Gå till innehåll

Klyka cyklar för Barncancerfonden


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 484
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur känner du till mina etsningar? Nåja, jag är ju inte 26 längre, har det inte riktigt i mig att bara dra med mig en söt tjej hem sådär. Kanske nåt jag borde jobba på?

 

Ja, det borde du jobba på. Du är ju rätt söt själv så det ordnar sig nog. Jag är iofs mest orolig över hur det gick med katten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och katten har ju samma size så nästa gång du ser henne så jamar du rakt ut. Troligen fattar hon inte vinken så då fyller du ut samtalet med att du också är hungrig och undrar om hon bjuder på lite vitt vin och räkor.

 

"Bjuder du en liten kisse på kräftor så borde du iaf bjussa på några räkor kan jag tycka."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och katten har ju samma size så nästa gång du ser henne så jamar du rakt ut. Troligen fattar hon inte vinken så då fyller du ut samtalet med att du också är hungrig och undrar om hon bjuder på lite vitt vin och räkor.

 

"Bjuder du en liten kisse på kräftor så borde du iaf bjussa på några räkor kan jag tycka."

 

Kan hända att hon helt tar miste och vänligt men bestämt försöker mota bort mig med foten så som man gör när en påstridig katt försöker tränga sig på.. :mrgreen:

 

Modifiera den och fråga om hon vill bli bjuden på en räka istället. :roll:

 

Nu tror jag du missförstod vilken size JohnH refererade till... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev du inlöööööööv så klart du ska ta kontakt med henne. Desperat eller inte. Kärleken har inga gränser :-P

 

Desperat? JA som fan

Finns risken att du gör bort dig? JA som fan

Är risken stor att du gör bort dig? JA som fan!

 

MEN, är du tillräckligt sugen på att få komma i kontakt med henne känner du själv om det är värt det... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet var tjejen bor, ta reda på namn och adress telefon, sen smsa eller ring!

:roll: det är långt ifrån troligt att hon sett det som en skön gest.

Hade väl varit ganska klockrent att när hon varit så snäll och bjudit katten på mat så är det inte mer än rätt att nån bjuder henne på mat, dvs du.

Well Played Sir!

 

Tyvärr får du nog bara hoppas att ni ses igen och att hon känner igen dig. Fråga om hon sett katten mer och erbjud ovanstående... passivitet funkar lika illa i poker som med tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev du inlöööööööv så klart du ska ta kontakt med henne. Desperat eller inte. Kärleken har inga gränser :-P

 

Desperat? JA som fan

Finns risken att du gör bort dig? JA som fan

Är risken stor att du gör bort dig? JA som fan!

 

MEN, är du tillräckligt sugen på att få komma i kontakt med henne känner du själv om det är värt det... ;-)

 

Nja, ska inte påstå att det började ringa kyrkklockor vid vårt möte, mest att det gnager mig att jag lät ett närmast cinematiskt tillfälle glida mig ur händerna. Det var jävligt lamt av mig.

 

Har vid ett par tillfällen bestämt mig för att göra bort mig totalt och skita helt i vad tjejerna i fråga ska tycka om mig i efterhand. Det kan vara värt det. Har bara gjort det när det gällt nån tjej som jag faktiskt tyckt vara av flickvänsmaterial, eller potentiellt sådant. Dock har det inte funkat i nåt av fallen, men båda uttryckte en stor uppskattning för gesten.

 

Tyvärr får du nog bara hoppas att ni ses igen och att hon känner igen dig. Fråga om hon sett katten mer och erbjud ovanstående... passivitet funkar lika illa i poker som med tjejer.

 

Risken att se henne igen är inte jätteliten - vi bor nära varandra, hon är förmodligen student och jag är semistudent. Jag har märkt att i en liten stad som Uppsala kan det löna sig att försöka vara allmänt charmerande mot alla fina tjejer man möter, tex kassörskor, servitriser mm, även om man inte försöker plocka hem dem där och då. Genom att slänga ut agnade krokar åt höger och vänster, så kommer man förr eller senare möta nån av dem ute på krogen, och då virar man in fiskelinan. Har funkat, faktiskt. Det går ju inte riktigt under benämningen raggning med den förväntade return/investment-ration, utan mer en allmän inställning gentemot folk. Det kan bära frukt att vara sitt bästa jag i alla lägen, inte bara vad gäller att träffa tjejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sitter och dricker svagöl i sällskap med KFluffie. Lösa tankar på att börja spela poker igen (!) börjar formas. Kanske, kanske...

 

KFluffie ger sin respekt till Kraclob när det gäller HUsng. Klyka nickar passivt medhållande, som visste han något om saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och dricker svagöl i sällskap med KFluffie. Lösa tankar på att börja spela poker igen (!) börjar formas. Kanske, kanske...

 

KFluffie ger sin respekt till Kraclob när det gäller HUsng. Klyka nickar passivt medhållande, som visste han något om saken.

 

Vad fan gör Kfluffern nuförtiden? Har inte sett röken av honom här ju. Och du själv?

Du har ju lite brains så varför jobbar du inte bara ihop en anständig rulle och kör? Med jobba menar jag alltså inte grinda. Det hade ju varit mycket bättre än att repeatgula på CC som du verkar ägnar dig åt periodvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan gör Kfluffern nuförtiden? Har inte sett röken av honom här ju. Och du själv?

Du har ju lite brains så varför jobbar du inte bara ihop en anständig rulle och kör? Med jobba menar jag alltså inte grinda. Det hade ju varit mycket bättre än att repeatgula på CC som du verkar ägnar dig åt periodvis.

 

KFluffie som skriver:

Jag sa faktiskt upp mig i måndags efter att ha tagit det jag vill efter ett par år som IT-logistiker. Nu ska jag i mars och resa i Central- och Sydamerika i 4-5 månader innan jag hoppar på studierna och axlar om till ett intresse jag har haft länge: databasadministratör (Microsoft SQL Server 2008 here I come!)

 

Annars blir det lite grind på Stars och möter Kraclob och lägger JJ med en suck och funderar på vad han hade.

 

Mvh,

KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Efter KFs och min lilla session här hemma hos mig har jag börjat spela lite HUsng igen. Med betoning på "lite". Ingen grind att tala om.

 

Roligt är det iaf igen, men det finns inte så mkt tid över till poker. Vi får se om det blir nån kontinuitet. Jag spelar som vanligt på mkt låga nivåer och vinner än så länge iaf.

 

På lördag är det turre hos MikeTime. Djens fegade ur pga att han insåg att han han hamnade vid mitt bord. Han är konstig, den pojken. Och Lapproffe hoppade av, dock med en vettig ursäkt, också har vi ju redan kärleksstångats IRL förut.

 

Men det ska bli kul att kasta munläder med de andra deltagarna iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korspost från tråden om mikes turre:

 

[...]

 

Nä, en annan kan ju aldrig spela bra poker i liveturrar. Jag tomtade mig i vanlig ordning och Illvilja mobbade mig tills tårarna var på gränsen att tränga fram. Som om det inte var nog med att med all rätt racka ned på mitt spel i turren, framför allt nedan beskriven hand, så ljög han ihop nånting om en hand som jag skulle ha spelat dåligt i den förra upplagan av Mikes turnering. Som om jag skulle.. eh, ja just, ja..

 

Höjdpunkten var nog när jag satt 9k djup med blindsen 25/50 och diskret skjuter in två prydliga staplar med vardera 4 st 25-marker som en raise från mellanposition. Trodde jag.. "Vad tänkte du nu", undrade Illvilja, varpå jag ser att det inte var 25-marker utan 500:ingar jag pyttsat in. Så jag råkade visst openraisa den nätta summan av 80 BB, eller ca 45% av min stack. Ett omslag all in och jag nödgades syna med min J9 (som från första början var att se som en rätt lös raise, även med normal raisestorlek). Fi visar upp AK, jag klonkar 9:an på floppen men esset kommer på rivern. Typiskt att man ska bli utdragen med stålet... :evil:

 

Efter den handen fanns det ingen hejd på Illviljas illvilliga kommentarer. :cry:

 

Turren slutade som jag förtjänade, med förnedring. Synd att jag inte fick chansen att dela med mig lite av förnedringen till djens också, han behagade ju inte dyka upp. Han har ju inte guts att möta mig IRL, vilket är rätt fnissigt med tanke på hur intimidating jag inte alls är. Fråga lappen.

 

Minus 1100 på turren efter inköp och dubbla rebuys. Cashgamet gick betydligt bättre. Inledde visserligen med att hosta bort en femhunka till Danne, min chaufför för dagen, men följde sedan upp med att plussa 2180 kr, så totalplusset för kvällen landade på 580. Bättre än förra gången, då jag kom undan med blotta förskräckelsen och lagom vinst för att täcka bensinpengarna och hamburgaren på vägen dit.

 

Efter turneringens avslutande begav jag, Danne, nordqvist och Kfluffie oss iväg med bilen mot nya fantastiska äventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...