Gå till innehåll

2,5-5 på Svs med KK


Recommended Posts

Fi spelar 28/18/1 med trebett på 8. iofs bara 41 händer. Men har inga direkta reads, möjligt att han är hyfsat kompetent

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,038)

BB ($509)

UTG ($115)

Hero ($751)

BTN ($566)

 

Dealt to Hero K:diamond:K:heart:

 

fold, Hero raises to $17.50, BTN calls $17.50, SB raises to $50, fold, Hero raises to $142, fold, SB calls $92.50,

 

FLOP ($307) 7:spade:9:club:8:spade:

 

check, Hero bets $235, SB raises to $895 (AI), HERO :shock: :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Fi höjer min höjning som synats en gång Mycket stark hand?

2: Fi synar min 4 bett. Det är här jag går bort mig, tror jag. Vad kan han ha? Eller är min raise för liten här? Synar han med små/mellanpockets? AK AQ, varför slår han inte om en fjärde gång?

3: C/R på turn betyder ofta stål eftersom vi kan utesluta bluff i detta läge med tanke på prefloppspelet? Vad finns kvar i hans range som vi slår här? AK QQ JJ? Hur stor är den sannolikheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Fi höjer min höjning som synats en gång Mycket stark hand?

2: Fi synar min 4 bett. Det är här jag går bort mig, tror jag. Vad kan han ha? Eller är min raise för liten här? Synar han med små/mellanpockets? AK AQ, varför slår han inte om en fjärde gång?

3: C/R på turn betyder ofta stål eftersom vi kan utesluta bluff i detta läge med tanke på prefloppspelet? Vad finns kvar i hans range som vi slår här? AK QQ JJ? Hur stor är den sannolikheten?

 

 

1. Behöver inte vara stark han har ju 8% 3bets range på ett litet sample.

2. Din 4bet borde varit större IMO för att driva ut hans skit, skulle gjort den till lite över 200 men det är jag det..

3. Utesluta bluff skulle jag gjort iaf, eftersom han vet att du nästan är commitad. Känns som enda handen i hans range som du slår här är QQ eller TT då han har ett stegdrag, möjligen JJ med ett gut shot, men min instinkt säger att han har J10, 98 eller AA men jag skulle nog ändå ha synat här, så vad gjorde du? Och vet du vad han hade?

Kan ju också vara AK med färgdrag eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Aset" vilket faktiskt är hans nick, :roll: hade AA. Vilket i efterhand är är ganska uppenbart, frågan är bara varför han inte skickade in det pre?

 

Jag tror eftersom jag är fisk, att man oftast är slagen här. Men jag fortsätter nog att syna

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,038)

BB ($509)

UTG ($115)

Hero ($751)

BTN ($566)

 

Dealt to Hero K:diamond:K:heart:

 

fold, Hero raises to $17.50, BTN calls $17.50, SB raises to $50, fold, Hero raises to $142, fold, SB calls $92.50,

 

FLOP ($307) 7:spade:9:club:8:spade:

 

check, Hero bets $235, SB raises to $895 (AI), Hero calls $374 (AI),

 

TURN ($1,526) 7:spade:9:club:8:spade:5:spade:

 

 

 

RIVER ($1,526) 7:spade:9:club:8:spade:5:spade:2:heart:

 

 

 

Hero shows K:diamond:K:heart:

(Flop 10.8%, Turn 9.1%)

 

SB shows A:club:A:heart:

(Flop 89.2%, Turn 90.9%)

 

SB wins $1,511

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Aset" vilket faktiskt är hans nick, :roll: hade AA. Vilket i efterhand är är ganska uppenbart, frågan är bara varför han inte skickade in det pre?

 

UL , känns som ganska given syn där ofta. Vad har du själv för 3-bets %? Jag tycker inte han behöver shippa in det pre. Gillar hans linje , mkt som du foldar om han pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UL , känns som ganska given syn där ofta. Vad har du själv för 3-bets %? Jag tycker inte han behöver shippa in det pre. Gillar hans linje , mkt som du foldar om han pushar.

 

Jag ligger på ca 5% i 3bets

 

För då foldar du händerna som du inte synar en 5betspush med och det vill han inte.

 

Jo är nog sant, det är väl en efterhandskonstruktion jag skapat kanske.

Det finns ju ingen fold övt pre där för mig, men det är ju bara givet iom att jag sitter på KK och det vet ju inte fi :shock:

 

Jag foldar självklart det mesta där om han puchar, så det är nog ett bra spel av fi.

Fan också :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...