Gå till innehåll

Bästa comboposten - chans till $10! :)


JohnH

Recommended Posts

Tjena,

 

Har ni något kul citat, one liner, hel post (ej tråd) eller något som någon kan ha missat? Nu menar jag inte generellt utan enbart det som skrivits på pokerforum. Citera eller skriv från minnet. Glöm bara inte att lägga till vem som skrev det.

 

 

Edit: Bästa comboposten resulterar i 10dollarsflipp mot trådstartaren. Vinnaren väljer någon av de 10starthänder som denne får i vår heads up. Om denne har foldat 9händer så blir det alltså flipp på den tionde. :D Vinnaren utses kl 17.30 i morgon fredag. Man måste ju givetvis inte nödvändigtvis lira flipps, det är upp till vinnaren. Vinnaren väljer även site :D

 

 

Combocitatexempel:

 

JohnH: Syna pre i tidig pos för värde

Jennez: Bra tänkt.. SOPA!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe..

 

Freemans är riktigt bra!

 

Har förhoppningar att hitta lite korta citat. Tänkte göra en liten kul grej om det hittas nåt.

 

Jag får bjuda på denna långa så länge...

 

 

I brist på intressanta pokerhändelser så ska jag berätta en episod ur mitt stackars liv.

 

Någon gång under tidigt 2000-tal. Jag studerar i Lund och över sommaren hyr jag en polares lägenhet. Jag har nyss fått kontrakt på en egen lägenhet men inflyttningsdatum är inte förrän till hösten.

 

Jag försöker (med betoning på försöker) försörja mig på poker och det går inget vidare. Pengarna sinar och slutligen har jag bara ett par hundralappar på kontot och misären är i det närmaste total.

 

Nu ringer polaren från Kristianstad och undrar om jag inte ska hänga med på lite festligheter. Deprimerad av pokerförluster resonerar jag som så att jag ändå kommer förlora pengarna. Bättre att festa upp dem och falla med flaggan i topp!

 

Jag beställer helt sålunda en sista minuten-biljett till Kristianstad och snart drar festligheterna igång. Förfesten är riktigt skoj och spriten flödar. Ett fyllespel där förloraren måste dricka dras igång. Tyvärr krävs tankekraft i spelet, vilket leder till att jag får dricka stup i ett. Det sista jag minns av förfesten är att jag tänker att jag måste spara den sista hundralappen så att jag kan ta mig tillbaka till Lund.

 

Dagen efter vaknar jag med infernalisk, dunkande huvudvärk och en mobiltelefon fattigare. Min gode vän(som tagit det någorlunda lugnt med alkoholen dagen innan) erbjuder sig att skjutsa in mig till stationen. Jag tackar givetvis ja.

 

Avsläppt vid stationen beger jag mig genast till närmaste bankomat bara för att upptäcka att mitt konto är helt tomt. Utan telefon, pengar eller mat börjar jag fundera igenom de mest bisarra planer på hur jag ska komma med tåget: ljuga att jag ligger i lumpen, men glömt mitt leg. Leta efter en använd biljett etc etc.

 

Slutligen kommer jag på den inte alltför ljusa ideén att samla pantburkar. Lätt framåtböjd och yr ragglar jag fram längs Kristianstads gator och letar tomburkar. Letandet går som på räls. Burk efter burk efter burk hittas och efter bara någon timme har jag så det räcker till hemresan.

 

Lite orolig för att någon som jag känner ska se mig med alla dessa burkar smyger jag in i en matvaruaffär och lyckas efter lite "diskret" letande hitta en automat.

 

Burk efter burk trycker jag in i maskinen, men maskinhelvetet vägrar acceptera dem!!! Bakom mig bildas efter hand en kö bestående av finniga fjortonåringar och pensionärer. Jag trycker in dem igen och igen. Alltmer desperat, men maskinen vägrar ge med sig. Bakom börjar pensionärerna sucka.

 

- Danska böka gö' inte att pante, säger någon bakom mig.

- Vad sa du?

- Danska böka...

Fan i helvete. Jag trycker på kvittot och får 10,50 kr. Helvetes djävla djungelapa! 10,50 för 2 timmars slit. Fyllehungrig och djävlig lämnar jag butiken.

 

mcDonalds 10 kronors cheeseburgare får bli den tillfälliga räddaren från hungersnöden. Snabbt sätter jag i mig den. Energiboosten låter inte vänta på sig: varför inte cykla hem, tänker jag djärvt.

 

Sagt och gjort: jag ger mig av på stöldturné i K-stad. Snart hittar jag en olåst, blåmålad damcykel modell äldre.

 

Nöden har ingen lag, konstaterar jag och ger mig av.

 

Snart är jag ute ur staden, men min plan att cykla raka vägen till Lund längs E22 :an faller platt. Varenda biljävel tutar på mig och jag inser att det inte är helt lämpligt att cykla på en europaväg.

 

Efter att ha konsulterat en uppsatt karta på en rastplats försöker jag memorera en färdväg som iallafall leder till västerut.

 

Ett par timmar senare på diverse småvägar är mina muskler så trötta att jag måste ställa mig upp varje pedalvarv för att orka få ner pedalen (cykeln är helt oväxlad). Gråtfärdig och hungrig ser jag plötsligt ett körsbärsträd i utkanten av en stor bondgård. Jag cyklar fram till trädet och börjar girigt plocka ner de bär jag når för att genast stoppa dem i munnen. Trots att de inte är helt mogna tycker jag de smakar alldeles underbart.

 

Plötsligt ser jag en kärring stå och glo på mig ett tiotal meter bort. Våra ögon möts och jag tycker mig förnimma mänsklighet och genuin vänlighet i hennes ansikte. Intrycket varar i två sekunder:

 

Göööösta, skriker hon. Någon stjäl våra bär!

Vad i helvete, hör jag någon ropa.

 

Ute på ett fält ser jag en gubbe komma springande. Jag blir inte särskilt rädd utan cyklar lugnt iväg. Jag vinkar nonchalant åt gubben.

 

Jag hinner precis komma runt en krök då jag hör att en motor rusar upp i varv följt av en rivstart. Den jäveln tänker jaga ifatt mig!!! Adrenalinet rusar och jag trampar för allt vad jag är värd. Desperat tittar jag efter en avfart att ta in på, men vägen kantas av taggtråd. Slutligen ser jag en grusväg som leder in i en liten skogsdunge.

 

Jag cyklar ut bland träden och gömmer mig själv och cykeln bakom en stor sten. Bara sekunden senare dundrar bonden förbi med en amerikansk pick up. Hjärtat pumpar så att det gör ont i bröstet och jag trycker mig längs marken.

 

Jag inser att han snart kommer fatta att jag tagit av från huvudvägen (och med tanke på mängden avfarter så) och letar efter ett bättre gömställe. På andra sidan den lilla grusvägen är skogen tätare och en stor stenmur utgör ett perfekt skydd från vägen.

 

Jag joggar dit och gömmer mig.

 

En stund senare kommer pick upen och tar givetvis in på grusvägen. Det är först nu jag börjar bli riktigt djävla rädd. Bara en total galning kan tycka det är värt att jaga en stackars cyklist i mer än 20m minuter för ett par körsbär?!

 

Jag ber till gud att han inte ska titta i backspegeln då bilen långsamt passerar mig.

 

När bilen åkt förbi gör jag mitt största misstag någonsin: Jag kastar cykeln över stenmuren och hoppar efter.

 

När bilen för andra gången har passerat mig och faran tycks vara över hoppar jag upp på cykeln och börjar trampa. Det går inget vidare för hjulet har nu blivit så skevt att det fastnar i ramen på vägen runt.

 

Efter åtminstone 20 minuters mekande och hoppande på hjulet är det så rakt att jag iallafall kan cykla. Dock så trycker det fortfarande mot ramen så att det två gånger per varv känns som om någon bromsar åt mig.

 

När det slutligen börjar mörkna befinner jag mig mitt ute i ingenstans. Jag har ingen aning om var jag befinner mig. Jag har under dagen endast hittat ett par omogna äpplen och lite vinbär att stilla min hunger med. Plötsligt öppnar sig himlen och jag är nu inte bara dödligt hungrig och trött. Jag är dessutom genomblöt. Jeansen kladdar fast på benen och jag önskar att jag vore död. Gud är dock med mig. Efter en stor uppförsbacke kommer en nerförsbacke och efter nerförsbacken ser jag en kyrka med tillhörande kyrkogård.

 

På kyrkogården ser jag en vattenslang och jag skall just börja dricka då jag upptäcker en skylt som varnar för att vattnet ej är drickbart. Det blir min räddning. Jag ser en träbyggnad med en rullstolsgubbe på dörren.

Kyrkotoaletten! Halleluja!

Dörren är öppen och jag stillar min törst. När jag sedan ska ge mig iväg är det redan mörkt och jag bestämmer mig för att övernatta på toaletten.

 

Där inne skruvar jag upp elementen till max och sprider ut alla handservetter på golvet och lägger mig intill elementet för att kläderna förhoppningsvis skall torka under natten. Trots att jag är utsvulten och musklerna skakar av trötthet somnar jag lycklig. Jämfört med cykelturens helvete är den varma kyrkotoaletten rena himmelriket!

 

När jag stelare än Klas Ingesson vaknar dagen efter har jag inget att förlora: jag är så djupt förskjunken i helvetet att det bara kan bli bättre:

 

Timmarna går. Ibland regnar det. Ibland inte. Cykeln gnisslar och jag passerar byar, hästhagar och traktorer. Jag har ett svagt minne av att jag med mina bara händer rycker upp en sockerbeta vid ett plantage och rengör den i en skitig vattenpöl för att sedan äta upp den medan den kvarvarande jorden knastrar mellan tänderna.

 

Jag minns hur jag tusen sorger senare klampar in i lägenheten i Lund, stapplar fram till kylskåpet öppnar en Campbell Tomatsoppa och häller i mig den kall... Den smakar underbart och mitt livs största, och värsta, äventyr är till ända. Jag hoppas att jag inte tröttat ut er om ni har orkat läsa allt...

 

Med vänlig hälsning HataB2B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa comboposten resulterar i 10dollarsflipp mot trådstartaren. Vinnaren väljer någon av de 10starthänder som denne får i vår heads up. Om denne har foldat 9händer så blir det alltså flipp på den tionde. Vinnaren utses kl 17.30 i morgon fredag. Man måste ju givetvis inte nödvändigtvis lira flipps, det är upp till vinnaren. Vinnaren väljer även site :D

 

 

Combocitatexempel:

 

JohnH: Syna pre i tidig pos för värde

Jennez: Bra tänkt.. SOPA!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamle modden Nusseman rev av en riktigt klassiker apropå att en pfare frågade vad oms hade blivit av MaLiik:

 

Det är många som har tassat nära linjen i några inlägg men ingen har, som MaLiik sprungit två mil över gränsen, dragit ner byxorna och bajsat på golvet...

 

I sin kontext är det en tiopoängare :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...