Gå till innehåll

Höstmörker 3 oktober


Ängeln17

Recommended Posts

För att få delta i denna turnering krävs medlemskap i PK Engeln eller annan pokerklubb i Sverige (måste kunna styrkas) Man kan lösa medlemskap på plats.

 

Klubben står för kaffe samt kokt korv med bröd och det kommer att finnas dricka att köpa för de törstiga. Klubben tillåter inte att man tar med egna drycker till turneringen.

 

Deltagarantalet är begränsat till 50 och föranmälan är ett måste.

 

OBS! Endast föranmälda deltagare kommer att släppas in.

 

Datum: 3 oktober

 

Klockan: 14.00

 

Spelform: THNL

 

Startstack: 10000

 

Startblinds: 25-50

 

Ant: Ja. Från och med period 5

 

Blindsperioder: 4x40 minuter och därefter 35 minuter per period

 

Inköp: 500+60

 

Var: Linköping. Adress meddelas via mail några dagar innan.

 

Anmälan: pkengeln@hotmail.com

 

 

Välkomna

 

PK Engeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 för tillfället.

 

Mailanmälan måste vara klubben tillhanda senast klockan 09.00 på lördag fm.

 

Edit: Vi har ökat startstacken till 10000 och lagt till nivån 75-150. Så nu är den ännu mer spelvänlig.

 

Edit2:

 

Några fler forumiter som ska dit?

 

Jo det är det men de är inte så aktiva här och jag vill inte ge ut deras nick. Det får de göra själva om de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi är fyra grabbar från vår klubb som sätter sig i bilen och åker 11 mil (enkel resa) för att stödja det lokala näringslivet i Linköping (läs; en arbetslös Ängel) hoppas vi att fler följer vårt exempel...

Kan vi passera 30 pers idag kanske?

 

Btw:

 

1) Kommer INTE att betala för korv och kaffe idag!

2) PK Engeln är skyldig mig så mycket pengar för alla dyra korvar så jag kommer betala 5:- för ölen idag!

3) If I raise - u better fold!

4) Vad ska man med en myra till? Står i inlägget längst upp att det blir en sån i period fem?

 

Ses om sex timmar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi är fyra grabbar från vår klubb som sätter sig i bilen och åker 11 mil (enkel resa) för att stödja det lokala näringslivet i Linköping (läs; en arbetslös Ängel) hoppas vi att fler följer vårt exempel...

Kan vi passera 30 pers idag kanske?

 

Btw:

 

1) Kommer INTE att betala för korv och kaffe idag!!

 

Idag finns även kanelbullar till kaffet. Dagsfärska, hembakade å de kostar inget.

Är ju kanelbullen dag i morgon och det vill vi fira.

 

2) PK Engeln är skyldig mig så mycket pengar för alla dyra korvar så jag kommer betala 5:- för ölen idag!!

 

Vi kan tyvärr inte ta ansvar för att deltagare har dyselexi och inte kan förstå en rak och enkel prislista. Dessutom läs klubbens stadgar:

 

§ 97654.12754.9876 Överklaganden om felaktigheter som begåtts under en turnering av enskild deltagare, måste vara tävlingsledningen tillhande senast 5 inuter innan avslutad turnering. I annat fall lämas de utan åtgärd.

 

 

3) If I raise - u better fold!

4) Vad ska man med en myra till? Står i inlägget längst upp att det blir en sån i period fem?

 

Ses om sex timmar!

 

Nu ska du inte va elak mot myrstackarna.

 

Ja vi lär väl inte klara oss undan :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försent för anmälning?

Samma plats som förra gången?

(Fick inget mail denna gång så kunde inte höra av mig via # som inte fungerar)

 

Om svret på fråga 1 är nej och fråga 2 är ja så dyker jag in ^^

 

Du kan anmäla dig per telefon till Ä t.o.m 13:00. Har du numret? Annars PM:a mig så får du det.

Fast å andra sidan vete fan om jag vill att du ska komma jäkla lottolirare! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försent för anmälning?

Samma plats som förra gången?

(Fick inget mail denna gång så kunde inte höra av mig via # som inte fungerar)

 

Om svret på fråga 1 är nej och fråga 2 är ja så dyker jag in ^^

 

WTF. Ska kolla varför du inte fått det.

 

Du kan anmäla dig per telefon till Ä t.o.m 13:00. Har du numret? Annars PM:a mig så får du det.

Fast å andra sidan vete fan om jag vill att du ska komma jäkla lottolirare! :-(

 

Done.

 

Först belv vi 22 å sen så 23 igen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var den klar då.

 

Totalt blev vi 19 till slut efter tre återbud och två som aldrig dök upp :evil:. Men jag tror att vi nitton som va där hade väldigt trevligt Av dessa nitton så var det fyra från Mikes klubb i Kumla. Tre av dessa lyckades lägga beslag på 3 av de fyra sista :lol: platserna (man kanske skulle åka till Kumlas klubbturrar).

 

Båt här på forumet knep förstaplatsen efter stabilt spel. Grattis till dig. Tvåan kom till FB som cl men höll inte ända in i mål. Dock gjorde de en deal när de va HU eftersom de hade i stort sett lika stora stackar. De lämnade en mindre del av prispengarna att lira om och de tog alltså Båt hem.

Trea blev en ny bekantsskap och undertecknad lyckades knipa en fjärdeplats. På femte plats och den som försvarade hedern åt Kumlaborna var den sista av deras spelare, och han bor inte ens i Kumla.

 

2300846650103383768S500x500Q85.jpg

 

2493854620103383768S500x500Q85.jpg

 

De som åkte ut tidigt spenderade en del av kvällen på cg.

 

2765831590103383768S500x500Q85.jpg

 

Väl mött den 24 oktober igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre av dessa lyckades lägga beslag på 3 av de fyra sista :lol: platserna (man kanske skulle åka till Kumlas klubbturrar).

 

 

Ok. Det här ser jag som en direkt förolämpning och en utmaning! På fredag (9/10) kl 18:00 kör vi vår månatliga klubbturre i Kumla. Du är varmt välkommen att ställa upp. Om du tar dig itm betalar jag tillbaka turreinköpet till dig utöver itmpengarna - om inte, bjuder du på 8 öl (ja, givetvis kl III) nästa gång jag dyker upp i Linköping!

Nå, man or mouse Ängeln? :-D

 

(Ska vi sätta en slant på att Ängeln svarar att han inte kan för att frugan sagt att de ska * då?)

 

* = insert valfri aktivitet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Det här ser jag som en direkt förolämpning och en utmaning! På fredag (9/10) kl 18:00 kör vi vår månatliga klubbturre i Kumla. Du är varmt välkommen att ställa upp. Om du tar dig itm betalar jag tillbaka turreinköpet till dig utöver itmpengarna - om inte, bjuder du på 8 öl (ja, givetvis kl III) nästa gång jag dyker upp i Linköping!

Nå, man or mouse Ängeln? :-D

 

(Ska vi sätta en slant på att Ängeln svarar att han inte kan för att frugan sagt att de ska * då?)

 

* = insert valfri aktivitet...

 

Tyvärr. Gällsta Lunby Open går av stapeln då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...