Gå till innehåll

Allt om Straight Flush!


Niteowl

Recommended Posts

Fick min första straight (stavning?) flush idag. 7-J spader. 10s10h på hand och floppen ger 7-9s. Turn ett skitkort och på rivern Js. Det roligaste var att en annan höjde mig hela tiden då han förmodligen satt med As :)

 

Då jag bara lirar småbord än så gav den inte så mycket men 15$ netto iaf ;)

 

Det är en skön känsla att veta att man inte kan förlora och motståndaren höjer :D

 

* Pillar lite och gör om till en klistrad! - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 196
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Själv startar du en egen tråd om "Min första royal" utan att ha fått någon.

 

Var/Vad man än skriver på detta forum så är det fel, hamnat fel eller så stavar man väl fel. Kanske lika bra att alla håller käft men vilket roligt forum det vore då :?

 

Trodde denna avdelning var för just sådant här?!?!

 

Då kan vi ju lika gärna ha klistrade trådar där folk kan berätta om sina vinster/förluster så blir det bara 10 trådar i denna avdelning med 1000 inlägg i varje ;)

 

Ursäkta om jag tjurar lite men allt verkar ju fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niteowl, det är verkligen inte meningen att du ska känna så. Det är väldigt opraktiskt och tidskrävande för oss som modererar när alla ska ha en egen tråd för samma ämne, det tar avsevärt längre tid att springa mellan trådar än kolla genom en tråd. :(

 

Hoppas att du kommer trivas här och kan leva med den relativt hårda modereringen här på POKERFORUM.nu! :)

 

btw, grattis till din SF! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag fick faktiskt min första str flush igår (om man bortser från när det typ låg en str flush påbordet o det enda som fattades var min spader 6:a)

 

Dett var dessvärre ska man väl säga i början av en SnG men det blev ju klart lättare o komma till första platsen.

Hade en stabil J,10 ruter... följer me o ska se floppen, o då inträffar det som bara inte kan hända.. 9,Q,K ruter kommer upp o där sitter jag, kan inte gör så mycket annat än o calla till rivern o hoppas på ett ess dyker upp så jag får Min absolut första RF.. detta händer inte då min käre motspelare har det.. o går all in... men knäckt blev han iaf :P

 

Tyvärr hände nästan samma för mi bara nån dag innan..

då möter jag min första str flush...

har 5or på handen, floppen kommer 2,3,5 hjärter, trevligt tänker jag.. en kille bettar, jag hoppas på att bordet ska para, o visst där kommer en till 2:a o får in kåken.. i hopp om att han ska ha färg så raisar jag... han reraisar... har funderingen i bakhuvet att Tänk om han har A,4.. hjärter, då ere kört.. A:et var ju ganska klart att han hade men inte fyran tyvärr... rivern kommer blankt kort.. han går all in.. jag callar.. o vips han visar färgstefe A-5.. jäkligt jobbigt måste jag säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Så hände det äntligen-

 

.25/.50 7CS på Ultimate Bet

 

Sitter med :heart: 8 :heart: 9 :heart: T :heart: J med två kort kvar och bara väntar....vågar inte betta av rädsla att skrämma bort någon. Sjätte kortet kommer ,det är :heart: Q. Hahaha! Äntligen! Checkar, nån höjer, jag och en annan synar. Försöker samma sak på sjunde gatan, men då blir det rundcheck. Det slutar med att jag vinner $4,55 (jag borde ha legat bra till att vinna nån liten jackpot också, men hela sidan verkar ha hängt sig strax efteråt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vad jag kan komma ihåg fått tre äkta straight flushes varav en Royal... =) De två låga satte jag samma dag och de gav inte så mkt pengar tyvärr.

 

Min Royal var den lättaste hand jag spelat.. kommer inte ihåg exakt vilka kort jag hade, men kan tänka mig att jag hade AQs.. flopp kommer KTJ varav två i min färg vilket där ger mig nuts i stegen och drag på nötfärgen. På turnen kommer ett till i min färg vilket ger mig nötfärgen.... På rivern kommer sista kortet till min Royal.. =)

Känns bra att ha nöten hela vägen.. =)

 

Det var high hand bonus så jag vågade inte betta speciellt mkt eftersom det måste gå till showdown för att man ska få den på Ladbrokes. Tyvärr var det ovanligt många som delade just den dagen.. =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom de här är den "riktiga"

 

Fick min första Royal Straight Flush förra veckan på en expekt freeroll med 100pers kvar :D

 

Satt med AQ hjärter så kom det bara, direkt på floppen, kan ju säga att de va tur att de va online ;)

sen väntade jag tills de va 2s kvar o bettade minsta möjliga fick en hög pott då dom raisade o sen gick jag all-in o vann hela potten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna fick jag häromdagen efter att ha förlorat med triss mot runnerrunnerkåk. Synd min stack var så låg :(

 

 

Game #192220073: Texas Hold'em No Limit ($1/$2) - 2004/11/12 - 10:25:48 (GMT)

Table "Mint" Seat 4 is the button.

Seat 1: Section8 ($237 in chips)

Seat 2: Kikka1 ($87 in chips)

Seat 3: martink ($229 in chips)

Seat 4: Bitamix19 ($35 in chips)

Seat 5: Stahl1 ($59.75 in chips)

Seat 6: falakra ($34.75 in chips)

Stahl1: posts small blind $1

Bitamix19 sits out

falakra: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Stahl1 [3c 2c]

Section8: calls $2

Kikka1: calls $2

martink: folds

Stahl1: calls $1

falakra: checks

----- FLOP ----- [4c 8h 5c]

Stahl1: checks

falakra: checks

Section8: checks

Kikka1: checks

----- TURN ----- [4c 8h 5c][6c]

Stahl1: checks

falakra: checks

Section8: checks

Kikka1: bets $2

Stahl1: calls $2

falakra: calls $2

Section8: folds

----- RIVER ----- [4c 8h 5c 6c][7s]

Stahl1: checks

falakra: checks

Kikka1: bets $8

Stahl1: raises to $55.75 and is all-in

falakra: folds

Kikka1: calls $47.75

----- SHOW DOWN -----

Stahl1: shows [3c 2c] (Straight Flush, Six high)

Kikka1: shows [9s Jc] (A Straight, Nine high)

Stahl1 collected $122.50 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte så mycket online, endast freerolls på Expekt ibland där jag blivit 12:a som bästa.

 

Har dock träffat en ganska fin Royal i en hemma turnering med kompisarna och det på floppen ;) Det blir en duell om blindsen och jag som är big blind checkar med korten 8 :spade: 10 :spade: för att få se floppen efter att killen med small blind bara har callt från small blind.

 

Floppen:

 

J :spade: 9 :spade: Q :spade:

 

Har alltså träffat Royal på floppen. Jag vill få med killen med small blind så jag checkar, han checkar tillbaka.

 

Turn:

 

9 :diamond:

 

Eftersom vi kör med små summor vill jag få min motståndare att betta för att jag sedan ska kunna raisa emot honom. Jag checkar igen, killen med small blind bettar nu ganska rejält, jag höjer givetvis tillbaka ganska rejält. När sedan min motståndare callar blir jag förstås mycket lyckligt eftersom jag förstår att han sitter på en bra hand, men att min är betydligt bättre.

 

Rivern:

 

3 :club:

 

Jag kör nu aggresivt och bettar ganska rejält, motståndaren ser ut att fundera länge på att kontra höja med tron om att jag har försökt bluffa honom. Men han är rädd för att jag ska sitta på färg och han nöjer sig med att calla.

 

Det visade sig att min kompis hade 9 :heart: 4 :heart: och att han satt med en för mig perfekt triss. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick min första straight flush idag.. och i perfekt läge =) se på hand historyn :P Var rätt nöjd med hur jag spelade den. Ville ju inte skrämma bort dom för tidigt ;) (Varför callar jag med 67s? vart ju bara 20 och jag var ju på knappen ;)

 

Multiple Table Tournament No Limit 0.50/1.00

Rake: 0.00

Seat: 1 falk76

Seat: 2 polaris19

Seat: 3 DocuWild (Dealer)

Seat: 4 Wellcraft

Seat: 5 Fragole

Seat: 6 tendis

Seat: 7 nizze

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

Wellcraft : Posts small blind 10.00

Fragole : Posts big blind 20.00

tendis : Calls for 20.00

nizze : Calls for 20.00

falk76 : Calls for 20.00

polaris19 : Calls for 20.00

DocuWild : Calls for 20.00

Wellcraft : Calls for 10.00

Fragole : Checks

------------------

Flop

------------------

Wellcraft : Checks

Fragole : Checks

tendis : Folds

nizze : Checks

falk76 : Bets 80.00

polaris19 : Calls for 80.00

DocuWild : Calls for 80.00

Wellcraft : Folds

Fragole : Calls for 80.00

nizze : Folds

------------------

Turn

------------------

Fragole : Bets 80.00

falk76 : Raises for 160.00

polaris19 : Folds

DocuWild : Calls for 160.00

Fragole : Calls for 80.00

------------------

River

------------------

Fragole : Bets 180.00

falk76 : Went all-in 1120.00

DocuWild : Went all-in 2040.00

Fragole : Folds

DocuWild : Receives returned betting money 920.00

 

------------------

Showdown

------------------

falk76 [ KD, QD, 8D, 5D, 4D - Flush ]

DocuWild [ 8D, 7D, 6D, 5D, 4D - Straight Flush ]

 

------------------

Result

------------------

Wellcraft Mucked Cards

Fragole Mucked Cards

tendis Mucked Cards

nizze Mucked Cards

falk76 Showed Cards

polaris19 Mucked Cards

DocuWild Showed Cards (Winning) 3360.00

 

------------------

Community Cards

------------------

[ 4D, 8D, 5D, 7H, 10H ]

 

------------------

Players Cards

------------------

Wellcraft [ -, - ]

Fragole [ -, - ]

tendis [ -, - ]

nizze [ -, - ]

falk76 [ QD, KD ]

polaris19 [ -, - ]

DocuWild [ 6D, 7D ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha! Vad händer just när man sitter och blänger i denna tråd?

ROYAL BABY!

Fick en shortstack all-in med min höga kåk vid turn. Förbättrar den på rivern.

läskigt... Nu måste jag ha tråden öppen varje gång jag lirar...

 

...och eftersom det här e mitt jungfru-inlägg ska jag väl säga hej och allt sånt. Hej. Kommer förhoppningsvis engagera mig i mer seriösa trådar i framtiden. Bara så jävla lustigt. öppnar tråden och vips fixar en R. börjar nästan tro på ödet. (och jag som lovat mig själv att aldrig skryta eller beklaga mig öppet över en hand)

Hade'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...