Gå till innehåll

NLT - Floppar set ur BB


Stoneburg

Recommended Posts

Normal Table No Limit 0.20/0.40

Rake: 0.30

Seat: 1 The_Slug

Seat: 2 Tjenka

Seat: 3 stefboost

Seat: 4 tiggerman

Seat: 5 xouni

Seat: 6 Hoffis (Dealer)

Seat: 7 cerberos

Seat: 9 Stoneburg 7:diamond: 7:heart:

Seat: 10 sisterowendy

 

 

Har precis satt mig så jag har ingen koll alls på bordet. Får en klart spelbar hand direkt i BB. Tycker inte det är något snack att syna även om det sitter två limpare efter mig som kan vakna till liv.

 

------------------

OpeningBetRound

------------------

cerberos : Posts small blind 0.10

Stoneburg : Posts big blind 0.20

sisterowendy : Folds

The_Slug : Calls for 0.20

Tjenka : Calls for 0.20

stefboost : Raises for 0.60

tiggerman : Calls for 0.60

xouni : Folds

Hoffis : Folds

cerberos : Folds

Stoneburg : Calls for 0.40

The_Slug : Calls for 0.40

Tjenka : Calls for 0.40

------------------

 

Floppen är ju kanon. Jag checkar trots att färgdraget ligger och hoppas att preflopraisaren ska beta ut. Det gör han mycket riktigt och jag raisar upp för att få in mer pengar i potten. Orginalraisaren lägger sig så jag antar att han inte hade kungen, dock synar tiggerman... får väl sätta honom på Kung eller färgdrag så länge.

 

Flop ($3.10) 7:club: K:diamond: 5:diamond:

------------------

Stoneburg : Checks

The_Slug : Checks

Tjenka : Checks

stefboost : Bets 2.00

tiggerman : Calls for 2.00

Stoneburg : Raises for 6.00

The_Slug : Folds

Tjenka : Folds

stefboost : Folds

tiggerman : Calls for 4.00

------------------

 

Turnkorten är ju helt underbart och ger mig kåken. Nu hoppas jag dels att tiggerman sitter på färgdraget och att det sitter på river. Får för mig att jag ska "mjölka" honom vilket i efterhand är en otroligt dålig idé. Vill få honom committed men har han färgdraget borde han ju syna oavsett i och med att en all-in är mindre än potten nu, samma sak om han har en kung.

 

Turn ($17.10) 5:heart:

------------------

Stoneburg : Bets 5.60

tiggerman : Calls for 5.60

------------------

 

Katastrof! Tvåpar ligger på bordet och min kåk är inte mycket värd längre. Jag checkar, han går all-in. Potoddsen är enormt fina men tycker det känns meningslöst att syna. Sparkar mig själv för att jag inte tryckte all-in på turnen och foldar min kåk. Borde jag synat?

 

River (28.30) K:spade:

------------------

Stoneburg : Checks

tiggerman : Went all-in 5.45

Stoneburg : Folds

tiggerman : Mucks cards

 

------------------

Result

------------------

tiggerman Mucked Cards (Winning) 33.45

 

 

Känns som om jag spelar handen enormt dåligt på turn framförallt. Borde jag ställt in redan på floppen? Betat ut istället för att check-raisa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj

 

Jag kan börja med lite kommentarer angående ditt pre-flop spel. Du hade en raise bakom dig, och även en caller innan det var din tur att agera.

Här skulle jag absolut inte syna. Det skulle inte tjäna möje till. Testa istället att re-raisa. Min tankegång här är att den första som raisade i tidig pos måste sitta med en vidunderlig hand för att gå vidare i handen om han inte vill testa att köpa potten. Han blev synad av en motspelare, sedan re-raisad av en annan som dessutom har position mot honom.

Nu kanske det inte är så att de spelare som sitter på den nivån tänker riktigt så heller iof, så det kanske inte praktiskt går att genomföra dock.

 

Sen så din laydown där på river tycker jag är helt fel också :/ Även fall du vore med 95% säker att du är slagen så kan du verkligen inte lägga handen med 5-1 potodds och efter att ha tryckt så hårt hela vägen. Din table image blir spolad och räkna med att få många fler kniviga situationer när uppmärksamma spelare försöker utnyttja det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Även fall du vore med 95% säker att du är slagen så kan du verkligen inte lägga handen med 5-1 potodds och efter att ha tryckt så hårt hela vägen."

 

så han har 1/20 att vinna och får 5 gånger pengarna? vilket kanonspel..

Nej, han måste förstås tro att han har cirka 16% chans att vinna för att det ska vara lönsamt. Men det tror jag att han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Även fall du vore med 95% säker att du är slagen så kan du verkligen inte lägga handen med 5-1 potodds och efter att ha tryckt så hårt hela vägen."

 

så han har 1/20 att vinna och får 5 gånger pengarna? vilket kanonspel..

Där kan vi snacka -EV så det skriker om det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja men till saken hör att du inte kan lägga handen där. Det spelar egentligen ingen roll om du tror att du är slagen eller inte. För handen kanske det är -EV, men undrar hur det ser ut vid senare skede i bordet. Han kommer ju garanterat förlora mer än de $5 han "sparade" vid senare skede i bordet på grund av hans kasserade image som den handen KAN ha skapat.

 

EDIT: Sen är det givetvis helt omöjligt att vara 95% säker att man har sämst hand... Speciellt i detta läge. Jag sa 95% för att bevisa en poäng att det är viktigt att hålla sin image uppe, och inte rent faktiska +EV siffror i det inlägget ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen annan som tror att han kommer förlora mer än $5 på det spelet förresten? Kommer ju bli satt i mången kniviga situationer framöver med det där spelet.. Kanske jag som har en skum åsikt angeånde det dock, och då får jag väl backa ner då ;) Skulle vara kul att höra vad Ector, Hjort och de andra har att säga om saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan än jag som anser att tiggerman spelar aningen konstigt på floppen, givet att han verkligen har en kung.

Det normala spelet i det läget vore väl att raisa för att se vart man står i handen. Förstår inte riktigt varför han bara skulle syna i detta läge om han verkligen har ex kq kj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom anser jag att du borde ha bettat honom all in på femtegatan. Det enda du gör genom att checka är att du öppnar handen för ev bluffar (något som kan ha kostat dig hela potten i detta läge). Du ger upp initiativet i handen och lägger över all press från honom till dig själv.

 

Om han verkligen har en kung eller ev 55 får du väl bara inse att du åkte på ett bad beat denna gång och ta nya tag.

 

Någon annan som har en åsikt rörande denna typ av spel här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade check/synat denna... ingen idé att betta iaf då endast höga kåken synar.

 

Håller inte med här. Tiggerman har ju redan investerat typ 70% av sin stack i denna pott. Tror därför att han skulle syna med sämre händer än toppkåken här.

 

Givetvis finns det en tanke i att checka och hoppas att motspelaren försöker bluffa till sig potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fi går all in betyder absolut ingenting när Stoneburg plötsligt visar sådan svaghet, efter att ha betat hela vägen

Det tycker jag inte stämmer. Han måste ju ha med i tankarna att jag har Kungen, och jag kan mycket väl checka river för att få honom att bluffa. Dessutom kan han ju inte tro att jag ska lägga mig mot ett sånt litet bet, så enda anledningen för honom att beta är ju att han har Kungen och förutsätter split pot, eller att jag synar med 5:an/sämre kåk.

 

Jag kan börja med lite kommentarer angående ditt pre-flop spel. Du hade en raise bakom dig, och även en caller innan det var din tur att agera.

Här skulle jag absolut inte syna. Det skulle inte tjäna möje till. Testa istället att re-raisa. Min tankegång här är att den första som raisade i tidig pos måste sitta med en vidunderlig hand för att gå vidare i handen om han inte vill testa att köpa potten. Han blev synad av en motspelare, sedan re-raisad av en annan som dessutom har position mot honom.

Nu kanske det inte är så att de spelare som sitter på den nivån tänker riktigt så heller iof, så det kanske inte praktiskt går att genomföra dock.

Njae... så tänker inte 95% av spelarna på den här nivån. En re-raise här bygger bara en pott med en spekulativ hand som jag med 88% chans måste överge på floppen. Tycker faktiskt att det är rätt att bara syna.

 

Dessutom överskattar ni nog dessa spelares förmåga att komma ihåg händer. Jag tror inte att den här handen påverkar framtida händer överhuvudtaget.

 

Extremt dumt att inte gå all-in på turn dock. Extremt.

 

Kanske borde synat river bara för att få info om hans hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...