ska man släppa handen?


Micke_E

Recommended Posts

Det här var i ett live-spel så ni får ha överseende med lite brist på detaljer och ett fult format. Bordet var väldigt slaskigt, med tre väldigt tomtiga spelare och fyra som i alla fall är ganska bra också jag (8 spelare alltså). Jag hade 54BB i stacken, alla relevanta spelare vid bordet utom bra spelare 4 täcker mig (han har 35BB).

 

Bra spelare 1 fold

Tomte 1 limp

Jag synar med J987 single suited

Bra spelare 2 limpar

Bra spelare 3 fold

Bra spelare 4 limp

Tomte 2 höjer till 6BB från SB

Tomte 3 på BB lägger ner (lite osäker här, han kan ha synat också, det var inte många händer han släppte iaf)

 

Tomte 1 synar raisen

Jag synar raisen (16 BB i potten, det kostar mig 5BB att syna, kan jag verkligen släppa här? Jag räknar dessutom med minst en syn till bakom mig, möjligen två)

Bra spelare 2 lägger sig

Bra spelare 4 går allin för totalt 35BB

 

Tomte 2 synar

Tomte 1 synar

 

Nu är det 113BB i potten, det kostar mig 29BB till att syna, då kommer jag bara att ha 19BB kvar i stacken. Jag misstänker att den bra spelaren har en vek AA-hand, tomtarna behöver inte ha speciellt starka händer alls eftersom dom är med i varje pott, oavsett om den är höjd eller inte. Tomte 1 har dessutom visat att han spelade 8887 en gång.

Kan jag släppa här? Syn känns inte så aktuellt, lika bra att stoppa in på en gång så att jag inte blir utbluffad på floppen om jag får en halvdan träff tycker jag (med tanke på att iaf Tomte 2 betar rakt ut på dom flesta dragen). Risken finns förstås att någon sitter med KQJT eller något sånt, och då blockar mig ordentligt, men egentligen är det bara den bra spelaren jag misstänker har en bra hand eftersom tomtarna absolut inte var rädda för att höja om dom gillade sina händer. Går jag allin så får jag ju dessutom en sidpott på minst 38BB, förmodligen 57BB mot dom två tomtarna.

 

Hur tycker ni man ska göra om Tomte 1 eller 2 hade lagt ner efter andra raisen, då hade det varit 84BB i potten, och kostat mig 29BB att syna och sidpotten hade blivit på 38BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...