Gå till innehåll

Mike´s Rock n Roll-Poker 30/1-2010. Rapporter från turren i inläggen #552 och framåt!


MikeTime

Recommended Posts

  • Svars 633
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sedan måste även Klykan få ett litet tack, du fixade så att jag +ade på denna turre vilket var något jag inte hade räknat med.:lol:

 

För all del, det bjuder jag så gärna på.

 

Hade trevliga bordsgrannar med Klyka och Illvilja i spetsen, själv hittade jag inte riktigt varken mitt vanliga spel eller mitt vanliga snack:mrgreen:

 

Jag har hört att du har ett "snack" och det såg man som sagt inte så mycket av. Sällskapet var ändå av det trevligare slaget, så jag hoppas vi ses nästa gång!

 

---

 

Nä, en annan kan ju aldrig spela bra poker i liveturrar. Jag tomtade mig i vanlig ordning och Illvilja mobbade mig tills tårarna var på gränsen att tränga fram. Som om det inte var nog med att med all rätt racka ned på mitt spel i turren, framför allt nedan beskriven hand, så ljög han ihop nånting om en hand som jag skulle ha spelat dåligt i den förra upplagan av Mikes turnering. Som om jag skulle.. eh, ja just, ja..

 

Höjdpunkten var nog när jag satt 9k djup med blindsen 25/50 och diskret skjuter in två prydliga staplar med vardera 4 st 25-marker som en raise från mellanposition. Trodde jag.. "Vad tänkte du nu", undrade Illvilja, varpå jag ser att det inte var 25-marker utan 500:ingar jag pyttsat in. Så jag råkade visst openraisa den nätta summan av 80 BB, eller ca 45% av min stack. Ett omslag all in och jag nödgades syna med min J9 (som från första början var att se som en rätt lös raise, även med normal raisestorlek). Fi visar upp AK, jag klonkar 9:an på floppen men esset kommer på rivern. Typiskt att man ska bli utdragen med stålet... :evil:

 

Efter den handen fanns det ingen hejd på Illviljas illvilliga kommentarer. :cry:

 

Turren slutade som jag förtjänade, med förnedring. Synd att jag inte fick chansen att dela med mig lite av förnedringen till djens också, han behagade ju inte dyka upp. Han har ju inte guts att möta mig IRL, vilket är rätt fnissigt med tanke på hur intimidating jag inte alls är. Fråga lappen.

 

Minus 1100 på turren efter inköp och dubbla rebuys. Cashgamet gick betydligt bättre. Inledde visserligen med att hosta bort en femhunka till Danne, min chaufför för dagen, men följde sedan upp med att plussa 2180 kr, så totalplusset för kvällen landade på 580. Bättre än förra gången, då jag kom undan med blotta förskräckelsen och lagom vinst för att täcka bensinpengarna och hamburgaren på vägen dit.

 

Efter turneringens avslutande begav jag, Danne, nordqvist och Kfluffie oss iväg med bilen mot nya fantastiska äventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Då får du allt sluta presentera dig som Mattias. :D Nejdå, jag ber om ursäkt.

2) Hur ska det inte gå att plussa på det spelet när theadmin är med och jm_j spelar ett oträffat par i tior på hand med potbets hela vägen? :mrgreen:

 

pfft nu ska vi inte vara sånna, du får det att låta som om det vore ett garanti pluss med jmj vid bordet *visslar*

Ta jmj's första badugi hand när han pottade hela vägen som exempel. Det var EJ pga hans pillemariska fnissiga uppsyn och det faktum att han såg ut som ett stort finskt frågetecken när vi förklarade reglerna som gjorde att jag synade ner honom det var mina übermensch reading skillzz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez hamnade på det turrebord där värdet var som absolut störst, ändå blev turreresultatet 33/40 för hans del. :-D

Ville bara informera om det. Åter till soff-koman.

 

Vilket ju givetvis inte betyder annat än att appelsf har magiska klonkarskillz. Turren är jag sjukt nöjd med. Spelade varje hand helt jävla perfekt. Rebuyade, betalade en small blind och addonnade (roligt ord) direkt. Pappa Ola hade varit stolt över mig. Dubblade sedan min (nästan) dubbla startstack mot, ja gissa vem, och hade dubblat den en gång till om inte hans AK hade klonkat mot min QQ.

Jag säger det igen; kan vara den enda turre då jag faktiskt spelat varenda hand perfekt.

 

Hade gärna suttit vid det bordet och spelat cashgame 40 timmar i veckan resten av livet.

 

pfft nu ska vi inte vara sånna, du får det att låta som om det vore ett garanti pluss med jmj vid bordet *visslar*

Ta jmj's första badugi hand när han pottade hela vägen som exempel. Det var EJ pga hans pillemariska fnissiga uppsyn och det faktum att han såg ut som ett stort finskt frågetecken när vi förklarade reglerna som gjorde att jag synade ner honom det var mina übermensch reading skillzz

 

Ja, det blev ju inte spel förrän du och hogge75 kom till bordet. Innan dess hade det bara gått ut på att gula jm_j, Gina och theadmin - en i taget. Det funkade fint och de fick snällt betala alla sina pengar. Visst är det bra när bankomaterna står i kö men det blir ju lite tråkigt i längden, känns som waste of time när de bara hade kunnat ge oss pengarna direkt.

 

Planen var densamma mot dig och hogge men det visade sig ju att ni kunde spela poker. Men där kom minsann jm_j in i bilden. Pengar OCH spel. :lol: Hade gärna suttit ett par timmar till... Ni får se till att ta er till Sthlm på JohnH's SuperWeekend! Har en dubbelsäng ni kan få låna. Då blir det crazy games som heter duga! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer mig in i hyllningskören till Mike, en perfekt arrangerad turnering. :-D

Som vi diskuterade kanske ett par blindslevels kan tas bort till nästa gång, blev lite sent för gamla gubbar som jag.

 

Kul också att få träffa gamla bekanta samt Mike och en hel mängd andra forumiter jag inte sett IRL innan, ingen nämnd och ingen glömd.

 

 

 

 

Vilket ju givetvis inte betyder annat än att appelsf har magiska klonkarskillz.

 

Jag hade dock turen att klonkarskillzen försvann till slut. Efter att ha förstått vad som hände vid det beryktade bord 4 kändes det som min egen begravning när jag skulle slås över dit efter en stillsam början på bord 2. Hamnade till höger om appelsf/Rock'nroll vilket jag senare insåg var världens vinstlott. Med hyfsade kort kunde jag limpa, se honom som vanligt höja typ 10000 anytwo och sedan ha fördelen att se övriga bordet agera innan jag skulle estämma mig för syn eller inte, vilket det var läge för om jag var klar favorit mot any2. A8 fick först duga för att dubbla upp, sedan 99 en uppdubbling till och A7 fick stå för att ta hans sista marker.

 

Var sedan chipleader med ca 100K och hade egentligen bara mindre ups and downs tills vi var 6 kvar och jag hade lite drygt denna stack.

 

 

Kommer inte ihåg mkt av spelet på FT fram tills vi är 4 kvar.

 

Känns ju trist att bli utdragen och han som drar ut inte ens kommer ihåg det. :cry:

 

Min stack försvann mot TF i två omgångar.

 

Först hade jag AA, reraisar TF 15K med syn pre, flopp Q97 bet 15K, syn. Turn K, all in och syn av turnade tvåpar K9 som höll på river.

 

Hade då knappt 50K kvar. Några potter senare är jag bb med KQ, TF höjer, en syn, jag synar. Flopp kommer JT2, 2 spader, pott ca 20K jag har runt 40K.

 

Jag ställer. I det läget väntade jag mig ju inte att bli synad och leda, vilket dock var fallet eftersom TF synar med Q7 i spader och träffar färg.

 

Synen hade han inte pottodds till om man bara räknar färgdraget men den är korrekt räknat cashgamemässigt med Q som outs också. Turneringsstrategi med prisfördelningsfaktorer skulle möjligen kunna ändra på beslutet. När jag såg TF vid tillfället fick jag dock den definitiva känslan att han inte tänkte i dessa termer....

 

Sedan var det dags att sova, först tydligen högljutt snarkande i en vilstol, sedan i sovsäck i spellokalen med bettskena osnarkande (hoppas jag?)

 

Hemresan blev dock lite kaotisk, först det ovan beskrivna bilnyckelstrulet och sedan var det allmänt kaos i tågtrafiken med rejäla förseningar, kanske för att Mike arrangerade turnering i stället för att vara på jobbet?

 

Sammanfattningsvis: verkligen superkul, vill inte missa nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Schoolbook: Verkligen kul att du kom så man fick se den beryktade skolboken! Jag är dock nöjd att vi inte satt på samma bord från start mtp dina turreskillz, tror att du var den vassaste på finalbordet.

 

Synen hade han inte pottodds till om man bara räknar färgdraget men den är korrekt räknat cashgamemässigt med Q som outs också. Turneringsstrategi med prisfördelningsfaktorer skulle möjligen kunna ändra på beslutet. När jag såg TF vid tillfället fick jag dock den definitiva känslan att han inte tänkte i dessa termer....

 

Från klockan 2:00 och framåt är jag rätt säker på att TF öht inte tänkte speciellt mycket alls... :mrgreen: Dock gjorde han ett pro-beslut när han i pausen på ft med 5 man kvar tar en powernap på golvet. Efter det så var han ju faktiskt vaken större delen av tiden som återstod.

 

Varmt välkommen åter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt gubbsjukt öldrickarpoker, fan skulle varit där. Lixom att se ärkemongot mike i sin egna turnering smuttandes på en whiskey med vetskap över småbrags på pf dagen alá "Oj, nog ett par bärs för mycket:D". Ni beter er exakt som 15åringar som druckit för första gången, hur känns det? w/e hare gött gubbjävlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt gubbsjukt öldrickarpoker, fan skulle varit där. Lixom att se ärkemongot mike i sin egna turnering smuttandes på en whiskey med vetskap över småbrags på pf dagen alá "Oj, nog ett par bärs för mycket:D". Ni beter er exakt som 15åringar som druckit för första gången, hur känns det? w/e hare gött gubbjävlar.

 

Det ligger en hel del i det du säger :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag såg TF vid tillfället fick jag dock den definitiva känslan att han inte tänkte i dessa termer....

Turneringsstrategier och prisfördelningsfaktorer hit och dit. Jag vart onykter och trött. Ibland behöver man inte fler anledningar än så ;-)

 

Från klockan 2:00 och framåt är jag rätt säker på att TF öht inte tänkte speciellt mycket alls... :mrgreen: Dock gjorde han ett pro-beslut när han i pausen på ft med 5 man kvar tar en powernap på golvet. Efter det så var han ju faktiskt vaken större delen av tiden som återstod.
Du ser, oavsett onykterhetsgrad är jag alltid kapabel att ta +EV-beslut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det blev ju inte spel förrän du och hogge75 kom till bordet. Innan dess hade det bara gått ut på att gula jm_j, Gina och theadmin - en i taget. Det funkade fint och de fick snällt betala alla sina pengar. Visst är det bra när bankomaterna står i kö men det blir ju lite tråkigt i längden, känns som waste of time när de bara hade kunnat ge oss pengarna direkt.

 

Planen var densamma mot dig och hogge men det visade sig ju att ni kunde spela poker. Men där kom minsann jm_j in i bilden. Pengar OCH spel. :lol: Hade gärna suttit ett par timmar till... Ni får se till att ta er till Sthlm på JohnH's SuperWeekend! Har en dubbelsäng ni kan få låna. Då blir det crazy games som heter duga! :-D

 

Vad är detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket ju givetvis inte betyder annat än att appelsf har magiska klonkarskillz. Turren är jag sjukt nöjd med. Spelade varje hand helt jävla perfekt. Rebuyade, betalade en small blind och addonnade (roligt ord) direkt. Pappa Ola hade varit stolt över mig. Dubblade sedan min (nästan) dubbla startstack mot, ja gissa vem, och hade dubblat den en gång till om inte hans AK hade klonkat mot min QQ.

Jag säger det igen; kan vara den enda turre då jag faktiskt spelat varenda hand perfekt.

 

Hade gärna suttit vid det bordet och spelat cashgame 40 timmar i veckan resten av livet.

 

 

 

Ja, det blev ju inte spel förrän du och hogge75 kom till bordet. Innan dess hade det bara gått ut på att gula jm_j, Gina och theadmin - en i taget. Det funkade fint och de fick snällt betala alla sina pengar. Visst är det bra när bankomaterna står i kö men det blir ju lite tråkigt i längden, känns som waste of time när de bara hade kunnat ge oss pengarna direkt.

 

Planen var densamma mot dig och hogge men det visade sig ju att ni kunde spela poker. Men där kom minsann jm_j in i bilden. Pengar OCH spel. :lol: Hade gärna suttit ett par timmar till... Ni får se till att ta er till Sthlm på JohnH's SuperWeekend! Har en dubbelsäng ni kan få låna. Då blir det crazy games som heter duga! :-D

 

Det låter väldigt lockande, slaskigt bra cg game OCH få skeda med hogge75 kan knappast bli bättre? När är detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, efter en god natts sömn börjar man nästan fungera som människa igen och jag börjar bli redo att ringa bilverkstaden. För tyvärr så backade jag ganska rejält denna helg, även om pokern gick break even.

 

Jag började min resa alldeles för tidigt på lördagsmorgonen, det tog 25 minuter att få fram vår andrabil, en bättre begagnad Audi ur snödrivan där den stod. Efter att ha åkt några kilometer tänker jag för mig själv att det förvisso brukar blinka lite lampor i bilen, men just den lampan som så ilsket blinkar klarrött just nu är väldigt lik temperaturmätaren, och samtidigt ser jag att temperaturmätaren går väldigt snabbt uppåt. Jag stannar på en parkering direkt och fortfarande en halvtimme efter att ha ringt Nathalie som skyndar till undsättning med två barn så ryker det om motorn. Skitbil!

 

En volvo kan man ju alltid lita på iaf, även om det strandsätter Nathalie. Tyvärr har fläkten varit på väg att ge sig ett tag och i ett par mil låter bilen som ett gammalt propellerplan, innan den hostar till lite ödesdigert och ger upp. Först njuter jag av tystnaden innan jag börjar inse hur jävla kallt det kommer bli.

 

Jag kommer till Hallsberg en halvtimme efter jag borde varit där och känner mig inte ett dugg sugen på maten som de serverar. Jag går istället och letar rätt på lite semlor. På vägen från Hallsberg lyckas på något sätt appelsf trycka sig in i bilen även om det ser ruggigt trångt ut.

 

Väl framme så hamnar jag bredvid klyka, i position, nötplatsen, o även skanke sitter där med. Jag har ju en fin tröja från Pokerworld på mig som det står "Illvillja" på, men det fanns i ärlighetens namn väldigt många pokertröjor där. Vårt bord utklassar de andra i tipspromenaden och generellt gillar jag vårt bord. Jag har inte spelat poker på 2 månader och behöver lite uppvärmning. Bordet är lagom soft och jag bygger sakta men säkert stack utan att vara allt för illa ute ngn gång. Jag lägger mig när jag måste och bettar för värde när jag kan utan att för den sakens skull kanske få maximalt värde. Bl.a. hade jag svårt att få betalt med floppat set som blev kåk på turn UTG i en 6 vägs pott, men det var mycket pengar inne redan från början.

 

När borden så småningom slås ihop hamnar jag på samma bord som schoolbook som har en stor stack och tyvärr också ur position på KFluffie som spelar väldigt bra lös poker och inte ger mig eller många andra några öppningar. Jag synar ner honom med mellanpar en gång men han verkar vara alldeles för sugen på min bounty för mitt eget bästa så antalet händer jag spelar utan honom är typ obefintliga. En för min del väldigt avgörande hand är när jag slår upp pre med 88. Jag har ungefär 40 bb och Kfluffie täcker mig gott och väl då han säkert sitter med 120bb+.

 

Floppen kommer trevliga 753 rainbow och jag bettar ut bara för att få syn igen med kommentaren "måste ju titta på ett till kort". Turn kommer en 4 och ger spaderdrag. Jag bettar halvpott och får en miniraise i ansiktet. Min lapproffemark ser helt plötsligt lite halvkall ut och jag har halva min stack inne ungefär. Med tanke på att Fluffie verkar spela allt så finns det helt klart en 6a i hans arsenal, liksom andra monsterhänder som 73,65 osv. Självklart kan han vara totalt tom, men en miniraise luktar på något sätt så väldigt mycket konstigare än om han pushat då jag troligen hade synat. Nu väljer jag att lägga mig med 20 bb kvar i stacken och en möjlighet att komma tillbaka. Oavsett om han bluffade mig eller inte så spelade han väldigt bra, men jag är ganska säker på att han hade mig slagen, ska bara få honom att erkänna det med :)

 

Strax därefter bryts borden igen vilket jag e tacksam över. Jag hamnar mellan en shortstackad optikern och en ganska djup Mike. Jag har även TF o hygglo på bordet, liksom han som slutligen vinner. Finns en kille med som jag inte kan namnet på heller men vi har delat bord tidigare. Då jag sitter väldigt shortstackad har jag inte så mycket möjligheter att agera, det verkar som om jag lärt TF lite väl mycket om att spela shortstacked under våra coaching sessions och han ger mig få möjligheter att agera, även om han i sanningens namn gör flera ganska muppiga raises (typ 3k raise med 7k bakom osv).

 

Med A9o repushar jag TF som gjort en standard höjning på 2k och håller mig kvar när han foldar. En stund senare får jag dubbla upp mot Mike med A7 mot hans AJ. Floppar stegdrag som sitter på rivern. Dock är jag vid detta läge oerhört trött och märker knappt att jag träffar. Ett par händer senare tittar jag ner på AKs och när det då blir höjning från min okända bordsgranne och TF synar bakom e det lätt att få in degen. Motvilligt synar mina motspelare och jag ser en bra chans att trippla upp. KJ och KQ har de, varav jag täcker TF som har KQ så gråter inte jättemkt av Q på floppen även om det så klart är irriterande. J på turn är dock mer besvärlig och jag får lämna turneringen på en 14:e plats.

 

Diplomet verkar dock inte vara uppskattat av min baneman då det låg kvar på golvet i en hög tillsammans med annat skräp. "Jag spöade farsan" stod det med stora bokstäver och en mindre smickrande bild på mig. Jag ger mig ut till cashgamebordet med viss vånda med vetskapen om mina tillkortakommanden i den spelformen. Jag hittar Crappy som ser väldigt moloken ut och Klyka med en alldeles för stor stack för hans eget bästa. Jag sätter mig ned o spelar med dem ett tag innan jag byter till det bord där jm_j och hogge sitter med cdk bl.a. John ansluter och det blir ett enormt slaskigt cashgame där jag efter ett par monstruöst vackra spel inser att klockan passerat 5 och att småbarnspappor inte borde vara vakna nu.

 

Jag har vunnit tillbaka inköpet till turneringen iaf på cashgamet och ser att Kfluffie lämnat soffan i pokerlokalen. Att i detta läge gå och hämta min medtagna madrass eller sovsäck känns som ett allt för jobbigt projekt så jag stöper ner i soffan och vaknar ngn dryg timme senare när turneringen är över. Jag fryser och drar på mig jackan och sover oroligt tills pisseblåsan försöker implodera och jag tvingas ut i kylan för att åtgärda detta. Tar ett snack med schoolbook och en trevlig ludvikabo som jag dock inte vet vad han heter och funderar över gårdagen.

 

Vi bestämmer att jag ska köra boråspacket till station och även trycka om schoolbook. Jag startar bilen så man vet att skiten fungerar även om jag inte har stora förhoppningar om att värmen ska funka. Schoolbook lassar in sina grejer och släpper bagageluckan som smäller igen och låser hela bilen. Nyckeln sitter i och bilen går på tomgång. Vi står ute och funderar. Inte ens jm_j's gangstermetoder fungerar och efter inrådan av glasmästare crappy ringer vi bärgningsfirman som spenderar 30 sek med att ta sig in i bilen för 1500 kr.

 

Hemresan avlöpte så småningom bra även om de va rejäl snörök vissa delar och jag kommer bara 10 minuter sen till barnkalaset för Jamie. Dock smiter jag in i duschen för att tina så e borta en stund till.

 

En fantastisk pokerhelg som vanligt Mike, nästa gång tar jag tåget (något jag hade tänkt denna gång med tills jag skulle köra DP) och det får fan vara lite varmare så att man kan njuta av cigarren som inte gick åt denna gång heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter väldigt lockande, slaskigt bra cg game OCH få skeda med hogge75 kan knappast bli bättre? När är detta?

 

Nu är det visserligen JohnH som är arrangör så jag är bara blygsamt insatt i vad som kommer hända. Det jag kan pussla ihop av det jag har hört är följande:

- Det börjar givetvis med mat och dryck

- Därefter var det snack om Ballbreaker, ett place med roliga lekar för vuxna karlar, typ simulatorgolf, bowling, simulatorracing, simulatorlerduveskytte, simulatorfotbolsstraffar, ja vad fan - en massa simulatorer och bowling helt enkelt.

- Sedan beger vi oss runt knuten till Gamblerz för slaskpoker

 

Detta skulle inträffa i mars någon gång. Dessvärre är jag bortrest 8-16:e så hoppas att det är innan eller efter det.

 

Synen hade han inte pottodds till om man bara räknar färgdraget men den är korrekt räknat cashgamemässigt med Q som outs också. Turneringsstrategi med prisfördelningsfaktorer skulle möjligen kunna ändra på beslutet. När jag såg TF vid tillfället fick jag dock den definitiva känslan att han inte tänkte i dessa termer....

 

HAHAHAHA! Guld! :mrgreen:

 

Och vad sa jag innan turren? Schoolbook är nötproffs! Får passa på att be om ursäkt för att vi inte kunde forsla hem dig säkert i en fungerande bil med GPS och värme. JohnH, som jag vet är en vettig människa med en vettig bil, hade sagt att han skulle köra dig. Hur det till slut blev tattar-illlvilja har jag ingen aning om men återigen, hemskt ledsen... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu är fanimig rågen måttad! :twisted:

 

Jag tänkte ju mer som att om du behövt köpa in för sådär mkt pengar kan de inte vara mkt kvar av studiebidraget, för jag kunde ju inte föreställa mig att du VUNNIT pengarna, men fick ju det förklarat sen att så på något sätt var fallet...

 

Attans. Bevisen hopar sig för att lördagsklonken bara var ren tur :-(

 

Väl skrivet, din mupp! ;-)

 

Du skulle tagit erbjudandet om att ge mig 50/50 om jag spelade klart FT åt dig så hade du fårr förstapriset...hade ju iofs varit -EV för dig, speciellt som jag erbjöd dig 30% :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

HAHAHAHA! Guld! :mrgreen:

 

Och vad sa jag innan turren? Schoolbook är nötproffs! Får passa på att be om ursäkt för att vi inte kunde forsla hem dig säkert i en fungerande bil med GPS och värme. JohnH, som jag vet är en vettig människa med en vettig bil, hade sagt att han skulle köra dig. Hur det till slut blev tattar-illlvilja har jag ingen aning om men återigen, hemskt ledsen... :(

 

Nu känner jag mig äntligen som en fullvärdig forummedlem när jag hamnat i en signatur. Av tacksamhet för detta skall jag finkänsligt undvika att kommentera det markerade.

 

Nötproffsryktet blir jag väl aldrig av med nu, antingen är jag skrytsam eller falskt blygsam så jag håller bara tyst.

 

Inga problem, ni kollade ju med mig innan att det var lugnt att sticka.

 

John var ännu ej vaken, Illvilja var det. Crappy med flera hade bråttom till tåget och jag bestämde mig för att hänga på.

 

Bah, va ju scoolbook som baklåste min grymmingvolvo!

 

Dock först efter den fatala repliken: "Du kan stänga bakluckan så länge" medan jag fortfarande höll uppe den medan de hämtade sitt bagage. Strax efter hörde man "Aj då..". Övriga gänget åkte med granne till stationen, jag fick dock vänta eftersom mitt bagage var kvar i Illviljas bil.

 

Sorry i alla fall, och tack för skjutsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

John var ännu ej vaken, Illvilja var det. Crappy med flera hade bråttom till tåget och jag bestämde mig för att hänga på.

 

 

Jag satt och myste i köket och åt frukost med katterna medan jag kollade in bilbärgaren som gled in på tomten. Spännande in i det sista. Jag var vaken lite för länge för att gå upp kl 10.30 och köra bil. Hoppas ni kom fram i tid till tåget.

 

 

...och jag hoppas bilen höll hela vägen för illviljas bil hade skrivit en grön liten signatur i snön. Glykol ska helst inte läcka ur bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...