Gå till innehåll

Allt om klädpoker!


The Grand Bark

Recommended Posts

Funderade lite runt det här med Elita och Multipoker. Om dom hade lagt upp det som "Spela klädpoker med Elita" så hade det iaf funnits en viss koppling till poker. 8-)

 

Men det var inte det saken gällde nu. I min ungdom, flera eoner tillbaka i tiden, spelades det en del klädpoker. Oftast i samband med måttligt till överdrivet intag av brända och destillerade drycker. Även en holk (ej för fåglar) kunde iaktagas när röken skingrats och fnittret lagt sig. Allt detta är förmodligen, och till gagn för alla inblandade parter, preskriberat nu. Det gick rätt livat till mellan varven. Till och med lite hångel, på gränsen till fullkontakt navelboxning kunde inträffa under dessa kamratliga sammankomster. Fast det spelades rätt mycket femkortpoker, knack- och krypkille med... :D

 

Så jag undrar, lever klädpokern idag eller är den förpassad till de sälla jaktmarkerna? Det dräller ju av pokerhajar här på PF, ni måste väl för tusan ha något klädpokerminne att delge oss.

 

* RP till en Allt om-tråd - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar mest poker med killar nuförtiden så klädpoker känns inte så hett, fråga mig inte varför.

 

Var väl en del klädpoker i högstadiet på nån klassresa, men vi hann aldrig långt. Sen vare ju lamt med folk som fuskade med massa strumpor, dubbla trosor och skit.

 

- Jag har ALLTID dubbla trosor!! kunde det heta när man kom på nån stackare.

 

Oftast slutade det med att nån kexdäckade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
  • 3 months later...

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,863845,00.html

 

Världens största tävling i klädpoker anordnas i London

 

 

den irländske bookmakern Paddy Power, som anordnar världens största –och första – klädpokerturnering. Tävlingen kommer att hållas i London den 19 augusti.

Turneringen var först ett aprilskämt från bookmakern, men då han överöstes av anmälningar från hela världen blev man tvungen att ta tävlingen på allvar.

 

Vinnaren kommer också att få ett gyllene fikonblad och dryga 18 000 dollar i prispengar. Dessutom en gratis plats i det öppna irländska pokermästerskapen.

Reglerna kommer att vara de vanliga för "No limit Texas hold´em poker".

XXXXX

 

Nån här som ska vara med? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utmande flickvännen i klädpoker. 5 kortspoker med utspel. Det visade sig vara katastrof eftersom hon klonkade hejvilt, så tillslut satt man där näck och förnedrad.

 

Är inte hela tanken att man ska sitta där näck till slut? Kanske inte förnedrad, men näck. Eller tja, förnedrad är ju inte helt fel heller.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utmande flickvännen i klädpoker. 5 kortspoker med utspel. Det visade sig vara katastrof eftersom hon klonkade hejvilt, så tillslut satt man där näck och förnedrad.

 

Är inte hela tanken att man ska sitta där näck till slut? Kanske inte förnedrad, men näck. Eller tja, förnedrad är ju inte helt fel heller.

 

8-)

 

Du får nog starta en bondagetråd om du ska vidareutveckla lite. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...