Gå till innehåll

NL50$ Valuebet på river?


Akim

Recommended Posts

Fi 50$(BB)

Hero 50$(SB)

 

Jag har ingen read på Fi, första gången jag spelar mot honom och det är 2:a eller 3:e handen.

 

PRE FLOP:

 

Jag raisar med QQ(ingen klöver) till 1,5$ och får syn.

 

FLOP:

 

:Kc::Jc::5h:

 

Fi: Check

Hero: Bet 2$

Fi: Call

 

TURN:

 

:Kc::Jc::5h::8h:

 

Fi: Check

Hero: Bet 4.5$

Fi: Syn

 

RIVER:

 

:Kc::Jc::5h::8h::2d:

 

Fi: Check

Hero: ???

 

Alla drag missar är detta en autobet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att alla drag missar e inte en anledning till att valuebetta river, han synar obv inte med missade drag, close river mellan check och bet, skulle bettat mot en station å checkat mot alla andra.

 

Han kan ju ta din hand som ett missat drag också så han fortsätter syna ner J här. Dock! tror jag att det är bra många fler Kx här en Jx här, jag kan tänka mig att checka ner här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet mot en spelare utan info. I heads up gäller inte argumentet "han synar bara med en bättre hand" imo. Det troliga är ju att du har bäst hand och då ska du betta. Väljer han att folda slipper du att visa din hand och han lever i ovisshet om du bluffade eller inte, det kan leda till att han tar ett dåligt beslut i en framtida pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle alltid beta här mot okänd spelare. Dock litet, ca halvpott. Anledning är att jag förväntar mig att han då synar med alla JX och KX. Och det finns fler JX än KX, hur? De flesta synar med JA-J9 pre. De flesta 3betar AK och kanske också KQ, samtidigt som de sällan synar med K9. Det finns därför väldigt många fler kombinationer av JX än KX. Sen finns det fler händer som hittar syn mot ett litet bet, färgdrag som hittat par på turn etc.

 

Att inte beta här är att missa värde mot en okänd spelare.

Beta litet >> beta stort >~ checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eliten säger check, så jag antar jag får gå på det. I just denna hand så betade jag ca 8.5 på river och fick syn. Fi muckade och jag vann potten.

 

tror det där är rätt mycket fel inställning till poker, "jag gör som eliten" undra/fråga varför. Nu tror jag inte att du är så egentligen men tänk på det.

Jag vill gärna ha en motivering från ebi men man vet aldrig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det där är rätt mycket fel inställning till poker, "jag gör som eliten" undra/fråga varför. Nu tror jag inte att du är så egentligen men tänk på det.

Jag vill gärna ha en motivering från ebi men man vet aldrig..

 

Jag frågade ST varför men fick inget svar. Håller helt med skulle gärna vilja få en förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det där är rätt mycket fel inställning till poker, "jag gör som eliten" undra/fråga varför. Nu tror jag inte att du är så egentligen men tänk på det.

Jag vill gärna ha en motivering från ebi men man vet aldrig..

 

Nej det är precis rätt att göra som eliten. Ifrågasätt inte att dom har rätt och försök istället förstå varför det skulle vara rätt, om de berättar för dig kommer man ju ändå inte ha samma insikt som att komma på det själv.

Har man ett facit vad som är rätt så ska de väl inte vara så jävla svårt att komma på varför det är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är precis rätt att göra som eliten. Ifrågasätt inte att dom har rätt och försök istället förstå varför det skulle vara rätt, om de berättar för dig kommer man ju ändå inte ha samma insikt som att komma på det själv.

Har man ett facit vad som är rätt så ska de väl inte vara så jävla svårt att komma på varför det är det.

 

Nu handlar det kanske inte om att ifrågasätta då jag är med på att check antagligen är det bästa spelet. Försökte ställa motfrågor för att få en närmare förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är precis rätt att göra som eliten. Ifrågasätt inte att dom har rätt och försök istället förstå varför det skulle vara rätt, om de berättar för dig kommer man ju ändå inte ha samma insikt som att komma på det själv.

Har man ett facit vad som är rätt så ska de väl inte vara så jävla svårt att komma på varför det är det.

Det är iofs också så religion funkar. Gör som eliten säger (mullorna) och fråga inte varför. Ifrågasätta är aldrig fel så länge man är öppen och mottaglig för ny kunskap.

 

Om man inte förstår de bakomliggande principerna är det svårt att själv applicera kunskapen på andra, liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'd bet. Grejen är att jag bettar hellre river tunnare tidigt så jag får betalt lättare senare. Om han foldar rivern här när vi bettar kommer han känna att vi kör över honom mer än vad vi gör vilket kommer leda till mer profitabla lägen i nästkommande händer.

 

Förutom att jag tror det är litet EV+ att betta rivern.

 

Edit: Och så, ofc, behöver vi inte visa vår hand de gånger han viker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är iofs också så religion funkar. Gör som eliten säger (mullorna) och fråga inte varför. Ifrågasätta är aldrig fel så länge man är öppen och mottaglig för ny kunskap.

 

Om man inte förstår de bakomliggande principerna är det svårt att själv applicera kunskapen på andra, liknande situationer.

 

Det har ju fungerat i många år så? 8-)

 

Ne men menar främst att man ska ta tillvara att duktiga spelare ens vill dela med sig av sin åsikt och att även om man får det förklarat för sig är det inte säkert man förstår. Får man en liten hint och kan komma på det själv så har man väl ganska bra insikt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...