Gå till innehåll

Hjälp och råd turneringar med högt inköp


Berry3

Recommended Posts

Hallå där ute.

 

Har lite funderingar kring turneringar med högt inköp, jag lirar på pokerstars lite spontant ett antal timmar i veckan. I förra veckan körde jag "steps" för en billig slant och fann det löjligt enkelt att för 7 dollar komma upp till nivå 4 och byta den biljetten till ett inköp till valfri turnering med 215$ inköp. En schyst deal tänkte jag och körde i lördags en 25k guaranteed med 250 deltagare och kom på 16:e plats och en vinst på 530 $. Jag blev mycket glad och skall fortsätta med dessa steps eftersom det enligt mitt tycke är lättare att kvala så istället för satteliter.

 

Nu till Mina funderingar.

 

I början av turneringen, är det rätt att ställa med bra händer för att så fort som möjligt bygga upp en schyst stack för att kunna säkerställa en längre existens i turneringen?

 

Och när jag hamnar ITM, ska jag spela avvaktande och endast riktigt bra händer trots mycket höga blinds?

 

Hur många floppar skall man ungefär se i % för att inte vara alldeles för vilda västern? typ 30 %?

 

ok jag vet att mina frågor är lite noobiga, men skit sammma.

 

Är tacksam för alla tips jag kan få om turneringspoker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mtp att du ställer de här frågorna tror (läs: vet) jag att du gör bäst i att inte spela dem alls..

 

ta dina vinster och spring eller spela på lägre nivåer tills du har en bättre förståelse.

 

+1, om man nu kan sälja de där turneringsbiljetterna, annars bör du lägga väldigt mycket tid på att förstå lite mer basics i turneringar.

Väldigt allmänt

-Tight i början

-Lösa till dig desto mer blindsen blir värde i jämförelse med din stack och andras stackar

-ITM vill du inte tighta till dig, pengarna finns på FT och speciellt top3 slaska runt tror jag är din största chans på pengarna om du nu måste spela turneringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mtp att du ställer de här frågorna tror (läs: vet) jag att du gör bäst i att inte spela dem alls..

 

ta dina vinster och spring eller spela på lägre nivåer tills du har en bättre förståelse.

 

 

Jag vet lika väl som du att det är höga nivåer och i CG kör jag lågt. Jag är inte så oerfaren som du kanske tror, utan har lirat en del. jag har lirat en hel del turneringar, men undrade om det var någon större skillnad och saker man skulle tänka på när det kommer till turrar med riktigt höga inköp. dessutom tycker jag verkligen det är värt det om man få inköptet i det här fallet för en småsumma som 7$? ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet lika väl som du att det är höga nivåer och i CG kör jag lågt. Jag är inte så oerfaren som du kanske tror, utan har lirat en del. jag har lirat en hel del turneringar, men undrade om det var någon större skillnad och saker man skulle tänka på när det kommer till turrar med riktigt höga inköp. dessutom tycker jag verkligen det är värt det om man få inköptet i det här fallet för en småsumma som 7$? ...

 

Du verkar så oerfaren som de flesta verkar tro. Försöker inte trycka ner dig men du har en hel del att lära än om man lyssnar till dina tankesätt. Spara biljetterna, lira lägre ner och skaffa dig en förståelse.

 

ps. Du kan inte räkna med att du kommer springa så bra i steps som du verkar gjort hittills utan det kommer förmodligen stagnera snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tightare!!

 

Endera går du den långa vägen som de nämner ovan eller så spelar du för stording (i relation till din rulle).. med hjälp av flyt och/eller bra kortsnitt.

 

Det är många duktiga som spelar stepsen också tyvärr..

 

Eftersom du frågar om stora inköp så låter det som du är en sån typ som vill gambla. Om du inte har ambitionen/tiden/energin för att öka din pokerkunskap rejält så ska du nog gå på min linje. Du kan då vinna mycket... men troligen inte.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på alla i den här tråden, förutom:

 

Just steps är ett utmärkt sätt att vinna inträdet i de högre nivåernas MTT. Det är ibland löjligt dåligt spel på Step1 och Step2, till och med så jag är vinnande :-)

 

Men, Steps bygger på att du ska spela snortight, det är satellitstrategi som gäller i dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar så oerfaren som de flesta verkar tro. Försöker inte trycka ner dig men du har en hel del att lära än om man lyssnar till dina tankesätt. Spara biljetterna, lira lägre ner och skaffa dig en förståelse.

 

ps. Du kan inte räkna med att du kommer springa så bra i steps som du verkar gjort hittills utan det kommer förmodligen stagnera snart

 

ok. tackar för alla svar.

 

Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag verkligen ökar förståelsen och lär mig mer om pokern. Hur ställer ni er till att läsa pokerböcker? tips på någon grym bok som ni själva läst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pokerforum.nu/forum/studier/

 

Där kan du nog finna vad du söker. Lägg nån timme så ska du se att du får fram lite matnyttigt utifrån vad du nu söker.

 

1. Läsa böcker

2. Nöta turneringar

3. Analysera ditt spel

4. Nöta turneringar

5. Läsa böcker

6. Nöta turneringar

7. Analysera ditt spel

8. Analysera ditt spel.....

osv

 

 

De flesta som spelar $200 och uppåt i inköp har ínsane med erfarenhet i form av studier, analys av sitt spel och miljoner spelade händer. Några har visserligen inte läst en pokerbok men det underlättar för de flesta.

 

Det finns väl inte sådär jättemånga som i längden pallar med att leva på enbart turneringar då variansen är som en jävul på axeln...

 

/optimisten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...