Gå till innehåll

Ny mobil!


HSvensson

Recommended Posts

Vettafan hur en polares farsa kom över iphones men han hade med några från staterna till sina kids. Var första modellen nåt annorlunda kanske? Allt går väl men man vill ju inte lägga 100h på nåt som inte är så där jätteviktigt.
Ja, när den kom behövde man inte teckna. Därför var det lätt för svenskar att ta hem 1G och sen låsa upp dom helt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Jaha, nu blev det helt plötsligt aktuellt för mig att köpa ny lur.

 

Här är en teknisk jämförelse mellan:

 

Iphone 4, HTC Decire, Erixon X10, Nexus gogglelur

 

 

Finns det något hyffsat neutralt och färskt mobiltest någonstans?

 

Fick själv en iPhone 4 igår, jag väljer att att fortfarande köra på Android (har just just nu en Google Nexus One)

 

Tycker du borde köpa en HTC som har 2.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu blev det helt plötsligt aktuellt för mig att köpa ny lur.

 

Här är en teknisk jämförelse mellan:

 

Iphone 4, HTC Decire, Erixon X10, Nexus gogglelur

 

 

Finns det något hyffsat neutralt och färskt mobiltest någonstans?

 

Jag är ju en iPhone fanboy så för mig är det inte svårt, men annars är det HTC desire eller Samsung galaxy S som gäller! X10 vill jag inte ens prata om. testat de flesta lurarna när jag jobbar i teliabutik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också lite funderingar på ny lur. Har tidigare varit trogen nokia-anhängare men efter den senaste tidens fiaskon har jag börjat titta åt andra håll. Jag har varit lite inne på samsung men de verkar tycka att blixt är överskattat. Att luren tar schyssta bilder är nog det absolut viktigaste för mig. Nokia släpper ju snart sin N8 som verkar riktigt lovande, inte minst med tanke på fotokomponenterna. Nokia envisas ju dock med att symbian. Jag har egentligen ingen koll på varken android, Iphone eller symbian så skulle uppskatta lite synpunkter på N8 vs uppenbara konkurrenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikat lite på HTC desire ett tag och den verkar intressant, är lite av en hater till apple sen dess att man köpte en ipod och blev tvingad att använda pissprogrammet itunes. Känns som att desire redan funnits ett tag och det vore trist att slå till nu om det kommer en ny mobil senare i höst, någon som har koll på om det ska lansera något nytt i höst/ tidig vinter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Desire känns lite för gammal för att köpa nu. Är det inte samma bildskärm i den som nexus one som hade problem med multitouch?

 

Själv väntar jag på att se vad HP kommer lansera för telefoner efter Palm köpet. Borde iaf komma endel nya android lurar till jul så bara vänta.

 

Såg på flashback att desire HD är på ingång, 15e oktover kommer den verkar det som.

 

http://www.mobil.se/articles/HTC-Desire-HD-ny-modell-fran-HTC-1.367123.html

 

https://www.flashback.org/t1263917

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på flashback att desire HD är på ingång, 15e oktover kommer den verkar det som.

 

http://www.mobil.se/articles/HTC-Desire-HD-ny-modell-fran-HTC-1.367123.html

 

https://www.flashback.org/t1263917

 

det är den jag också sitter och väntar på. skulle väl kanske inte rekommendera den till den vanliga användare iom storleken samt att de förmodligen inte skulle ha någon större användning av prestandan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Kan verkligen rekommendera Nexus S, Googles nya lur.

 

Innehållet är helt underbart, enda som är lite tråkigt med den är att den lite för plastig.

 

hur är batteritiden på nesus s:n? jag är inte riktigt nöjd med batteritiden på desire hd:n, orkar man ladda den ungefär varje eller varannan dag så är det en underbar telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är batteritiden på nesus s:n? jag är inte riktigt nöjd med batteritiden på desire hd:n, orkar man ladda den ungefär varje eller varannan dag så är det en underbar telefon.

 

Om man ska använda den mkt så kommer man behöva ladda den varje kväll.

 

D.v.s har man igång 3G/Wifi med automatiska synkningar 24/7, Spotify samt ringer smsar och surfar. Då kommer batteriet vara ner på 15% i slutet av kvällen. Skippar man dock 3G/Wifi så räcker nog batteriet 2 dagar utan laddning.

 

Dagar när jag suttit hemma och bara ringt samt smsat har nog batteriet räckt över 3dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev en itelefon för mig, skönt att höra att det inte bara är iphonen som har kasst batteri. Använder man den sparsamt räcker det ett tag, men surfa + lite annat så blir det att ladda nästan varje dag. Mkt nöjd i övrigt med nallen.

 

Det är inte batteriet som är kassa utan att man kör så många funktioner nuförtiden, speciellt är skärmna drar betydligt mer än förut.

 

En postiv sak är att man kan köpa batterier med större kapacitet, upp till 25% mer. Ej till iPhone dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...